_Esther_87_ schreef:Bertie is er weer
LIEF!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Anoukie schreef:
bertie schreef:VisibreTeam schreef:Ik zou later bijvoorbeeld NOOIT mijn eigen kinderen lesgeven, ik weet nu al dat dat niks wordt
WOW, wat een wijze uitspraak!![]()
'Eigen' familie, of mensen die in de emotionele sfeer dichtbij staan kun je inderdaad beter NIET lesgeven.
Het leidt zo snel tot verwijten "doe nou toch eens ..", of "jij altijd .."
Dat helpt niet, roept alleen maar frustratie op.
Als je wijs bent draai je je om, kijk je niet, en geef je het helemaal over aan een onafhankelijke instructeur/ instructrice.
nicky_rilana schreef:bertie: ja maar ik heb het dus wel over die top paarden, ik gewoon paard wat z loopt daar moet geen da of zo iets bij moeten komen ( dit heb ik ook ergens gezegt). ik rij niet op een top paard, maar ik werk wel met top paarden. die dus gp lopen, of het gaan lopen
Anoukie schreef:Tja het is ook een risico om je paard buiten te zetten (in een kudde bedoel ik dan, niet in zn eentje volledig ingepakt). Mijn paarden gaan altijd naar buiten, in regen en kou, met sneeuw en ijs. Ik wil vooral dat ze paard kunnen zijn, geen gouden vogeltje in een kooi
.
hafjelinger schreef:Ja, wat is rijden? Je kunt veel van hem vragen en hem moe maken, of je bouwt op en leert hem op een rustig tempo een paar dingen, wat niet echt inspannend is voor een paard. Ik zie ook geen probleem.
Nicky_rilana, ik ben er echt tegen dat paarden zolang op stal staanVolgens mij wordt elk paard deprie als het nooit in de wei mag spelen. Daarom staan mijn paarden het hele jaar door dag en nacht buiten
En ze zijn nog nooit ziek geweest!