Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:• manege 48%
• eigen terrein 30%
• openbare weg 12%
• natuurgebied 10%

runningkawa schreef:Andere moeten je naar het ziekenhuis brengen als je rug gebroken is, terwijl dat misschien voorkomen had kunnen worden met een bP
Andere moeten je wegbrengen als je in de beugels bent blijven hangen omdat je toch ff met gympies ging rijden
Andere moeten je wegbrengen omdat je in de beugels bleef hangen, terwijl dat voorkomen had kunnen worden met veiligheidsbeugels
Andere worden ermee geconfronteerd dat je denkt goed te rijden, maar er toch afdonderd omdat je jezelf te hoog inschatte
waarom is alleen die cap toch zo heilig???
Als je het dan voor andere doet..doe het dan goed
.of ik dat op mijn eigen paard zal doen?eerst zeker weten wel.ik denk wel dat ik um later vast nog wel eens niet op doe, maar ik probeer um zo vaak ogelijk op te hebben.nou vind ik het heel overdreven als ik mensen op een manege zie komen, dat die dan al de cap op hebben en m ook niet meer voor het rijden af doen.ik doe m pas op als ik er op wil stappen.buiten draag ik wel altijd ene cap, maar ik heb nooit met bp gereden.
[/quote] Nadya schreef:quote="VeerenAshley"
Een cap is niet als enige beveiligingsmiddel heilig, maar in dit topic gaat het nu eenmaal over het wel of niet dragen van een cap! En dat er meer zaken zijn waardoor je het paardrijden veiliger kunt maken, doet toch niets af aan het feit dat een cap dragen nu eenmaal een hoop leed aan jezelf en aan anderen kan besparen?
(Overigens geldt het verhaal dat ik had geschreven over de verantwoordelijkheid naar anderen toe inderdaad net zo goed voor mensen die bv. met gymschoenen rijden!)
[/quote][/quote]VeerenAshley schreef:Nadya schreef:Als je geen bak hebt, moet je soms wel snel met je jonge paard het bos in...Ik zeg niet dat ik dat veilig vind hoor!
En verder: ik geloof nooit dat er omstandigheden zijn (op een paard dan he) waar je geen cap nodig hebt. Dit is ook al meermalen gezegd, maar een dier blijft een dier en kan altijd schrikken en gekke sprongen maken. En ik vind het dan ook getuigen van of kortzichtigheid of overmoed of zelfovertschatting om dan geen cap op te doen. Geen enkele ruiter rijdt zo goed dat hij of zij nooit van een paard valt!
paardje schreef:Ik rijd altijd met cap, behalve op wedstrijd dan... Het is bij ons verplicht vanuuit stal, omdat de verzekering de ongelukken anders niet vergoed. En al was het niet verplicht, dan droeg ik hem nog. Ik heb geen last van dat ding, terwijl ik hem toch de hele dag op moet... Geen reden om het niet te doen. Een bodyprotector voor tijdens het zadelmak maken zou ik idd. ook wel aandoen, als ze lekker zitten. Maarja, die zijn zo stug...