Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fortuna_love schreef:ik heb t niet nodig voor op te stappen maar wel voor t zadel..
voor mn zadel, voor de rug en voor mezelf, scheelt een hele klim met die reus van mij
is ook niet nodig maar hoef het ook niet te proberen mijne ene pony schiet direct weg die is doodsbang voor alles ook voor krukje
myn andere pony duwt me waarschijnlijk opzij doet ze altijd als ik op krukje staat om bv de manen te trekken
Volgens mij wordt het toch eens dringend tijd voor een cursus of clinic "Hoe kom ik op een paard of pony anders dan met springen of via stijgbeugels of voetje.
VeerenAshley schreef:Precies, en voor een cursus 'Opvoeding van het paard in het algemeen.'

Ik ben het beginnen doen omdat ik dan niet altijd moest roepen naar mijn vader om mij op mijn paard te duwen, hij heeft trouwens ook niet meer zo de kracht om mij op te duwen aan mijn been doordat hij veel last heeft van zijn rug. Mijn paard staat trouwens stiller naast mijn opstapstoel dan dat iemand mij een beentje geeft.