Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Rianneke schreef:rennskuh schreef:Alane:met haar ben ik het eens je moet gewoon doen wat jij leuk vind en wat het best is voor je paard !!!!1 en banages zijn ook bescherming ooit van gehoord hahahaha
wat beschermen ze dan zo volgens jou?als er een hoef of balk iets te hard tegen aan komt zijn je bandages kapot en je paard heeft er dan echt geen steun/bescheming aan... wat beschermen ze dan? ze zijn echt alleen maar voor de sier hoor met rijden!
NonnyNancy schreef:
Lielle schreef:maar waarom zou het beter zijn om zonder bit, setje, sporen, zweep, cap of wat dan ook te rijden?
Lielle schreef:nee, maar zorgen die modieuze spullen ervoor dat je minder goed paard rijdt? En zegt het feit dat je met bit, zweep of sporen rijdt ook meteen dat je minder goed rijdt dan iemand zonder bit/zweep/sporen?
Dat soort vooroordelen ben ik allergisch voor.
ik rijd met goed tuig, soms dure dekjes, soms niet; met zweep, meestal zonder sporen, meestal met cap, soms met bp, oftewel een mengelmoes
Lielle schreef:oftewel "leven en laten leven"Ik vind het persoonlijk geen gezicht als ik iemand zie rondsloffen met een paard op de voorhand en zijn achterhand in Tokio, maar wel trots roepen dat ze "zonder bit, zweep, sporen" kan rijden. Dan zou ik zelf liever wat moeite in goede les steken. Maar als die persoon er tevrende mee is, vooral zo doorgaan.
/op niemand in dit topic bedoeld
vincent_1984 schreef:HC sorry hoor maar je gaat hier naar allerlei boeken ed. verwijzen. Mijn idee is dat ongeveer 90% van de mensen die hier reageren die NIET gelezen hebben en het dus ook geen zin heeft om daar naar te verwijzen. Verder heb je het over distributie vh ruitergewicht en spirale zit... nadere uitleg is voor de meeste misschien wel handig anders heeft het ook geen zin om te reageren?!
HC schreef:Alex schreef:Please think about adding a page on your website about this most interesting topic HC.
I have Alex and about several issues more and I cannot see the point of it. It is not what the site is about nor do I want it to be. The lead already IS on the site for any interested reader to find.
What I do hope is that riders will ask themselves fundamental ethical questions. Whatever they then decide to do is up to them.
I may finish changing the chapter on the weakest link, explaining better about Will, Possiblities and Knowledge but I much rather invest my quality time in develloping my own weakest points :idea:
I am a bit disappointed that most readers seem to miss the fundamental importance of the info on the introductory page. That is however as it is. One cannot MAKE man understand any better than one can a horse.
Having fun with horses is my hobby, instructing man is not.
Just like the links to several great sources, the Ritter site on Zen p.e. If people cannot be bothered with that, than that is ok with me, but why then should I on their behalf?!
Also, who is to say I am right?
The more I learn, the more I am aware that I know little.
As for where any individual person is, that is like a riding train with unknown destination.
There is no fault in not knowing or in making mistakes, only in not trying. After all, there is always more. Always.
Meanwhile Alex, have fun trying. I do :wink:
HC