cle0o_o0 schreef:Ik accepteer best dat mensen niet voor het beste gaan, alleen zou ik dat nóóit doen. En dan kan ik lessen waar ik wil, ik zal zelf toch mijn trainingen en proeven moeten rijden. Tuurlijk heb ik geluk met een goed paard, maar daar zal ik toch ook nog het een en ander aan moeten doen hoor. Dat is echt niet proef in en winnen.
Nee het is idd niet proef in en winnen, maar het scheelt toch zeker wel dat jouw paard al zijn knoppen heeft, jij moet alleen nog de weg er naartoe vinden (en dat is ook niet niks) maar toch het scheelt een hoop hoor! Zeker voor de doorsnee ruiter (waar ik ook onder val) met wat minder poen in zijn zak, die hebben het geld niet om een op lichte tour niveau gereden paard te kopen, ik heb zeker geen ton op zak. Dan boeid het ook niet dat zijn/haar paard wat minder ervaren is of duurder is of betere afstammelingen heeft, die gaan dan ook voor de lol op wedstrijd. Fijn dat je dat beseft en ik wil je ook zeker niet aanvallen!
Het moet allemaal even snel en dat vind ik jammer....bij mij heeft het 6 jaar geduurd hoor tot ik eindelijk mijn M oefeningen kon. Jemig daar zat wat zweet in en het gaat er zeker nog meer in zitten! Maar dat heb ik er dan voor over, uiteraard! En ik kan ook zeker zeggen dat ik veel leer op mijn groene jongen! Voor mij dan maar geen TOP-paard

tegenwoordig gaat het allemaal om: "Ik heb een toppaard en JIJ niet" Het draaid om geld. Paardrijden is nog steeds een sport voor de rijken wat topsport betreft, want als je geen ton op de bank heb staan om een ervaren paard te kopen, kan je lang niet zo snel aan de top komen.
Ik ben nu 16 en rijd pas op M1 niveau, vorig jaar was ik nog niet eens L2. En de meisjes tussen de 10 en 17 jaar die al op Z niveau en hoger rijden hebben vaak (versta mij niet verkeerd er zijn uitzonderingen) toch ouders met meer poen om een paardje voor hun dochter/zoon te kopen die al alles kan, nu alleen nog een goeie trainer die het de ruiter leert et voila, daar is de TOP-combi. Makkelijk toch? Vind ik wel, niet dat ik er wat op tegen heb, het is maar een mening ik respecteer net zo goed dat deze meisjes/jongens al snel zo hoog zijn, maar misschien snappen zij ook dat wij minder bedeelde mensen er wat méér tijd in moeten steken om aan de top te komen? Ik ben af en toe best jalours hoor!