Buitenrijden met Sedalin?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dilemma

Als het werkt is het goed?
6 (18%)
Sederen voor het rijden is not done
26 (81%)

Totaal aantal stemmen: 32

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:06

in de baan zijn alle problemen op te lossen tenzij ik zelf tralidadida rij..........

ik moet zegen dat ik hem vooral in de baan in het gareel weer krijg, ik wilde allen zijn buitensporige vrolijkheid alleen even niet buiten hebben ..... zijn angsten overwinen we samen wel, das geen probleem...........

volgende keer buiten is op het strand........ who knows

@ shantidor............... ligt aan het paard, de ruiter, de kennis En de omgeving, dat kan ik zo niet zeggen

Sily

Re: Buitenrijden met Sedalin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:08

Omdat zij zelf dus voor een andere oplossing koos lijkt mij.

Maar ik geef ook weleens advies wat ik zelf niet zou gebruiken, omdat het niet werkt bij mijn paard of niet past bij ons maar wel bij een ander.

En laat ik er wel bij zeggen dat ik haar advies niet opgevolgd hebt, ik heb een hekel aan slofjes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:10

Het is wel heel makkelijk je geeft je paard iets en hoppa je kan lekker buiten rijden, is wel erg gemakkelijk maar blijft het bij deze ene keer? Meestal begint een verslaving al bij de eerste keer, ik heb ooit een mishandeld veulen opgevoed was buiten niet te houden. Soms dacht ik er ook wel eens aan om iets te geven zodat we rustig naar buiten konden.Maar nee das wel erg makkelijk, dus heb ik er zelf veel tijd in gestoken en uitijndelijk konden we samen redelijk genioeten van een buitenrit. Maar dat hield wel in dat ik maar weinig naar buiten kon met hem in het begin, en dan is iets geven erg aanlokkelijk maar t,hoort niet.

shantihdior

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:12

DAt snap ik dus niet,hoe kan je iemand advies geven als je het zelf anders doet???
Als ik iemand advies geef doe ik dat omdat ik ergens evaring mee heb,anders hou ik mijn mond!!
En kan kim niet zelf antwoorden???

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:16

Nou nou, iets minder heftig reageren kan ook, shantihdior.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:17

Ik denk dat als je ervaring hebt met meerdere paarden of pony's je er vanzelf achter komt dat bij de 1 het 1 werkt en bij de ander de ander.
Zoals gooi er bij mijn tink gerust een hengstenketting onder, gooi het bij mijn haf eronder en je hebt 1 grote zenuwelijer.
Er zijn meerdere manieren om problemen op te lossen, ieder zijn ding, maar ik vind het persoonlijk een beetje vreemd om bij elkpaard het zelfde te doen omdat het toevallig bij 1 paard gewerkt heeft.

Voor zover ik zie reageerd Kim zelf ook, maar toevallig vroeg jij wat voor advies zij zou geven en ik had dat net gehad van haar, vandaar mijn reactie.

Neem aan dat ik ook gewoon mag reageren hier?

KiWiKo

Re:

zo doe ik het ook shantidior
alleen heb ik heel veel ervaring met heel veel verschillende paarden ......... denk dati ik het laatste 10 jaar zo een kleine 500 onder het zadel heb gehad...........

Ik kijk het paard aan, de ruiter die eriop zit en baseer daar mijn conclusie op

Roosch

Re:

Wát een discussie, Kim
Hilarisch.

Ik vind dat je een goede beslissing genomen hebt.
Je veiligheid boven alles.
Een stuiterend paard kan natuurlijk gevaarlijk zijn, jij kent hem het beste en jíj hebt de beslissing genomen (imo de goede) en niet alle bokkers.
Stel dat je zonder ging, was er misschien ik weet niet hoeveel gebeurd.
Ik ben bekend met het middel, bij ons wordt het ook gebruikt tegen de eerste frisheid.
En ja, het helpt.

Bovendien, je hebt 5 % gebruikt, plus genoten van een veilige rit.
Complimenten.
Ik vind het wel een rare opstart van de discussie, maar goed.
Trouwens, ik verbaas me over het hoge percentage bokkers die denken dat ze veel zijn.
(en over de grootte van deze discussie )

Sily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:20

KiWiKo schreef:

Ik kijk het paard aan, de ruiter die erop zit en baseer daar mijn conclusie op

En ik had geen drugs nodig volgens jou?

Edit: verkeerde knopje, moest een PM zijn
Laatst bijgewerkt door Sily op 15-05-06 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:21

KiWiKo schreef:
in de baan zijn alle problemen op te lossen tenzij ik zelf tralidadida rij..........

ik moet zegen dat ik hem vooral in de baan in het gareel weer krijg, ik wilde allen zijn buitensporige vrolijkheid alleen even niet buiten hebben ..... zijn angsten overwinen we samen wel, das geen probleem...........

En buiten is er dan niet de kans dat hij de 2de keer dat je rijdt ineens wegspringt net zoals binnen? Het punt is dat je hem wel snel in het gareel kan krijgen misschien, maar tegen die tijd kán (ik zeg niet dat het gebeurd.. maar het kán) het al mis gegaan zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:21

Quote schreef:
Trouwens, ik verbaas me over het hoge percentage bokkers die denken dat ze veel zijn.

