Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Musicjohn

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:54

ALTIJD MET CAP !!!

Afgezien van het feit dat het jezelf je leven kan sparen, of permanente invaliditeit.... het is ook nog eens zo dat jouw verzekering geen cent vergoed als blijkt dat je zonder cap aan het rijden was ten tijde van "het ongeluk" (als er iets gebeurd).

Een dagje ziekenhuis kost ca. 1800 euro. Reken maar uit als je 10 dagen in het ziekenhuis moet verblijven, en jouw verzekeringsmaatschappij vergoed de kosten niet.

Kunt u even 18.000 euro schuiven a.u.b.?

En dan heb ik het nog niet eens over de kosten van een eventuele operatie.

Knipoog

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:28

Musicjohn schreef:
ALTIJD MET CAP !!!

Afgezien van het feit dat het jezelf je leven kan sparen, of permanente invaliditeit.... het is ook nog eens zo dat jouw verzekering geen cent vergoed als blijkt dat je zonder cap aan het rijden was ten tijde van "het ongeluk" (als er iets gebeurd).

Een dagje ziekenhuis kost ca. 1800 euro. Reken maar uit als je 10 dagen in het ziekenhuis moet verblijven, en jouw verzekeringsmaatschappij vergoed de kosten niet.

Kunt u even 18.000 euro schuiven a.u.b.?

En dan heb ik het nog niet eens over de kosten van een eventuele operatie.

Knipoog

Da's dus complete onzin. Je ziektenkostenverzekering heeft gewoon je ziektenkosten te betalen, of je nou stom bezig bent geweest of niet.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:33

Waratje schreef:
Da's dus complete onzin. Je ziektenkostenverzekering heeft gewoon je ziektenkosten te betalen, of je nou stom bezig bent geweest of niet.

Ga het maar eens uitzoeken. Ik vrees dat je gaat schrikken. Knipoog

Sterker nog, officiëel hoor je bepaalde risico-sporten (waaronder paardrijden) apart te vermelden bij je verzekeraar. En uiteraard worden er dan een aantal voorwaarden gesteld waaron de lading gedekt is. Eén van die voorwaarden is dat je ten alle tijden een cap draagt als je op het paard zit; ook al sta je stil.

Waarom denk je dat alle manege's hier zo op hameren? Juist !!! Omdat hun verzekering (waar jij onder valt wanneer jij je op hun terrein begeeft) de eventuele kosten voor jou niet dekt als je geen cap draagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:38

Ik rij altijd me cap omdat ik mij anders kaal voel Haha!

Heb ooit eens een mooie lancering gekregen van mijn paard en zonder cap was toen het 1e wat de grond raakte mijn hoofd. Ben daar zo door geschrokken dat ik niet anders meer doe dan met cap rijden.

XxpaulinexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:00

meestal rijd ik met cap. ik rijd misschien 3 keer per jaar zonder cap. bij het springen en wandelen heb ik er steeds 1 op

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:28

Musicjohn schreef:
Waratje schreef:

Ga het maar eens uitzoeken. Ik vrees dat je gaat schrikken. Knipoog

Sterker nog, officiëel hoor je bepaalde risico-sporten (waaronder paardrijden) apart te vermelden bij je verzekeraar. En uiteraard worden er dan een aantal voorwaarden gesteld waaron de lading gedekt is. Eén van die voorwaarden is dat je ten alle tijden een cap draagt als je op het paard zit; ook al sta je stil.

Waarom denk je dat alle manege's hier zo op hameren? Juist !!! Omdat hun verzekering (waar jij onder valt wanneer jij je op hun terrein begeeft) de eventuele kosten voor jou niet dekt als je geen cap draagt.

Er is een verschil tussen aansprakelijkheidsverzekeringen, ongevallenverzekeringen en je ziektenkostenverzekering. Je ziektenkostenverzekering moet altijd betalen. Dat ze eventueel die kosten kunnen verhalen op een bedrijf dat onverantwoordelijk heeft gehandeld, is wat anders.
Als ik er voor kies om zonder zadel een buitenritje te gaan maken op ons nog niet echt ingereden jonge paard en ik stort eraf en breek een been (of iets anders) dan dekt de ziektenkostenverzekering dat, ondanks het feit dat ik volstrekt onverantwoordelijk gehandeld heb.
Manege's hameren erop omdat zij aansprakelijk kunnen worden gesteld voor schade, dat gaat verder dan medische kosten, maar bijvoorbeeld ook over gederfde inkomsten door het niet kunnen werken. Zij zijn verantwoordelijk voor de schade die hun paarden toebrengen aan derden.

JannemanLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:54

Ik rijd liever met cap. Omdat ik een pony inrijd en die kan altijd nog wel eens gek gaan doen. Je weet nooit het blijft een dier. Dus ik vind het veiliger om met cap te rijden.

ellen92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:00

ik rijd gewoon altijd met cap..

bloomlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:07

horseyzz schreef:
ik rij bijna altijd zonder cap gewoon omdat ik m,n paard vertrouw.ik weet wel dat het dieren zijn die ineens de kolder in hun kop kunnen krijgen maar ik rij gewoon zonder

''De kolder in hun KOP krijgen'' vind ik niet zo'n goed voorbeeld,
Als je een normale pony hebt of een normaal paard krijgt de pony of paard niet zomaar een kolder in z'n kop.
Ik rijdt in de bak op mijn shettie zonder cap,
Ik ben haar ah beleren en ze is af en toe nog wel schrikkerig..
Ik ben er laatst afgevallen omdat ze schrok,op me stuitje en als ik een cap op had gehad had dat ook niet geholpen..
Maar ik ben absoluut niet tegen een cap.
Ik vertrouw een pony gewoon heel erg snel,
op iedere manege is een cap trouwens verplicht geloof ik..
Buiten rijdt ik echt bijna altijd mét cap,
tenzij ik het vergeten ben..
Gr.Mii

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:56

Toen ik 11/12 jaar oud was reed ik vaak zonder cap, het was niet verplicht en zonder stond toch veel mooier? [/penny]
Gelukkig ging ik na een tijd inzien dat een cap echt niet alleen prettig was met buitenritten tegen de vervelende takken en nu rijd ik alleen maar met cap. Zonder ga ik er simpelweg niet meer op.

ROMANxBEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:59

Ik rij altijd met cap maar voor stand foto's doek hem altijd af omdat ik er niet uitzie met een cap op

henriekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:48

naar aanleiding van gebeurtenissen doe ik altijd mijn cap op. ook bij ons op de manege is het de bedoeling dat iedereen zijn cap opzet. Het is eigen risico, dus eigen bepaling, maar ik zou het iedereen aanraden, ze zijn er ten slotte niet voor niks

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:51

Soms als we alleen buiten gaan stappen en in de bak stappen altijd zonder cap. Soms rijd ik ook met cap ligt eraan waar het ook is en op welk paard.

Clessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:30

Rijdt met een cap. Ookal heb je nog een enorm vertrouwen in je paard, als hij schrikt en je valt dan kun je in een erge situatie terecht komen, daarvoor raadt ik je aan altijd met een cap te rijden;)

_Lotus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:01

Ik rijd ook altijd met een cap, het is veiliger.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 01:33

Ik heb vaak zonder cap gereden op mijn vorige paard, maar met deze zal ik als hij ingereden is ALTIJD een cap opdoen!

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:45

_nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:42

met cap, is veiliger...

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:00

k rij eigelijk altijd zonder cap. alleen als hij fris is wil k mijn cap nog wel is opzetten, maar anders heb ik volledig vertrouwen in mijn kleine hummel !! dus voor mijn meestal geen cap.. heb ook keer een deuk in me hoofdt gehad door me cap,en is nu nog steeds beetje zicht baar. dus toen had ik hem beter niet op kunnen hebben.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:39

Zo... Wel erg onder de indruk van topic waar Musicjohn naar verwijst!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:51

bietjuhh schreef:
k rij eigelijk altijd zonder cap. alleen als hij fris is wil k mijn cap nog wel is opzetten, maar anders heb ik volledig vertrouwen in mijn kleine hummel !! dus voor mijn meestal geen cap.. heb ook keer een deuk in me hoofdt gehad door me cap,en is nu nog steeds beetje zicht baar. dus toen had ik hem beter niet op kunnen hebben.

Je kunt je afvragen of die deuk niet een gat zou kunnen zijn geweest als je die cap niet op had gehad Pling

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:54

Tja als ik met Jims naar buiten ga altijd met cap en rij ik in de bak zonder, maaaaar dat hangt af in wat voor bui hij is anders doe ik wel een cap op!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:54

Door mijn ziekte kan ik eigenlijk niet met een cap rijden, maar ik doe het wel want anders heb ik er straks nog een aandoening bij. Knipoog

meisje106

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:12

Ik hoor dat hier veel mensen toch zonder cap rid ik persoonlijk niet. Maar voor de gene die op een stal of manege staat of bij een club is het bij jullie niet verplicht om met een cap te rijden. bij ons op de Club en op stal is het verplicht anders word je de bak uitgestuurd.

Gr Suus

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:18

ik rijdt altijd met cap Knipoog