Wat studeer je wel? Anatomie van het paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yulan schreef:Ja, als je het zo ziet. Kan evenwel momentopname zijn, maar ik heb de 2 andere foto's erbij gezet ter vergelijking van de beenzetting en idd, hij kantelde.
yulan schreef:Evenwel op een volte gereden hoor
Anjatjeuh schreef:We hebben op de stage dus eigenlijk alleen aan het hoofdschudden gewerkt, en dan voornamelijk aan de dubbele longe omdat het bijna onmogelijk was om haar wat normaal te rijden. Meestal longeerden we haar een half uur tot het hoofdschudden aan de longe minderde, en dan ging ik erop en werkten we verder aan het hoofdschudden onder het zadel. Op het eind van de week was het hoofdschudden dus wel beduidend beter, en ik was er dus ook wel enthousiast over op dat moment. Maar echt aan de "dressuur" hebben we dus eigenlijk bijna niet gewerkt. Daar kan ik kwa gevoel enzo dus erg weinig van meepraten.
Anjatjeuh schreef:Ik was daar echter met 3 mede-bokkers, en heb dus wel redelijk wat lessen gezien enzo. Op het moment zelf had ik er niet zoveel bedenkingen over omdat mijn kennis zelf niet zo uitgebreid was, maar door de jaren heb ik erg veel bijgeleerd over dressuur en sinds ik mn huidige lesgever heb leer ik nog sneller bij en is alles gewoon heel erg logisch, en daardoor is mn visie op sommige theorieën van Adb wel erg veranderd.
Antoine is erg goed in mensen overtuigen en zijn methode erinpraten bij mensen die eigenlijk vrij weinig kennis van zaken hebben, of gewoon HEEL foute lesgevers hebben gehad, maar zijn theorie heeft flink wat gaten en gebreken. En ik heb ondervonden dat hij als je daar vragen over gaat stellen, hij het ook niet tegoei kan uitleggen, of wat rond de pot gaat draaien.
runningkawa schreef:Kunstjes leer ik een paard ook niet aan
En met kapot gereden paarden ook resultaat geboekt.
Maar dan ook bewijsbaar resultaat.
Jammer dat je dat hier niet krijgt.
Jammer dat de methode nooit helemaal uitgelegd kan worden.
Wat wel kan bij een degelijke gewone instructeur.
missblue schreef:Vijf jaar? Je spreekt jezelf tegen, Yulan(en ik) rijden nog maar enkele maanden op deze methode, je kan niet verwachten dat alles foutloos verloopt..
runningkawa schreef:Maar die prijzen heb je ook bij sommige gewone instructeurs (zelf heb ik dat nooit betaald, maar is wel eens voor me betaald)
Ondertussen bestaat
bokt 5 jaar.
En al 5 jaar hoor je over AdB
Maar nooit heb ik in die 5 jaar iemand echt door zien trainen op bokt.
menollyke schreef:@Anjatjeuh: maar als het schudden verdween, waarom moest je hem dan wegdoen? Of reed je dan niet meer bij die instructrice?
menollyke schreef:missblue schreef:Vijf jaar? Je spreekt jezelf tegen, Yulan(en ik) rijden nog maar enkele maanden op deze methode, je kan niet verwachten dat alles foutloos verloopt..
Ze bedoelen dat AdB al 5 jaar les geeft en dat hij dus onderhand al aardig wat concrete resultaten moet hebben in de wedstrijdsport. Niet dat jullie al 5 jaar bij AdB rijden.