Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:Wanneer hij door de knieën zakt, soms fors, dan is dat goed, dat verast hemzelf, meer is dat niet, hij moet nu iets doen achter.
Simpelman schreef:Ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die met het plakbandje/lintje/elastiekje hebben geexperimenteerd en zo ja, wat ze daar over te zeggen hebben.
KoudbloedKim schreef:Ik wil best een paar foto's laten zien en er wat informatie bij zetten.
Dit is Lana, een Norikerkruising met Arabieren,- en Kwpn'er-bloed.
Ze is in Maart 4 jaar geworden en in Februari heeft er voor het eerst iemand opgezeten.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit is Elske, een volle Friese merrie die in Maart 6 jaar is geworden.
Ze is op haar derde ingereden en sinds 1 jaar van ons.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En dit is Kim, een 11-jarig Nederlands Trekpaard en 8 jaar bij ons.
Op deze foto's had ze nog flink overgewicht, dat is nu verholpen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Simpelman schreef:Ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die met het plakbandje/lintje/elastiekje hebben geexperimenteerd en zo ja, wat ze daar over te zeggen hebben.
jannico schreef:nog een goed stuk over contact en aanleuning:
http://eclectic-horseman.com/the-defini ... n-the-bit/
wat mij betreft 1 van de beste, maar dat is puur persoonlijk natuurlijk
SinneJ schreef:Ik ga er morgen mee aan de slag!Ben benieuwd wat mijn stalgenoten gaan vinden van mijn stoere vent met een strik in zijn manen...
edit: oh leuk om te lezen dat het al gelukt is! Heb je een foto van de uitvoering? Ik ben nogal een kluns met zo'n dingen..
damian23 schreef:jannico schreef:nog een goed stuk over contact en aanleuning:
http://eclectic-horseman.com/the-defini ... n-the-bit/
wat mij betreft 1 van de beste, maar dat is puur persoonlijk natuurlijk
Als ik dit artikel lees en de plaatjes bekijk, dan loopt 9 van de 10 paarden niet correct "on the bit". Ik moest in het begin ook erg wennen aan het niet hebben van een ronde hals (lees: in een krul) en mooi voorbeeld waarbij duidelijk het verschil is te zien is phillip karl met high noon. Kijk eens om je heen, maar bij hoeveel paarden is het stukje direct achter de oren het hoogste punt?