Waar is het gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:04

burl schreef:
horseyfries schreef:
Daar hoor jij dus niet bij begrijp ik? Tsja, had het wel gedacht, beste stuurlui staan meestal aan wal.

Wat bedoel je Horseyfries?
Ik rijd ook paard hoor. Dus ik roep niet alleen maar van de zijlijn. Mijn paarden kennen nog niet alle oefeningen voor de GP maar zjn rijtechnisch wel beter voor elkaar.

Laat maar zien. Ben erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:04

Afbeelding

Afbeelding[/quote]

Parzival loopt met zijn mond open.
Verder zijn het redelijke momentopnames.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 19:05

horseyfries schreef:
Lijn van de teugels onderbroken, stoelzit, achterbeen niet van de grond, wil ik nog even doorgaan? Ik geloof best dat dit paard heel licht is in de mond, zonder enige impuls van achteren met zijn teen nog in het zand zal er ook niet veel kracht naar voren gaan.

Wat wil je? Hupsende achterkant, beide benen van de grond, of vanachter naar voor met een dragend achterbeen!
volgens mij staat het 2e in het reglement van de FEI

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:06

burl schreef:
horseyfries schreef:
Daar hoor jij dus niet bij begrijp ik? Tsja, had het wel gedacht, beste stuurlui staan meestal aan wal.

Wat bedoel je Horseyfries?
Ik rijd ook paard hoor. Dus ik roep niet alleen maar van de zijlijn. Mijn paarden kennen nog niet alle oefeningen voor de GP maar zjn rijtechnisch wel beter voor elkaar.

Dan neem ik het dus ook voor jou op? Of hoor jij niet bij "Nederlandse dressuurruiters"?

Gek, iedereen die hier commentaar heeft op anderen kan het zelf zoveel beter en heeft de paarden rijtechnisch zo goed voor elkaar, en zodra je dan een filmpje vraagt zodat we eens kunnen zien hoe het echt moet blijkt dat vertrouwen in eigen kunnen ineens totaal verdwenen te zijn?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:07

nombrado schreef:
horseyfries schreef:
Lijn van de teugels onderbroken, stoelzit, achterbeen niet van de grond, wil ik nog even doorgaan? Ik geloof best dat dit paard heel licht is in de mond, zonder enige impuls van achteren met zijn teen nog in het zand zal er ook niet veel kracht naar voren gaan.

Wat wil je? Hupsende achterkant, beide benen van de grond, of vanachter naar voor met een dragend achterbeen!
volgens mij staat het 2e in het reglement van de FEI

Ik geloof niet dat daarin staat dat het zand dat achterbeen moet blijven dragen.....

Anoniem

superwoman schreef:

Hoezo?
Omdat ik het niet goed vind moet ik foto's van mezelf laten zien. :?

Laat jij eens foto's van jezelf zien dan. Jij weet het schijnbaar beter dan ik?

mang

nombrado schreef:
mang schreef:
Om maar even in jullie straatje te blijven plaats ik ook maar wat nutteloze momentopnames.........

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

ik wist niet, dat er in de FEI reglementen stond, dat deze oefeningen met de mond open en doorgeslagen stang uitgevoerd moesten worden. ;(

Grappig dat het paard op jou laatste screen ook zijn mond open heeft en als ik het goed zie een strakke stang en een losse trens (foto is helaas belachelijk onduidelijk ;) )

Maar al deze momentopnames slaan werkelijk nergens op, dit heeft helemaal niks meer te maken met discuseren zo..

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:08

Je kunt zoveel foto's plaatsen wat je wilt, het zegt niet alles over hoe het in beweging is. Dus wat dat betreft kunnen we beter stoppen met foto's plaatsen.

nombrado

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 19:10

dan heb je het niet begrepen
foto's zijn momentopnames, maar je kan zeker zien hoe de buiging is in alle gewrichten en hoe de verdere afwikkeling van de oefening zal gaan.
Afbeelding

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:10

burl schreef:
superwoman schreef:

Hoezo?

Ja, dat denk ik wel, daarom heet ze namelijk SUPERwoman! *\o/* :P

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 19:12

zo hoort het zeker in de training.
Afbeelding

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:12

nombrado schreef:
dan heb je het niet begrepen
foto's zijn momentopnames, maar je kan zeker zien hoe de buiging is in alle gewrichten en hoe de verdere afwikkeling van de oefening zal gaan.
[ Afbeelding ]

Nee, en dat kun je nu juist niet voorspellen. Dit paard kan de volgende pas totaal anders doen met zijn andere achterbeen, daar heb jij geen idee van.
Dus jij hebt het niet begrepen, maar daar waren we al achter.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:12

burl schreef:
superwoman schreef:

Hoezo?

