[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:18

_Esther_87_ schreef:
Bertie is er weer *\o/*

LIEF! <3

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:19

bertie: ja maar ik heb het dus wel over die top paarden, ik gewoon paard wat z loopt daar moet geen da of zo iets bij moeten komen ( dit heb ik ook ergens gezegt). ik rij niet op een top paard, maar ik werk wel met top paarden. die dus gp lopen, of het gaan lopen

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:20

Heb geen duidelijkere fotos, dit heb ik toen uit een filmpje geknipt.

Ik ga aankomende week ook afspraak maken bij chiropractor. Hadden nu een folder voor een doormeting van je rug/nekspieren. Aangezien ik de laatste tijd ook last heb van mijn nek en linkerschouder wel de moeite waard om te checken of alles goed zit etc.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:24

Anoukie, Filmpje 1 nog niet helemaal afgezien, maar je neigt nog steeds inderdaad in iets naar voren zitten.
Wat ik me afvraag, (ik ben een zeur) zit je zadel wel heel fijn voor je?
Nou geloof ik meteen dat op zo'n veertje zitten niet meevalt (je paard! want die gooit best aardig op),
maar op de een of andere manier heb ik het idee dat je of te ver achter in het zadel zit,
danwel met lichtrijden te ver op de lepel landt.. en naar stoelzit neigt.
En ik wil eigenlijk je zadel de schuld geven, niet jou!

Ga het morgen even goed bekijken beide filmpjes, nu al weer veeeeeelsss te laat.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:29

Wow, dit topic gaat echt hard!!! :oo

Ik ben vandaag wezen rijden met Zorro in het bos. Een heerlijke buitenrit van 2 uur.
Ik heb me vooral geconcentreerd op de verbinding tussen zijn mond en mijn hand. Het ging goed, vond ik!
Ik moest hem er wel goed aan houden, de motor moest blijven draaien. Na een tijdje begon ie helemaal te schuimen,
verbinding was super! Draf is nog wat moeilijker, hij drukt zich dan op. Vooral dan is het belangrijk de motor te activeren.
Op dit moment stapt hij zo: (ik leen even de foto van Anoukie)
Anoukie schreef:
Afbeelding

Lekker ontspannen, nageeflijk. Maar ik krijg hem niet omhoog met zijn hoofd. Als ik de leidsels korter maakte dan zette hij zijn kin
op zijn borst, en als ik dan goed aandreef dan gooide hij met zijn hoofd. Ik denk dat hij niet snapt wat de bedoeling is.
Hebben jullie misschien wat tips hoe ik het beste naar wat meer oprichting kan werken? :)

bertie schreef:
VisibreTeam schreef:
Ik zou later bijvoorbeeld NOOIT mijn eigen kinderen lesgeven, ik weet nu al dat dat niks wordt :')

WOW, wat een wijze uitspraak! <3
'Eigen' familie, of mensen die in de emotionele sfeer dichtbij staan kun je inderdaad beter NIET lesgeven.
Het leidt zo snel tot verwijten "doe nou toch eens ..", of "jij altijd .."
Dat helpt niet, roept alleen maar frustratie op.
Als je wijs bent draai je je om, kijk je niet, en geef je het helemaal over aan een onafhankelijke instructeur/ instructrice. +:)+

Ik ook niet! :n Mijn vader heeft mijn ooit geprobeerd te helpen, we hebben nog nooit zo'n ruzie gehad :+
Ik raad het iedereen af!

Bertie, goed dat je die persoon een PB hebt gestuurd! :) Ik ken het topic niet maar iedereen kan iets van elkaar leren, en je kunt problemen beter samen oplossen dan alleen, want meer ogen zien meer!

VisibreTeam, ik vind het echt goed wat je doet met je paarden op de grond!! :j Ik zou het je niet nadoen! Het lijkt me ook heel moeilijk.

Ik heb door dit topic zoveel motivatie en zoveel zin om te gaan rijden :):) Echt super, ik heb helemaal een boost en informatiehonger :+

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:32

Oef even 5 pagina's erbij, jipiej! *\o/*

Ik ben nu bij het stukje over de AV's en wil deze er nog even in gooien:
Afbeelding

Dit is Wendy (van stal Arabian Fantasie) met de hengst Biblion (die toen nog bij AF stond..), na Biblion heeft ze Lazio nog gereden kon van haar altijd enorm genieten van mijn tijd dat ik bij AF gewerkt heb (en ja Calimero jou Belarus komt bij diezelfde stal vandaan als waar ik gewerkt hebt.. ;) ), zij reed naar mijn mening die arabjes echt goed! :j

Deze foto is naar mijn mening wel goed te zien dat ook die arabjes het écht wel kunnen. ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:33

