Ruiter te groot en/of te zwaar voor paard/pony.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: Ruiter te groot en/of te zwaar voor paard/pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:43

Ierland schreef:
bedankt voor jullie inzicht, jongens! Zullen we dan nu toch weer ontopic gaan?...
De vraag is of dit gezwam hetgeen is waar het om draait. Ik ben minder interessant om te analyseren dan het leed wat de paarden eventueel word aangedaan mbt lengte en gewicht.

ben je nu dan klaar karoliena> Ik hoop het ,scheelt een hoop gedoe!

Ik weet niet hoor, maar het is ook een discussie forum, dus iedereen is toch zo vrij om zijn mening te geven. En even over het beweren dat té zware mensen geen paarden-liefhebbers zijn, ze zijn het wél, maar moeten inzien dat ze het paard een beter leven geven wanneer ze er naast blijven staan of desnoods met de koets gaan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:50

Wanted2003 schreef:
Ik weet niet hoor, maar het is ook een discussie forum, dus iedereen is toch zo vrij om zijn mening te geven. En even over het beweren dat té zware mensen geen paarden-liefhebbers zijn, ze zijn het wél, maar moeten inzien dat ze het paard een beter leven geven wanneer ze er naast blijven staan of desnoods met de koets gaan.

idd, dat ben ik met je eens.
Echter wanneer iemand zijn eigen wensen boven het paard zet, vind ik diegene geen paardenliefhebber.
Net als bewust hun kop in het zand steken om maar niet te hoeven geloven dat wat ze doen, niet in het voordeel is voor het paard/pony en zelfs het nadeel.
Bij échte onwetenendheid, vind ik het en ander verhaal.

flappp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:53

Bij echte onwetenendheid? Dan zou een paard wat een te zware last draagt toch net zo goed de dupe zijn, superwoman?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:54

superwoman schreef:
Wanted2003 schreef:

idd, dat ben ik met je eens.
Echter wanneer iemand zijn eigen wensen boven het paard zet, vind ik diegene geen paardenliefhebber.
Net als bewust hun kop in het zand steken om maar niet te hoeven geloven dat wat ze doen, niet in het voordeel is voor het paard/pony en zelfs het nadeel.
Bij échte onwetenendheid, vind ik het en ander verhaal.

Gelukkig zijn een aantal mensen het dan nog met elkaar eens:)

Wat je zegt klopt, maar mensen die het écht niet weten, verklaar ik ontoerekeningsvatbaar

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:01

Wanted2003 schreef:
Ierland schreef:
bedankt voor jullie inzicht, jongens! Zullen we dan nu toch weer ontopic gaan?...
De vraag is of dit gezwam hetgeen is waar het om draait. Ik ben minder interessant om te analyseren dan het leed wat de paarden eventueel word aangedaan mbt lengte en gewicht.

ben je nu dan klaar karoliena> Ik hoop het ,scheelt een hoop gedoe!

Daar heb je wel gelijk in.

Ik denk alleen dat het wel een discussie moet blijven mbt het onderwerp.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:03

flappp schreef:
Bij echte onwetenendheid? Dan zou een paard wat een te zware last draagt toch net zo goed de dupe zijn, superwoman?

jawel, maar als ze erop gewezen worden en er dan positief op reageren, dan kan ik die mensen niks kwalijk nemen. Iedereen maakt fouten, sommige wat groter dan andere.

Citaat:
Wat je zegt klopt, maar mensen die het écht niet weten, verklaar ik ontoerekeningsvatbaar

haha
ach, misschien wat kinderen, zeker degene waarbij volwassenen of pubbers gezegd hebben dat bijv shetlanders héél sterk zijn, dat ze hun eigen gewicht kunnen dragen.
Soms kan ik het me voorstellen dat ze daar niet verder over nadenken.
Sinsterklaasfeest is er ook nog steeds, om een voorbeeld van goedgelovigheid te geven

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:06

Hoi nou- hou je vast- wat dan mbt die springruiters die een ererondje op een shet rijden als ze hebben gewonnen bij gebrek aan een paard? Die shetten maakt het niks uit!

Als ze nou dagelijks werden gereden, dan is het wat anders.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:18

superwoman schreef:
met wie moet/wil je on-topic gaan en discuseren ? ROFL

discuseren?...

discussieren:door gedachtewisseling wikken en wegen, redekavelen.

ROFL

Succes too you too!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:26

Ik zet een slotje op dit topic. De discussie wordt er niet vriendelijker op en zelfs ronduit beledigend.

Ik heb trouwens gisteravond de Hickstead Derby gezien. De winnaar daarvan, hoewel niet zo groot, had toch een redelijk fors postuur. Vraag me af hoe zwaar die was. Even ter overweging.