voor of tegen elastiek!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chntl_Zrro

Re: voor of tegen elastiek!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:08

Kijk ik neem aan dat degene die hier de grootste mond er ervaring mee hebben ?
Wat jullie weten er zoveel af Knipoog

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:22

Ik denk wel een stuk meer ervaring als jou. En een elastiek is bedoeld om achter de oren vast te maken en niet als slof. Dan kan je beter echt een slof pakken. Zie het nut van elastiek dan niet zo, aangezien ze daar sneller op gaan hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:30

Klinkt verwaand, maar zo te horen heb ik wat dit onderwerp betreft ook gewoon meer ervaring als jullie (ow jee, wat zeg ik nu weer)
Jullie komen met geen enkel normaal argument, en ik heb overal een antwoord op, hoe zou dat komen? Wat denk jezelf??
Ja er is veel te leren, ook door mij (en doe ik dagelijks), maar zo te horen moeten jullie nog heel veel meer leren.
Want als je denkt dat een stiek geen dwang geeft,
denkt dat een paard dan over de rug loopt
Denkt dat dat gezond voor hem is, mag je echt nog heeeel veel leren...

Maar prima, ben wel weg...gewaarschuwd mens telt voor 2.
Niet gaan janken als je paard door overbelasting over een poosje kreupel staat.
Ja, want deze betweter heeft geleerd dat dat vaak een gevolg is...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-01-07 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:33

helemaal mee eens, dwang is gewoon naar mijn mening niet de manier om bij een paard iets te bereiken. Maargoed... ieder zijn eigen paard.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:26

Ik ga ook met RK mee .. maar dat deed ik 10 pagina's terug ook al Clown

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:10

nikki160287 schreef:
Ik denk wel een stuk meer ervaring als jou. En een elastiek is bedoeld om achter de oren vast te maken en niet als slof. Dan kan je beter echt een slof pakken. Zie het nut van elastiek dan niet zo, aangezien ze daar sneller op gaan hangen.

HoHo ik rijd niet met elastiek Verward

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:21

runningkawa schreef:
Klinkt verwaand, maar zo te horen heb ik wat dit onderwerp betreft ook gewoon meer ervaring als jullie (ow jee, wat zeg ik nu weer)
Jullie komen met geen enkel normaal argument, en ik heb overal een antwoord op, hoe zou dat komen? Wat denk jezelf??
Ja er is veel te leren, ook door mij (en doe ik dagelijks), maar zo te horen moeten jullie nog heel veel meer leren.

Dat denk jij ,,
Maar mascha rijd er 1 keer per week mee en dan maar een half uurtje Knipoog als je ziet hoe gek het paard nog is met elastiek geloof ik niet dat hij er last van heeft,
ook is de instructriese niet van de straat geplukt en is mascha ook de enigste die daar met elastiek rijd ,
en bij iedere pony is het verschillend de 1 reageert er goed op de ander niet zo zit het ,
jaimy reageert er toevallig super op ,, ook vind ik dat je al een vooroordeel over het paard geeft heb je hem ooit zien lopen ? Hoor ik daar een nee ? Oke Knipoog
jaimy loopt ook gewoon ontspannen niet met zijn rug bol of gespannen ,,
als het niet goed zou gaan had ze hem er allang weer af gedaan ,,
verder rijd ze doordeweek dus maar een half uurtje met elastiek verderest niets alleen longeren dan maar dat is het verder dan ook.
ik heb zelf ook met elastiek een tijdje gereden op johanna maar dan wel boven de oren langs,, hier ben ik wel mee gestopt .
en wie zegt Trouwens dat een elastiek over de oren moet?? als deze manier goed werk kan het toch gewoon
mischien vind zij het wel fijner zo omdat ze maar gewoon 1 teugel vast heeft zodat ze zich beter kan ontspannen en de pony ook,
mischien lijk ik verwaand maar dat ben ik niet ( Offja kan het wel zijn)..
Maar ik zeg gewoon de waarheid Knipoog want jullie zullen er allemaal wel ervaring mee hebben
Laatst bijgewerkt door Chntl_Zrro op 26-01-07 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:26

Zelf heb ik ook met elastiek gereden. We hadden m er om gedaan zodat ik niet teveel aan de voorkant ging zitten, terwijl ik eerst op mijn houding moest gaan letten.

Toen mijn vriendin mn paard weer een keer ging rijden, had ze gemerkt dat ze opzoek ging naar t elastiek (zij reed zonder) En dat ik weer zonder elastiek moest gaan rijden.

Ik merkte het inderdaad zelf ook toen ik m eraf gehaald had. Je moet het niet te lang omhouden.. Ze gaan er op een gegeven naar zoeken, dan willen ze ook neigingen hebben om te gaan hangen..

Ik ben niet tegen dat niet..
Bij de manege waar ik sta met mijn paard.. Daar hebben ze iig 1 paard die altijd met elastiek loopt.. Omdat hij niet door zn rug wordt gereden ofzo.. (weet ff niet hoe je dat moet zeggen..) Maar de instructrise die m dan reed.. Die reed m wel zonder elastiek enzo.. En als er een goede ruiter opzit, dan gaat hij dr ook wel een af..
Dat vind ik dan wel weer zielig, dat hij de hele tijd met een elastiek loopt..

