Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KiWiKo schreef:kan je je ook in normaal nederlands uitdrukken????
Cinnepin schreef:als je ze gebruikt waar ze voor nodig zijn op hoger niveau voor de verfijnde hulpen omdat ze dan zoveel oefeningen kunnen vind ik het goed. Op b.v B of L niveau heb je ze niet nodig! Dan moet je je paard gewoon zonder kunnen rijden!
mickydo schreef:Ik vind ruiters met sporen niet slecht, mits ze weten hoe ze sporen moeten gebruiken en ook daadwerkelijk alleen de sporen gebruiken als verfijning van de hulpen. En of dat nou met een buitenrit, springen of dressuur is , dat maakt mij niet uit.
Als ze maar juist gebruikt worden !
luxket schreef:ik rij die van mij zelf met een grof wieltje die niet langer is dan een normale knopspor... Dan zal ik nu wel commentaar krijgen van wiel... dat is zielig en scherp... Maar goed.. Als ik die van mij op een stompe spoor rij heb ik hem heel snel open liggen... en dan schop ik echt niet de hele tijd.. nee meneer is extreem gevoelig.. zo ligt hij van een te harden neus riem ook snel open.. Nu zullen jullie wel denken waarom dan een wiel...? Ik vind het voordeel van een wiel dat dat altijd door draait, een spoor zonder wiel kan je nog wel eens "vast" zetten tussen de ribben en zo sneller open prikken, met een wiel gaat dit nooit en heb hiermee dus ook geen problemen met open rijden..
Verder geld wel .. de spoor is zo scherp als dat de ruiter er mee werkt.. Ieder ze mening is er over verdeeld en dit zal echt nog wel een extreem lange discussie kunnen worden
Jessbub schreef:luxket schreef:ik rij die van mij zelf met een grof wieltje die niet langer is dan een normale knopspor... Dan zal ik nu wel commentaar krijgen van wiel... dat is zielig en scherp... Maar goed.. Als ik die van mij op een stompe spoor rij heb ik hem heel snel open liggen... en dan schop ik echt niet de hele tijd.. nee meneer is extreem gevoelig.. zo ligt hij van een te harden neus riem ook snel open.. Nu zullen jullie wel denken waarom dan een wiel...? Ik vind het voordeel van een wiel dat dat altijd door draait, een spoor zonder wiel kan je nog wel eens "vast" zetten tussen de ribben en zo sneller open prikken, met een wiel gaat dit nooit en heb hiermee dus ook geen problemen met open rijden..
Verder geld wel .. de spoor is zo scherp als dat de ruiter er mee werkt.. Ieder ze mening is er over verdeeld en dit zal echt nog wel een extreem lange discussie kunnen worden
K heb me laten vertellen bij een ruiterzaak dat een wieltje de beste spoor is die je kunt hebben (als je hem goed gebruikt)
die prik je er namelijk nie egt in die rolt er meer over heen.
KiWiKo schreef:kan je je ook in normaal nederlands uitdrukken????
L_niie schreef:Cinnepin schreef:als je ze gebruikt waar ze voor nodig zijn op hoger niveau voor de verfijnde hulpen omdat ze dan zoveel oefeningen kunnen vind ik het goed. Op b.v B of L niveau heb je ze niet nodig! Dan moet je je paard gewoon zonder kunnen rijden!
daar been ik lekker neit mee eens,
misschien heb je wel een klein B ponytje met een klein meisje van 6 ofzo, en die geeft been alsikweetnietwat, dan mag ze tog best spoortjes gebruiken
black_velvet schreef:L_niie schreef:
daar ben ik het dus niet mee eens een kind van zes weet niet eens hoe ze sporen moet gebruiken kan ze beter leren hoe ze een tikje met de zweep moet geven verder vind ik met sporen rijden geen probleem mits je ze maar goed gebruikt
Ketaki schreef:als sporen slecht zijn he, zal je je moeder moeten zeggen, dan zijn al die topruiters/amazones ook super slecht.
die rijden immers ook met sporen.