Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_EsmeeSilf_ schreef:Ik zou zeggen : Je kunt als je pony nog een veulen is de pony gaan borstelen en mee gaan wandelen dan went die aan jou en aan het verkeer. Dan schrikt je pony minder. En met de 3 zou ik pas beginnen met inrijden dan is zijn of haar rug wel sterk genoeg. Met longeren kun je met de 1 al beginnen.![]()
_EsmeeSilf_ schreef:Ik zou zeggen : Je kunt als je pony nog een veulen is de pony gaan borstelen en mee gaan wandelen dan went die aan jou en aan het verkeer. Dan schrikt je pony minder. En met de 3 zou ik pas beginnen met inrijden dan is zijn of haar rug wel sterk genoeg. Met longeren kun je met de 1 al beginnen.![]()
Sammie schreef:_EsmeeSilf_ schreef:Ik zou zeggen : Je kunt als je pony nog een veulen is de pony gaan borstelen en mee gaan wandelen dan went die aan jou en aan het verkeer. Dan schrikt je pony minder. En met de 3 zou ik pas beginnen met inrijden dan is zijn of haar rug wel sterk genoeg. Met longeren kun je met de 1 al beginnen.![]()
Meid je bent 10 jaar en daarmee vergeef ik je deze domme uitspraken. Je hebt er géén verstand van, hopelijk komt dat later nog maar. Lees de penny voortaan een stukje beter door, daar staat ook in dat je niet met 1 jaar kunt gaan longeren.
Kinke schreef:Marloes, waarom moet een paard dan wennen aan b.v. longeren op 2,5 jarige leeftijd als je wedstrijden wilt rijden? Dat kan toch ook gewoon later?
Sammie schreef:Hoe verrotter ze zijn.
Wat leert in paard nou hemelsnaam aan een half jaar rondjes lopen, terwijl dat fysiek en mentaal een stuk zwaarder is dan een drie kwartjaar langerwachten en dan gewoon inrijden. Longeren voegt helemaal niks toe!

, want die is nu 3,5 en leert ook nog erg snel, hoor. Hoe snel wil je het dan eigenlijk hebben?
KiWiKo schreef:hmzz je kan beter met een sportpaard later beginnen en met een recreatie paard vroeger
Zeker een getalenteerd sportpaard, de oefeningen die het moet doen zijn belastend... de meeste 5 jarige die in het Z lopen zijn met 4 jaar beleerd, en lopen slechts 3 a 4 keer per week een half uur onder het zadel.........
Recreatie, beetje rechtuit de berm doorcrossen is helemaal niet belastend voor het paard, dat zou je bij wijze van met een 2 jarige zonder dat dit gevolgen heeft kunnen doen (mits het dier niet aan alle kanten overbouwd is en verder goed genoeg af)
__Marloes schreef:Ilona: ze mogen pas gaan springen in het jaar dat ze 5 worden (volgens mij)
De "top" oftewel, het niveau van anky en dan 150 springen, maken zo een paard zadelmak:
Die laten een paard als ze van hun moeder weg gaan in een kudde in groningen lopen en dan halen ze ze terug met hun 3 jaar en dan zetten ze hem op stal, zonder licht enzo dus in het donker, geven ze hem 3 dagen geen eten en dan gooien ze het zadel erop en dan gaan ze ermee rijden.
Ja, dit doen ze. Ik ken een ex(sub)top ruiter en hij doet dat niet omdat hij dat gewoon te erg vind. Hij heeft het zelf gezegt, als hij het liegt lieg ik het ook.
jarenova schreef:dat paard zijn is echt een issue geloof ik he..lees ff wat ik schrijf.is toch d-u-i-d-e-l-i-j-k-?????
jarenova schreef:ow nadya ,sorry dan heb ik je verkeerd begrepen.
ik dacht dat jij nog steeds dacht dat onze paarden na t inrijden klaar waren met paard zijn..
mijn excuus meis!!
Ze leert echt supersnel. Volgens mij is het onzin dat een paard met 2 jaar snel leert en met 3,5 een stuk minder snel. Kinke schreef:trouwens...mijn paard is nu 12 en we leren allebei nu eens fatsoenlijk rijdenZe leert echt supersnel. Volgens mij is het onzin dat een paard met 2 jaar snel leert en met 3,5 een stuk minder snel.
_EsmeeSilf_ schreef:Met longeren kun je met de 1 al beginnen.![]()