Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:Wanneer men rijdt volgens de regels van de KD gaat het paard voor de punten.
Wanneer men wil winnen dan gaan de punten voor het paard, kan niet anders
Kirstenx schreef:Simpelman schreef:Wanneer men rijdt volgens de regels van de KD gaat het paard voor de punten.
Wanneer men wil winnen dan gaan de punten voor het paard, kan niet anders
Dit vind ik wel erg kort door de bocht.
Toch krijg ik uit uw verhaal geen antwoord op mijn vraag over uw niveau. En dan bedoel ik niet wedstrijd gericht, want uit uw verhaal begrijp ik dat het u daar niet om gaat, maar uw niveau in het algemeen.
Hoe rijdt u bijvoorbeeld? Kunt u dat concreet uitleggen met praktijk voorbeelden? En dan niet het hele theoretische riedeltje met van achter voor en aanleuning. Maar concreet en praktisch. Welke oefeningen rijdt u bijvoorbeeld? Hoe lost u het op wanneer een paard tegen de hand komt? Of wanneer het niet aan het been is? Wanneer het paard impuls verliest tijdens een oefening of in een zijgang?
U heeft vast ook wel eens paarden gereden die niet gehoorzamen, hoe gaat u daar mee om?
Dat zijn vragen die ik graag beantwoord zou hebben. In mijn ogen kunnen basisruiters hier meer mee, dan met filmpjes en plaatjes van paarden in pi/pa.
Pantykous schreef:Ik snap het punt van je post niet Simpelman, ook niet in relatie met de post ervoor?
Bedoel je dat een soepele rug niks uit maakt of dat een strakke rug juist goed is? Ik begrijp het even niet.
Simpelman schreef:Dat terug komen in tempo is overigens een goed teken, het laat zien dat je je paard in ontspanning vanuit de achterhand rijdt.
Deze wordt nu zwaarder belast en kan dat nog niet helemaal aan.
Citaat:Maar, voor we gaan "dressuren" moet een paard moet dit eerst een basis training achter de rug hebben.
Simpel gesteld 1000km buitenritten, heuvels, dijkjes, greppels, trappen, water, een sprongetje, een vrije galop, 10km vrije draf, enz..
De Campagneschool, geen geklooi met buiging en aanleuning en "recht richten" enz., gewoon lopen.