Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxdomiixx schreef:Mijn doel is inderdaad ook niet een zo atletisch mogelijk paard. Mijn doel is een paard dat emotioneel, mentaal en fysiek in balans is. Een paard wat aan kan wat ik van hem vraag, dat leuk vind wat ik vraag en het ook graag doet. Het gaat mij niet om het zo goed mogelijk uit voeren van de oefeningen, daar zou mijn paard pisnijdig van worden als ik ga muggenziften dat zijn achterbeen net niet ver genoeg onder de massa is of net niet genoeg buigt. Belangrijkste is: we hebben samen plezier
oji schreef:xxdomiixx schreef:Mijn doel is inderdaad ook niet een zo atletisch mogelijk paard. Mijn doel is een paard dat emotioneel, mentaal en fysiek in balans is. Een paard wat aan kan wat ik van hem vraag, dat leuk vind wat ik vraag en het ook graag doet. Het gaat mij niet om het zo goed mogelijk uit voeren van de oefeningen, daar zou mijn paard pisnijdig van worden als ik ga muggenziften dat zijn achterbeen net niet ver genoeg onder de massa is of net niet genoeg buigt. Belangrijkste is: we hebben samen plezier
Tja, alles leuk en aardig, maar wat doe je in een topic waarbij verschillenden methoden van de dressuur worden besproken, als je niets hebt met het verbeteren, sterker, soepeler en fitter, dus atletischer, maken van je paard. Ongeacht de trainings methode, is dit het doel van de dressuur, een happy athlete. Is dat niet je doel, moet je vooral geen dressuur gaan rijden en lekker alleen het bos in gaan. Helemaal prima hoor, maar dit topic is bedoeld om dressuur te bespreken, niet blij dat ik rij. Als je het onder de massa plaatsen van het achterbeen al muggenzifterij vind ipv van ziet dat dat elementair is om je paard fijn over de rug te laten gaan, dan heb je inderdaad helemaal niets met de basis van de dressuur en zeg ik, vooral niet mee verder gaan.
Daarnaast denk ik dat serieus met de opleiding en verbetering van je paard bezig zijn helemaal niet dwars staat op plezier met je paard. Integendeel, ik denk dat naar mate een paard rechter, losser en sterker wordt, het steeds meer lol in het rijden krijgt en dat zich niet alleen uitbetaald in de dressuur, maar ook in alle andere vormen van rijden. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Dat er veel mis gaat, eens, maar mijn punt is dat ik er van uit gaat dat iedereen die zich dus WEL met dressuur en die doelen bezig houdt, dat die in ieder geval dat probeert naar beste kunnen te doen en dat we allemaal van ons paard houden en daar het beste voor willen. Dat de meningen verdeeld zijn over wat het beste is, dat lijkt mij duidelijk.
FCSA schreef:Voor mij neigt MdR teveel naar academisch. Ik ben juist heel blij met Karmie