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:18

Ik ben Voor en tegen elestiek, het ligt eraan hoe je het gebruikt Nagelbijten / Gniffelen

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:50

sybje schreef:
Ik ben Voor en tegen elestiek, het ligt eraan hoe je het gebruikt Nagelbijten / Gniffelen

idd

Jooorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:13

nikki160287 schreef:

Daarom is iedereen daar nou zo negatief op. Zij maakt het niet boven de oren vast en het is echt wel beter dan een slof! Als je een slof hebt kan je paard helemaal niet meer bewegen en wordt dan nog veel erger geworden. Een slof vind ik ook erg onvriendelijk. En als je pony goed loopt hangt het elastiek los.

Jooorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:17

runningkawa schreef:

Jij vat alles iets te erg op. Zij rijdt een half uurtje per week met een elastiek.. Ja hoor daar wordt ze ook echt kreupel van -.-"
En we zeggen ook niet dat elastieken helemaal zonder dwang zijn, maar het helpt wel en het is beter dan een slof bijvoorbeeld. Dan kan je pony helemaal geen kant op.

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:10

Jooorie schreef:
runningkawa schreef:

Jij vat alles iets te erg op. Zij rijdt een half uurtje per week met een elastiek.. Ja hoor daar wordt ze ook echt kreupel van -.-"
En we zeggen ook niet dat elastieken helemaal zonder dwang zijn, maar het helpt wel en het is beter dan een slof bijvoorbeeld. Dan kan je pony helemaal geen kant op.

idd joorie kreupel van een elastiek HAHA misshcien dat jou paard daar zo gevoelig voor is maar jaimy dus niet !anders liep die allang kreupel want hij rijdt al elke week 1 dag met elastiek !

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:11

runningkawa schreef:

Overigens was de instructrice bij zulke oplossing bij mij de deur alweer uit

bij mij ook..

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:07

Jullie kunnen daar toch niet over oordelen =S
het is wel lekker makkelijk roepen hea:
Zo lesgeefster zou ik meteen de deur uitschoppen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:28

Misschien kun je dar wel over oordelen als je wat meer ervaring hebt?

1 ding valt me op, veel al de oudere zeggen, het is niet goed
De jongere vinden het wel oke

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:53

Maar ik neem aan dat de ouderen het dan ook hebben geprobeert, en de jongeren zijn positiefer en willen weten hoe hun pony er op reageert
want elke pony is ten slotte anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:55

Nee nooit geprobeerd
Genoeg ellende gezien Lachen
Ja kan ook leren door te kijken, hoef je het niet voor te doen Lachen

Elke pony is anders, maar veel basis dingen blijven gelijk Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:04

pff volhouders hier zeg!

ben het met RK eens, de mensne die hie zeggen nee geen elastiek daar gaan ze vroeg op laat op lopen hangen en worden ze zwaar van op de hand, die hebben dat of uit eigen ervaring gemerkt, of hebben het bij 1 of meerdere paarden zien gebeuren en willen de bokkers die nog geen ervaring met elastiek hebben ze hier voor waarschuwen

met logisch nadenken kom je ook tot die conclusie, elastiek is stug maar ga je er op hangen veert t wel wat mee, kan je lekker aan gaan hangen

touwtje etc geeft 0,0 mee, hangen is dus niet prettig, dus gaat een paard daar ook niet op hangen Lachen

en idd iedere pony is weer anders, maar de basisdingen zijn gewoon ongeveer gelijk.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:06

Je moet hem niet dwingen hij moet wils kracht hebben als hij nog niet mee werkt zou ik hem niet aan een elastiek zetten! Bloos

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:14

als je gaat wachten tot ie op eigen wilskracht na gaat geven kan je bij sommige erg lang wachten Knipoog
zeker als er eerder niets van gevraagd is...

mn 3 jarige is met touwtjes gelongeerd, zoekt onder t zadel vanzelf de hand op zonder dwang, zo hoort het ook

heb je er een die dat nooit zo geleerd is en altijd maar wat mocht aanklooien, ja dan zal je ff moeten aangeven wat de bedoeling is, maar daar is elastiek dus weer niet fijn voor omdat dat net ff meegeeft..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:16

Ik ben ook tegen Elastiek. Het is een hulpmiddel en geen oplossing en paarden gaan er veelal in hangen. Ik zou juist proberen veel overgangen te maken Ja

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:19

runningkawa schreef:
Nee nooit geprobeerd
Genoeg ellende gezien Lachen
Ja kan ook leren door te kijken, hoef je het niet voor te doen Lachen

Elke pony is anders, maar veel basis dingen blijven gelijk Lachen

Ik vind dat je daar wel gelijk in hebt Lachen
En Renske, Dat hangen kan je opzich ook wel gelijk in hebben.
Ik vind het wel logisch klinken dat elastiek meegeeft en dus wel fijn is om te hangen en bij iets wat vast zet niet.
Maar je pony vastzetten vind ik geen goed hulpmiddel

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:21

Cayenne schreef:
Ik ben ook tegen Elastiek. Het is een hulpmiddel en geen oplossing en paarden gaan er veelal in hangen. Ik zou juist proberen veel overgangen te maken Ja

Als het zo makkelijk ging dan ging IloveJaimy heus niet met elastiek rijden!
Ik bedoel dat doet ze niet omdat ze het mooi vind staan of omdat hij een beetjj moeilijk naar beneden gaat.
Hij doet het helemaal niet daarom doet ze het
Maar je mag tegen elastiek zijn
maar oplossen met overgangen werkt iig niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:23

Dat zij de ervaring mist, wil niet zeggen dat de pony het niet zonder kan Lachen
Geen schande om dingen te moeten leren, moeten we allemaal Lachen

Ik snap het echt niet, dat bij vele die houding van het hoofd zo belangrijk is.
Dat komt echt wel als eerst al die andere dingen, die belangrijker goed gaan.