Je schrijft dat je jouw paarden rijtechnisch beter voor elkaar hebt en daar ben ik dus benieuwd naar om dat te zien. Ik leer graag bij

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:13

Nombrado, Heb trouwens even het andere forum gezocht waar je het over had, maar daar reageer je ten eerste zelf niet, en ten tweede gaat het over Rath en totilas, dus een heel ander onderwerp....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:14

nombrado schreef:
zo hoort het zeker in de training.
[ Afbeelding ]

Zo hoort het niet, voor en achterbeen zijn ongelijk van de grond. Achter doet duidelijk minder dan voor, terwijl de beweging juist van achteren moet komen. Voor iemand die kritiek heeft op het geplaatste filmpje waarbij je zegt dat het uit de voorbenen komt, valt dit me wel heel erg tegen hoor. Alle foto's die jij plaatst hebben duidelijk meer voor dan achterbeen gebruik. Misschien toch eens iets meer in de praktijk aan het werk gaan want je oog is niet goed ontwikkelt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:15

horseyfries schreef:
burl schreef:
Hoezo?

Ja, dat denk ik wel, daarom heet ze namelijk SUPERwoman! *\o/* :P

Haha,nee hoor zo goed ben ik niet. wil juist graag wat leren en sommige stukjes van dit topic zijn erg leuk om te lezen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 19:15

horseyfries schreef:
Nee, en dat kun je nu juist niet voorspellen. Dit paard kan de volgende pas totaal anders doen met zijn andere achterbeen, daar heb jij geen idee van.

in dat geval is je paard dus retescheef!
een recht paard beweegt nl met zijn ene achterbeen net zo als de andere in de kadans van de oefening.
de fries van het filmpje , is dus of scheef, of heeft slechte kniebanden waardoor het hupsje aan 1 been komt

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:15

Willen jullie nou zeggen dat Adeline niet kan paardrijden?!
Als jullie je in haar verhaal verdiept zouden hebben zouden jullie weten dat zij ooit een paard kocht met stempel 'onbehandelbaar'. Zij heeft doormiddel van heel veel rust en talent aan beide kanten een geweldige band met dit paard kunnen opbouwen en heeft het naar een vreselijk hoog niveau kunnen schoppen. Dit zou niet lukken door het paard 'in tweeen te trekken' zoals jullie het noemen.
Bovendien heeft ze niet onterecht zilver op de os binnen gehaald, wat in mijn ogen zelfs goud had moeten zijn. Ik vind het wél een fijn beeld geven en tuurlijk zijn er misschien verbeterpunten. Maar kunnen jullie een ruiter aanwijzen die dit niet heeft?
Maar goed, dat geheel offtopic, sorry

setteke

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:17

"Wij" vinden niet allemaal hoor dat Adelinde niet kan paardrijden Tessa_ugo, een aatal hier :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:18

nombrado schreef:
horseyfries schreef:

in dat geval is je paard dus retescheef!
een recht paard beweegt nl met zijn ene achterbeen net zo als de andere in de kadans van de oefening.
de fries van het filmpje , is dus of scheef, of heeft slechte kniebanden waardoor het hupsje aan 1 been komt

Geen van tweeën lieverd, maar dat leer je nog wel eens als je ooit dat niveau bereikt... ;)
Misschien eens stoppen met boekjes lezen en internet afstruinen en iets meer praktijk gaan doen, dan leer je vanzelf wat er nog meer voor mogelijkheden zijn voor ongelijkheid die op sommige momenten plaatsvind.
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 04-12-12 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:18

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-12-12 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:19

De foto van volgens mij Rien vd Schaft is wel degelijk goed Horseyfries. Het voor- en achterbeen horen niet even hoog van de grond te worden gebracht. Tenminste. Zo staat het niet in de boeken geschreven. De toon van het achterbeen moet niet zo hoog komen als die van het voorbeen. ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:20

burl schreef:
Speciaal voor superwoman en Horsefries.
Een klein stukje op de 3 jarige.

http://www.youtube.com/watch?v=JRcgHU3qL8s

Hij kantelt bij het wijken, rijtechnisch toch niet zo goed voor elkaar als je dacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:22

horseyfries schreef:
burl schreef:
Speciaal voor superwoman en Horsefries.
Een klein stukje op de 3 jarige.

http://www.youtube.com

Hij kantelt bij het wijken, rijtechnisch toch niet zo goed voor elkaar als je dacht?

Paard is 3 jaar!!!!!!!
Ik ga eens op zoek naar wat filmpjes van de ouder paarden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-12-12 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:24

Deze in het L2 is 4 jaar.
http://www.youtube.com/

Filmpjes van de Z paarden staan niet online. Dus je zult het hiermee moeten doen Horseyfries.
Heb je een beetje een idee hoe mijn manier van rijden is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-12-12 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt