fout bij de ruiter of bij het paard??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Clairee

Re: fout bij de ruiter of bij het paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:55

Naar mijn mening ligt de fout áltijd bij de ruiter, en als dat het niet is ligt het wel aan degene die het paard heeft opgevoed Clown

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 17:59

fouten liggen bij de ruiter. want iemand heeft een paad in laten rijden. dat heeft hij zelf niet gedaan.
maar als hij bijvoorbeeld schrikt van een auto dan is het van de ruiter en het paard het probleem niet maar van de auto-berijder.
een paard kan er niks aan doen!

gr. Tessa

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:12

KiWiKo schreef:
fout ligt altijd bij de ruiter Lachen Lachen ook al is het paard zo naar, dan alsnog ligt de fout bij de ruiter

fout ligt echt niet altijd bij de ruiter hoor. ik heb ook vaak genoeg dat mijn pony brutaal is
maar idd ook altijd als mensen iets vragen over hij zit rechts vast enzo die gaan hem dan alleen maar zelf meer vast zetten en dat helpt al helemaal niet!!
de mensen moeten goed het verschil weten wanneer hun pony/paard stout is of wanneer ze het zelf fout doen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:13

ook al is je paard stout, dan alsnog ligt het aan de ruiter om dit op te lossen Lachen Lachen Lachen

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:15

fout ligt altijd bij de ruiter, het paard is niet voor niets 'stout' of hoe je het ook maar wilt noemen!

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:15

KiWiKo schreef:
ook al is je paard stout, dan alsnog ligt het aan de ruiter om dit op te lossen Lachen Lachen Lachen

ja maar als er iets gebeurt wat dus niet zo moet zijn ligt het dus echt niet altijd aan de ruiter
natuurlijk moet de ruiter het verhelpen Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:24

jawel, ligt wel aan de ruiter Lachen Lachen de uitzonderingen van samen vallen bijvoorbeeld uitgesloten Lachen Lachen Maar stout is gewoon stout Lachen en stout ligt altijd aan de ruiter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:26

Als de ruiter goed zou rijden was het paard niet aan 1 kant vast, of was de ruiter het paard wel voor voordat hij een truucje uithaald Lachen

Dus...ruiterfout Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:27

Shetjjee__x schreef:
fouten liggen bij de ruiter. want iemand heeft een paad in laten rijden. dat heeft hij zelf niet gedaan.
maar als hij bijvoorbeeld schrikt van een auto dan is het van de ruiter en het paard het probleem niet maar van de auto-berijder.
een paard kan er niks aan doen!

gr. Tessa

nee, dan is het de schuld van de ruiter dat die het dier in contact brengt met een enge auto zonder hem daar eerst op voor te bereiden.

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:47

KiWiKo schreef:
jawel, ligt wel aan de ruiter Lachen Lachen de uitzonderingen van samen vallen bijvoorbeeld uitgesloten Lachen Lachen Maar stout is gewoon stout Lachen en stout ligt altijd aan de ruiter

"stout" ligt echt niet altijd aan de ruiter maar ja het is wat jij wil hoor

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:49

stout ligt altijd bij de ruiter, het enige wat niet bij de ruiter ligt is een ongeluk door bijvoorbeeld struikelen........

stout is oplosbaar, door de goede ruiter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:50

Ik ben het ook met Kim eens Yoyo.
Paard krijgt bij sommige ruiters de kans op stout te zijn.
Een goede ruiter doorziet dat al voordat hij stout is Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:54

Nou Kawa.. soms niet hoor. Zo snel als Wiz van braaf naar bokken ging.. heb ik echt nog nooit meegemaakt. Nu ben ik geen sterruiter, maar normaal gesproken moet je wat voelen. Spanning in de rug o.i.d.

Maar het ging echt.. stuur weg.. stamp en direct boksalvo.
Niks aan te voorzien/doorzien. Ook nooit eerder gedaan.

Maar ik ben het met je eens dat het wel gewoon oplosbaar is. Ja
Ik heb een puberpaard Lovers

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:56

hahaha die van mij is ok zo, zonder enige waarschuwing vooraf (wordt je erg onzeker van kan ik zeggen) maar het ligt toch echt aan mij, helaas Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:57

Kawa draaide ook zonder aanwijsbare reden en gevoel vooraf in een halve sec 180 graden.
Maar durf te wedden bij een betere ruiter dan ik dat hij dat truucje niet uitgevonden had Lachen

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:01

KiWiKo schreef:
stout ligt altijd bij de ruiter, het enige wat niet bij de ruiter ligt is een ongeluk door bijvoorbeeld struikelen........

stout is oplosbaar, door de goede ruiter

struikelen kan aan de ruiter liggen maar ook aan de pony want hij kan struikelen omdat hij gewoon niet goed z'n benen optild maar hij kan ook struikelen omdat de ruiter hem niet genoeg ondersteunt!!!!!!