Wat wil je hier nou weer mee zeggen?

shantihdior

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:25

Maar mijn vraag was eigenlijk ,wat advieseer jij iemand met een paard zoals jij??
Geef hem maar 2 streepjes sedalin?? of toch iets anders?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:33

WildWings schreef:
KiWiKo schreef:

En buiten is er dan niet de kans dat hij de 2de keer dat je rijdt ineens wegspringt net zoals binnen? Het punt is dat je hem wel snel in het gareel kan krijgen misschien, maar tegen die tijd kán (ik zeg niet dat het gebeurd.. maar het kán) het al mis gegaan zijn.

dan heb je niet goed gelezen wildwings wegsrprinen mag geen probleem, vrolijk worden op een drukke kruising mag niet

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:34

shantihdior schreef:
Maar mijn vraag was eigenlijk ,wat advieseer jij iemand met een paard zoals jij??
Geef hem maar 2 streepjes sedalin?? of toch iets anders?

voor de tweee keer shantidoor, ligt aan het paard, de omgeving en de ruiter

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:34

totdat hij wegspringt en een auto of andere weggebruiker in gevaar brengt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:35

En binnen heet het geen vrolijk worden maar heeft het een andere naam?

En als jouw paard vrolijk wordt op een drukke kruising geeft hij direct, meteen zonder te aarzelen totaal gehoor aan jouw hulpen, waardoor niemand echt in gevaar wordt gebracht, terwijl dat ik de bak dus niet altijd meteen het geval is? (Tenzij hij in de bak niet vrolijk wordt maar iets anders doet waarbij je alle hoeken van de bak te zien krijgt )

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:39

hij wordt gewoon vrolijk zowel binnen als buiten heeft het hetzeflde naampje alleen zijn de gevolgen iets anders als je iets pech hebt

IJskonijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:41

Kiwiko, ik snap echt niet waarom jij met dit paard op dit moment naar buiten gaat. Ik vind het niet kunnen om je paard te sederen voor een 'ontspannen' buitenrit, ook al is het maar 'twee streepjes'. Als het is voor de afwisseling, waarom gooi je hem dan niet in het land? Dat is ontspanning puur natuur. 'Vertrouwen' uit een chemisch spulletje halen is volgens mij jezelf voor de gek houden. Waarom gun je jezelf niet meer tijd om het vertrouwen te krijgen, zodat je zonder allerlei hulpmiddelen (bedoel ook slof) met dit paard kan geniet van een buitenrit?

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:42

WildWings schreef:
Quote schreef:

Met zo'n opmerking behoor je zelf imo ook bij dat percentage bokkers.
Overigens ook een opmerking die geheel niet in de discussie past.

KiWiKo; Ik ben nu serieus benieuwd naar de volgende keer dat jij met je paardje buiten komt .
Volgens mij gaat het al stukken beter dan je verwachtte, gewoon omdat je er nu vertrouwen in hebt, dat het beter gaat.
Neemt niet weg dat ik de manier waarop je het deze keer gedaan hebt nog steeds niet erg waardeer.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:44

Eve_lien schreef:
KiWiKo; Ik ben nu serieus benieuwd naar de volgende keer dat jij met je paardje buiten komt .
Volgens mij gaat het al stukken beter dan je verwachtte, gewoon omdat je er nu
vertrouwen
in hebt, dat het beter gaat.
Neemt niet weg dat ik de manier waarop je het deze keer gedaan hebt nog steeds niet erg waardeer.

Ik denk dat dit de gevoelens van veel mensen verwoord.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:49

peerd staat halve dagen buiten

dit is niet je doorsnee huis tuin en keuken peed het is wel een paard die mensen laten staan door zijn karakter

Ik ben blind van het dier, altijd al geweest, ik heb hele fijne meewerkende paarden onder het zadel gehad, maar de grote meneer is ander, heel anders..... heel fijn, super best peerd maar anders.

onmogelijk in woordjes uit te drukken

@ evelien.......... woensdag ga ik naar het strand................

pimpeloentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:52

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik vind ook dat je niet naar Sedalin moet grijpen omdat je een rustig buitenritje wil maken, ook niet om te checken wat er allemaal gebeurd.

Quote schreef:

Wat een domme opmerking, trouwens...als er iemand hier is die denkt dat ze veel is....

ellen82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:53

KiWiKo schreef:
WildWings schreef:

dan heb je niet goed gelezen wildwings wegsrprinen mag geen probleem, vrolijk worden op een drukke kruising mag niet

Maar waarom weet je nu zo zeker dat hij de volgende keer niet vrolijk wordt op een drukke kruising?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:54

pimpeloentje schreef:
Wat een domme opmerking, trouwens...als er iemand hier is die denkt dat ze veel is....

Heb de hele discussie gevolgd/gelezen. Post hier zelf niks over omdat ik daar verder niks vanaf weet.

Maar over deze opmerking .. Wie ben jij om te zeggen dat zij iemand is die denkt dat ze veel is? Je zit hier net op bokt, en denkt mensen al goed zat te kennen??

Verder vind ik dat de discussie een beetje herhaald begint te worden, telkes de zelfde vragen etc. maar dat is mijn bescheiden mening.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:55

ellen82 schreef:

Maar waarom weet je nu zo zeker dat hij de volgende keer niet vrolijk wordt op een drukke kruising?
[/quote]

Nu weet Kim waarschijnlijk waar ze de volgende keer op moet letten, en zal ze op die momenten éxtra alert zijn op hoe haar paard reageert etc.
lijkt mij
[/quote]