maar ook als me iets heel erg dwars zit
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En als ze iets stouts heeft gedaan waarschuw ik der ook wel met me stem en dat snapt ze maar al te goed! Dus ik vind mensen die tegen hun paard praten helemaal niet gek.

Bijna doorlopend eigenlijk.
__Robijn__ schreef:ik weet niet of het hier goed staat, anders sorry
Ik word zo moe van mensen die onder het rijden maar tegen hun paard aan het praten zijn, maar het irritante is, ze hebben het zelf niet door en hun paard verstaat ze niet. Hoor je weer iemand zeggen " als je nu niet ophoud!!!!" ja dat paard begrijpt dat niet ? mensen die maar lopen te schreeuwen tegen hun paard, niet normaal soms. Het praten is dan niet zozeer verkeerd, als je het zachtjes doet. Maar dat schreeuwen is zo vervelend. De paarden begrijpen het toch niet. keihard schreeuwen dat iedereen het kan horen! mijn paard word er helemaal opgefokt van![]()
wat vinden jullie daarvan ?
edit; even tekst aangepast
) antwoord. Erg he... Maar ook om haar rustig te krijgen, of juist aan te geven dat ze het niet goed doet. Als ik echt met haar aan het werk ben, of even buiten aan de wandel ben, eigenlijk bijna nooit, alleen om te corrigeren of te belonen, of een commando te geven natuurlijk. Schreeuwen nooit, hoewel ik wel af en toe verwensingen gooi (om het maar netjes te houden zeg ik het in het dialect) Godnondemiljaarse voel takkefeeks desse bist. Maar daar blijft het dan ook bij
Want ook al is het niet voor Royal bedoeld, ze reageert er wel op. 

als ik zeg polly ben ik boos
als ik ze polly van de molenweg ben ik woest
(zie waarneer ze uithaalt naar een ander paard) dan snapt ze t ook wel degenlijk
als ze los in de bak sta en ik dr roep met polly gooit de dr oren in dr nek en gaat bokken.. als ik pebbels roep komt ze aandraven
deed het eerst nooit maar me instructrice zei dat het echt nodig is en tja nu is het een gewoonte geworden en is hij dus veel rustiger. De meeste mensen bij ons op stal praten geloof ik wel met hun paard, vind er persoonlijk niks irritants aan
Lekker toch, kletsen tegen ze. Dan niet alleen belonen maar ook onzinnige dingetjes.
Met Heavy ben ik momenteel een hele leuke band aan het ontwikkelen, praat ik ook véél tegen.