Ik vind het lief dat jullie zo reageren op mijn korte filmpje, maar als ik dat op HAW of RITP zet dan wordt ik echt compleet afgebrand...
Dat vind ik ook wel het minder fijne van die subforums. Bijna iedereen hier op bokt rijdt voor z'n lol, de meesten recreatief, anderen op B/L nivo en een kleiner deel hoger. Op HAW en RITP verwacht men vaak perfecte plaatjes, volkomen onterecht, imo.
Als ik ieder weekend met eenzelfde bril als bij HAW ga zitten te jureren, dan duurt het niet lang voordat ik nergens meer gevraagd word om te jureren omdat ik zo negatief en streng ben...
Ik wil daarmee niet zeggen dat kritiek per definitie fout is, we hoeven ook niet altijd te zeggen dat het geweldig is, maar ik denk wel dat men wel eens een andere bril op zou moeten zetten... De perfecte plaatjes zie je bij de gemiddelde bokker simpelweg niet.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 22-02-12 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:34

nicky_rilana schreef:
bertie: ja maar ik heb het dus wel over die top paarden, ik gewoon paard wat z loopt daar moet geen da of zo iets bij moeten komen ( dit heb ik ook ergens gezegt). ik rij niet op een top paard, maar ik werk wel met top paarden. die dus gp lopen, of het gaan lopen

Een vriend van mij heeft jaren dagenlang bij grote concoursen aan de inrijring gezeten. Van 's ochtends heel vroeg.
Heeft enorm veel opgenomen op band. De topruiters kwamen naar hem toe omdat ze de filmpjes graag terug wilden zien.
Dat was van ver voor de tijd van de digitale camera's.

Die vriend vertelt nog steeds over die toppaarden die 's ochtends naar buiten komen, stappend aan het handje, en ze konden amper stappen. Zó veel pijn!
Ik noem dit uit tweede hand, maar ben steeds weer onder de indruk van de intensiteit van zijn 'verbazing'. Ik geloof hem.

Ja, misschien heb je op dat niveau inderdaad alle hulp nodig die je kunt gebruiken.

Zelf vind ik het eerlijk gezegd leuker als ouders van een leerlinge je vertellen dat een pony vrolijker is op stal, en de amazone ervaart dat de pony minder stijf is zodra ze opstapt.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:38

Ik ga nu naar bed. :o
Zeg, kunnen jullie alsjeblieft even dimmen met posten, tot morgenavond? _O- _O-

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:39

ik sta dus op stal waar 2 gp ruiters zijn en ik kan dus mooi het verschil zien. bij de ene komt het paard niet buiten, mag alleen aan de hand stappen in de stal en wordt vaak 1,5 uur gereden, dit paard heeft vaak ook iets.
bij de andere gp ruiten kom het paard gewoon iedere dag buiten, en rijd nooit langer dan 1 uur, dat paardje heeft bij na nooit iets.
ik zelf hou meer van het 2e. ze zeggen wel eens tegen die 2e gp ruiter 'dat jij je paard nog buiten zet? ben je niet bang voor belssuures?' maar als dat paard 24/7 op stal staat wordt ze gewoon echt deprie dat kun je dan aan heel het paard zien.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:41

Ik ga het toch hier proberen :)
In het topic ben ik finaal afgebrand dat het nagenoeg dierenmishandeling is dat ik met dit paard laat rijden, maar ikzelf zie het grote probleem niet zo eigenlijk...

Afbeelding
Afbeelding

Het grootste deel van het commentaar was dat hij nog niet sterk genoeg was, dat ik maar grondwerk moest blijven doen, hem op de wei moest gooien en pas in het najaar weer oppakken. Zelf heb ik zoiets van dat als ik gewoon rustig aan blijf rijden en opbouwen dat er vrij weinig aan de hand is. Hoe zien de mensen dat hier? :)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:42

Tja het is ook een risico om je paard buiten te zetten (in een kudde bedoel ik dan, niet in zn eentje volledig ingepakt ;) ). Mijn paarden gaan altijd naar buiten, in regen en kou, met sneeuw en ijs. Ik wil vooral dat ze paard kunnen zijn, geen gouden vogeltje in een kooi :).

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:44

Dat is wel weer een heel andere discussie, maar denk inderdaad dat de basis van je paard heel EN gelukkig te houden/krijgen, is dat ze elke dag naar buiten kunnen met hun vriendjes en daarnaast mogen werken. Maar eerste behoefte is goed voer en drinkwater, 2de behoefte genoeg beweging en sociale contacten. En daarna komen wij fysiek pas in beeld.

Karin, dat is idd zonde, beste stuurlui staan aan wal lijkt met veel topics.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:44

Het paard oogt wat schraal, maar met de juiste voeding en arbeid zou je dat behoorlijk goed op kunnen pakken :). Voorwaarde is dan wel dat hij gezond is (wormvrij e.d.). De amazone is niet te zwaar, geen reden om haar er niet op te laten rijden. Maar imo is het trainen van je paard niet alleen iets om onder het zadel te doen, maar zeker ook aan de hand (goed longeren bijv.). Om er helemaal niet meer op te gaan zitten, vind ik wat overdreven ;).

Hoe oud is hij? Hij oogt nog vrij jong :).