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:02

runningkawa schreef:
Ik ben het ook met Kim eens Yoyo.
Paard krijgt bij sommige ruiters de kans op stout te zijn.
Een goede ruiter doorziet dat al voordat hij stout is Lachen

dus dan ga jij mij vertellen dat zelfs bij anky haar paard niet eens in verzet gaat omdat hij even geen zin heeft en dat zij dit altijd voorziet?????????????? Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:04

Als hij in verzet komt is dat omdat anky hem overvraagt Lachen
En ook al is ze kampioene, dat wil niet zeggen dat ze alles maar ff kan.
En ook in (aanloop) van wedstrijdstress wel eens iets doet wat niet hoort Lachen

Maar ik denk dat ze met veel minder paarden problemen heeft, dan wij..simpelweg omdat ze het dus eerder aanvoelt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:08

runningkawa schreef:
Kawa draaide ook zonder aanwijsbare reden en gevoel vooraf in een halve sec 180 graden.
Maar durf te wedden bij een betere ruiter dan ik dat hij dat truucje niet uitgevonden had Lachen

ja dat zal ongetwijfeld, maar er is een nuance tussen ruiterfout en wat een hele hele goede ruiter kan...

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:08

ja dat is ook wel zo maar ik ben het gewoon niet met jullie eens dat het altijd de fout van de ruiter is
als je verder wilt komen inde ruiter sport moet je niet alleen maar zeggen ow ow het is allemaal min schuld dan moet je je pony/paard ook wel eens aan kunnen pakken als deze vevelend is en je kan me niet zeggen dat de beroemde ruiters dit niet doen!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:10

Dan is het toch een ruiterfout?
Is dat erg dan? Ik vind van niet Lachen
Schaam me er bijv ook niet voor dat dit gebeurde Lachen
Ik heb een hoop te leren en dat werd zo weer ff bevestigd Lachen

Ik heb vaak het idee (ff algemeen) dat veel ruiters zich enorm op de tenen getrapt voelen als men zegt ruiterfout...maar het is toch geen schande dat we met rijden van levende dieren met elk hun karakter dingen fout doen?
Vind dat er zelfs wel bij horen. Zolang je maar eerlijk rijdt Lachen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:11

YoYo_ schreef:
ja dat is ook wel zo maar ik ben het gewoon niet met jullie eens dat het altijd de fout van de ruiter is
als je verder wilt komen inde ruiter sport moet je niet alleen maar zeggen ow ow het is allemaal min schuld dan moet je je pony/paard ook wel eens aan kunnen pakken als deze vevelend is en je kan me niet zeggen dat de beroemde ruiters dit niet doen!!!!!!!!!!!!!!

helemaal mee eens en sommige paarden zijn luier of ijveriger of juist dwarser of hebben het in hun lichaam moeilijker, dit ligt echt niet allemaal aan de ruiter alleen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:15

Alles ligt aan de ruiter en de ruiter zijn kennis van zijn beperkingen of ideen.

Of een paard nou lichamelijk of geestelijk niet goed is, ook dat ligt aan de ruiter om dat probleem te onderkennen..........

Hoe dan ook, wij zijn degene die erop gaan zitten,... en wij zijn altijd verantwoordelijk voor het wezen paard...... ook al is hij stout, stoer, vervelend, naar, lui, dwars.......... of noem het maar op...

wij moeten daarmee omgaan, en als dat betekend niet meer opstappen, dan betekend dat dit.....

tis niet zo moeilijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:17

Idd Kim

Wij al ruiter moeten weten of het medisch is bijvoorbeeld.
Aanvoelen waarom een paard iets doet.

Als een paard zo'n kloothommel is zoals sommige willen doen geloven...denk je dan echt dat wij wat tegen 600 kg in konden brengen?? Lachen

dylight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:26

ik was pas ook met een vriendin mee naar haar les en ze had concours gehad
en toen zie ze ja hij wou dit en dat niet
en toen zei de instructeur ook wie zijn fout is dat dan
ja zegt ze van me paard
NEEEEE!!!! zegt hij het ligt altijd aan jezelf
wat er ook gebeurt het ligt aan jou
ik ben er ook helemaal mee eens:D:D