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:45

zij gaan niet in een kudde maar wel naast elkaar zodat ze contact kunnen hebben, zij gaat ook wel ingepakt, maar dat zou ik zelf ook wel doen op dat nivo

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:46

Hij word 5...
We laten hem binnenkort nakijken op een hele hoop, ik ga even overleggen met de eigenaresse voor ander voer :j
Hij word nu gemiddeld 1 keer in de week een 3 kwartier hooguit gereden, daarbuiten veel losgegooid (hij vind longeren nog erg eng vanwege trauma) en veel grondwerk en mee gespeeld :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:47

Ja, wat is rijden? Je kunt veel van hem vragen en hem moe maken, of je bouwt op en leert hem op een rustig tempo een paar dingen, wat niet echt inspannend is voor een paard. Ik zie ook geen probleem.

Nicky_rilana, ik ben er echt tegen dat paarden zolang op stal staan :o Volgens mij wordt elk paard deprie als het nooit in de wei mag spelen. Daarom staan mijn paarden het hele jaar door dag en nacht buiten :) En ze zijn nog nooit ziek geweest!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:47

KarinvdM schreef:
Ik vind het lief dat jullie zo reageren op mijn korte filmpje, maar ...........

>;)

Genieten is een kunst, he. :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:48

Anoukie schreef:
Tja het is ook een risico om je paard buiten te zetten (in een kudde bedoel ik dan, niet in zn eentje volledig ingepakt ;) ). Mijn paarden gaan altijd naar buiten, in regen en kou, met sneeuw en ijs. Ik wil vooral dat ze paard kunnen zijn, geen gouden vogeltje in een kooi :).

Ik denk dat als je een paard helemaal ingepakt met peesbeschermers en het hele gedoe dat je hem alleen maar kwetsbaarder maakt. Met peesbeschermers ontwikkelen de pezen zich niet voldoende naar hard en sterk en dan heb je veel sneller een blessure met een misstapje. Een paard dat altijd als een kasplantje word behandeld zal veel sneller en veel meer last hebben van een wisselende temperatuur of van een ziekte.

rijden is voor mij gewoon wat balans oefeningetjes, los maken in het lijf met figuurtjes rijden :j

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:48

Sjolvir: ik zit echt heerlijk in het zadel :). Ik heb alleen absoluut neiging naar stoelzit (komt ook een houdingstherapeut voor, het valt alleen niet mee om een goede gezamenlijke datum te vinden :+) en ik val dus voorover met mijn bovenlichaam.

Ik zou dus eerder mezelf en niet het zadel de schuld geven :D. Mijn bijrijdster zit echt wel rechter op hem, vooral in de draf. Zij heeft weer meer moeite om in de galop rechtop te blijven. Hij is in draf en galop gewoon erg beweeglijk en haalt je enorm uit je balans. Wel is hij enorm licht en fijn in de aanleuning.

Ik ga ook maar eens slapen :j.

OdiEtAmo

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:51

Dit topic is echt perfect voor mijn school ontwijkend gedrag (en dus eigenlijk ook heel slecht voor me haha).

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:51

hafjelinger schreef:
Ja, wat is rijden? Je kunt veel van hem vragen en hem moe maken, of je bouwt op en leert hem op een rustig tempo een paar dingen, wat niet echt inspannend is voor een paard. Ik zie ook geen probleem.

Nicky_rilana, ik ben er echt tegen dat paarden zolang op stal staan :o Volgens mij wordt elk paard deprie als het nooit in de wei mag spelen. Daarom staan mijn paarden het hele jaar door dag en nacht buiten :) En ze zijn nog nooit ziek geweest!

ik vind dat ook niks, mijn gaat ook zo veel mogelijk naar buiten, maar als de padocks zo hard zijn, mag hij niet naar buiten van mij want gegarandeerd dat hij gaat rennen en niet uitkijkt. als hij thuis staat heb ik een grote wij waar hij wel gewoon naar buiten.als hij dan niet naar buiten kan komt hij wel in de molen zodat hij toch een klein beetje beweging heeft, en hij wordt aan het halster gelongeerd zo dat hij toch kan spelen, volgensmij vind de mijne het niet heel erg als hij niet naar buiten gaat, zo lang hij maar aandacht krijgt. ik denk dat als hij voor langere tijd binnen moet staan dat hij dat ook niet leuk vind maar dat vind ieder paard natuulijk

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:52

Hier staan ze ook altijd buiten, in weer en wind, regen en sneeuw, niet ingepakt, wel apart. Maar dat is ook ivm het gemak.

Ik kan heel goed genieten Bertie. :D

NikkivanOlst

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:53

Silke ga ik voor komende winter wel scheren en in een boerka stoppen, maarja, showseizoen is ook in de winter en je kunt gewoon niet de brabanthallen betreden met een schimmel met bruine vlekken en een fluffy pony vacht :=

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 23:55

nicky_rilana schreef:
zij gaan niet in een kudde maar wel naast elkaar zodat ze contact kunnen hebben, zij gaat ook wel ingepakt, maar dat zou ik zelf ook wel doen op dat nivo

Paard wat altijd oningepakt buiten staat, kan dat ook als ie eenmaal op hoog niveau is.