Zwaardere mensen te Paard deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:57

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:57

Citaat:
Ik ken een man die zijn kind mishandeld, maar ja, wie ben ik om daar iets van te zeggen

En wat bedoel je daar mee?

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:59

Colway schreef:
Citaat:
Onderwerpen als spierspanning, lenigheid, gevoel voor rijden komen nauwelijks ter sprake. Ik zie zoveel stijve ruiters, die niet mee zijn. Volgens mij, en ik ben ook zeer stevig, dat er meer meespeelt dan alleen gewicht. Je kunt geen grenzen aangeven in kg's. Het gaat met name om de kg's overgewicht.

Je hebt gelijk dat spierspanning etc ook heel belangrijke onderwerpen zijn, alleen het gaat hier om gewicht. Je kan denk ik inderdaad niet echt een grens stellen tot wat mogelijk is aangezien ieder paard anders is, het gebruik verschilt, etc. Je kan wel een limiet stellen tot wat je acceptabel vindt voor behoud van de gezondheid van je dier

Ja, het klopt wel dat er een hoop meer komt kijken bij de beoordeling of een paard last ondervindt van de ruiter of niet, maar ik wil dan graag weten hoe je alle kilo's los gewicht(klinkt oneerbiedig, maar weet 't niet beter te noemen)zo kunt beheersen dat ze niet na de bewiging bewegen(als voorbeeld: grote borsten bewegen ook erg losjes..oplossing, 2 sportbh's over elkaar aandoen, maar hoe doe je dat als je over je hele lichaam verdeeld los bewegende delen hebt? dus de delen zonder spieren?).

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:03

mirgino schreef:
Dimple schreef:
Mirgino, goed in haar profiel kijken. Onderin staat een stevig meisje op een Fjord. ;) Ik denk een vriendinnetje of zo?

-O- nou mijn visie op TE zwaar/dik voor een fjord is toch echt anders
ik zie een stevige meid, maar geen dikkerd.

dit ben ik op een pony van 150cm met zadel van 14kg, pony heeft geen last gehad van mijn gewicht.
maar volgens vele ben ik hier eigenlijk veel te zwaar
http://img.photobucket.com/albums/v409/ ... G_7400.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v409/ ... c_2537.jpg

Nogmaals ik heb niet gezegt dat het betreffende meisje te zwaar is voor de fjord!!!

Over jouw foto's: Mooie Appie, jammer dat je haar moest verliezen.
Je zegt wel dit ben ik op een pony, maar een stevig en goed gespierde Quarter of Appie is geen pony, misschien qua stokmaat, maar daar houdt dat dan ook wel op.
Ik vind jou op deze foto's niet TE zwaar, maar het is wel ongeveer de max voor haar wat nog goed te dragen is tijdens het werk, ik gok jou hier op 80-85 kilo, en met dat gewicht heb ik helemaal geen problemen op een stevig gezond gespierd paard.

brenndaa

Re: Zwaardere mensen te Paard deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:11

@Freeride, ik snap waar je heen wilt. Zoals jullie inmiddels weten heb ik ook overgewicht. Nu heb ik ook cupmaatje D/E en ze vliegen inderdaad flink in de rondte wanneer ik niet een goede sportbh heb.

Maar ik ben dus 1.67 en 80/85 kilo, dus echt wel te zwaar. Ik zou graag een foto willen posten maar ik weet niet hoe het moet:(! Maar in ieder geval heb ik er nog geen last van dat de vetrollen in de lucht vliegen wanneer ik aan het rijden ben. Dus denk dat dit pas het geval is wanneer iemand echt heeeeeel erg veel overgewicht heeft.

Denk persoonlijk dat dit te ver gezocht is. Denk wel dat het uit maakt of iemand nog steeds goed kan meekomen met zijn paard in de gangen. Want zie vaak bij onervaren ruiters dat ze het paard tegen zitten met hun gewicht, en dan zie je ook daadwerkelijk wel dat het paard er last van heeft.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:17

freeride

ik was daar iets zwaarder, maar ze kon me goed hebben hoor.
was een super leuk paardje,zeker erg jammer

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:02

@Mirgino: ik vind dit op zo'n paardje goed kunnen hoor. Het ene paardje van 1,50m is het andere niet. Ik neem aan dat je niet op een iele arabier stapt!!

@Brendaa, bekend probleem, hier een E-cup. Zonder goede beha vliegen ze zowat over mijn schouder (ietwat overdreven). Ik heb vooral flinke dijen en billen, buik en bovenlichaam vallen erg mee. Zit ook een kledingmaat verschil tussen 'boven' en 'onder'. Ik begrijp niet echt wat mensen zich voorstellen bij 'meedrillend vet' oid.... Hebben ze dan iemand van 130 kilo in gedachten? Ik denk dat je rond de 80-90 kilo echt geen enorme drillende vetrollen hebt (sorry voor de uitdrukking)

john57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 19:27

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:41

Citaat:
Ik denk dat je rond de 80-90 kilo echt geen enorme drillende vetrollen hebt (sorry voor de uitdrukking)

Ik denk dat je het niet voor je moet zien als rondslingerende stukke vlees...Maar kijk nou eens naar iemand met wat dikkere benen, als diegene rent, zie je duidelijk dat het been na drilt..datzelfde gebeurt op het paard. Bij een hardloper met vooral spieren i.p.v. vet, zie je vrijwel geen drilling.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:46

Om nog even op de foto van @neroo terug te komen, ik vind het persoonlijk ook te zwaar voor dit paardje.
Wat ik me af vraag is of je die 22 kilo toen al kwijt was, of dat je na deze foto 22 kilo bent afgevallen?

En de foto daarna (weet even niet meer van wie, die mooie schimmel) vind ik wel kunnen, vind de verhoudingen toch iets anders.

Vraag me nu toch wel af of jullie mijn foto's over het hoofd hebben gezien, aangezien er maar 1 reactie op kwam, ben nu wel zo mooi commentaar op een ander aan het geven......... :o

En nog even over het rondslingerende stukken vlees en vet (moet er stiekum wel om lachen).......... :D
Er zit wel een heel groot verschil tussen hoe het vet op je lichaam verdeeld zit, en hoe vast het onder de huid zit.
Ik heb vanmezelf een hele stevige huid, waardoor ik eigenlijk geen blubber vet heb.
Als je daarnaast strakke kleding aantrekt kun je ook een hoop geslinger voorkomen......... _O-

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:55

En wat betreft de foto van het meisje op de fjord, dat is inderdaad ook een behoorlijk zware dame voor die fjord.
Dus de botte reactie van @zack op de foto van @neroo vind ik ook niet echt kunnen als je zelf zulke foto's in je profiel hebt staan.
Geef er dan in ieder geval een passende uitleg bij, en plaats niet alleen een botte opmerking

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:58

mijn moeder is een vrij flinke vrouw(1,60m en destijds 120 kg) en wilde perse een eigen beestje maar die mocht niet te groot zijn gezien ze vrij angstig is. Ik ben op zoek gegaan naar een dier en kwam via mijn werk uit met een van onze trainingpaarden. Een zachtdraver van 1,65 een goede sterke ronde bouw en 100% correct op de benen hij had alleen een scheef bekken tijdens de aankoop(was bekend). Dus terwijl hij door een fysio behandelt werd heeft mijn moeder enorm hard gelijnd en kwam uit bij 80 kg toen ze voor de eerste keer op ging. Mijn moeder stapt zo'n 2-3 keer per week een half uurtje door de bak of over straat en de overige dagen wordt hij door een vriendin goed recht gereden, gelongeert etc.
Naar mijn idee heeft hij alles behalve last van zijn lijf door mijn moeders gewicht(is intussen weer iets aangekomen). Ze zet een trapje naast hem neer, gaat van daaraf plat op zijn rug liggen, daarna wiebelen en wiegen tot ze ver genoeg is om haar been eroverheen te gooien. Dan hangt ze over zijn schouders om haar beugels over d'r voeten te schuiven, dat proces duurt zo'n 10 minuten wiebelen en wiegen, tijdens dit proces staat hij als een huis dood stil en beweegt geen oor. Pas als ze echt zo ver is zegt ze kom op en wandelt hij rustig weg.
Als ik erop ga(1,57 m en nog geen 50 kg) staat hij te wiebelen en zenuwachtig te doen, als mijn vriendin erop gaat zelfde verhaal(zij is 1,80m en zo'n 65 kg).
Paard is overigens uitgegroeid tot 1,67...Naar mijn idee is het prima als zwaardere mensen paard rijden maar dan dient het wel een dier te zijn wat het aan fysiek gezien en mits het dier ondersteunend wordt gereden

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:03

Duke_ schreef:
Paarden kunnen over het algemeen groot gewicht dragen hoor :). Het ziet emissiehuizen nietaltijd even mooi uit, maar het gaat wel. Een persoon van 85kg op een Welsh van 1.20m is misschien iets te veel gevraagd, maar er zijn ook realistische beelden :).

heb anders een keer een onderzoek gelezen dat paarden gemiddeld tussen de 14 en 20% van hun eigen lichaamsgewicht kunnen dragen. Heeft te maken met genetische bouw en botstructuur...

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:06

brenndaa schreef:
Maar ik ben dus 1.67 en 80/85 kilo, dus echt wel te zwaar. Ik zou graag een foto willen posten maar ik weet niet hoe het moet:(! Maar in ieder geval heb ik er nog geen last van dat de vetrollen in de lucht vliegen wanneer ik aan het rijden ben. Dus denk dat dit pas het geval is wanneer iemand echt heeeeeel erg veel overgewicht heeft..

Ik heb nog niet alles gelezen maar ik vind het mooi dat dit bespreekbaar kan worden gemaakt op bokt.
Er zijn zoveel onderwerpen waar bij al >;) denk door de reacties van mensen die ik dan lees, en door scroll maar hier word met respect met elkaar gesproken en dat is mooi om te zien.

Om even terug te komen op Brenda hierboven, ik vind/zie bij zwaardere mensen nooit vetrollen door de lucht vliegen, vaak zijn de wat zwaardere mensen best stevig in hun vel volgens mij, ik denk dat je dat pas gaat zien als mensen extreem gaan afvallen.

Ik ga even verder lezen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:07

john57 schreef:
Zuchtttttt ;)

http://www.fijnerijkunst.nl/artikelen/v ... ijden.html

Zal dit stukje weer eens plaatsen in de hoop dat het gelezen wordt :)

wat wil je hier nou mee?

ik rij lekker recreatief western,en train helemaal niks
ik rij op mijn paard voor mijn plezier en hopelijk ook voor de zijne :D
en ik heb stevige benen, maar blubberen/stuiteren van het vet :+ gelukkig niet :')
ik stap veel en draaf lekkere stukjes heerlijk ontspannen.
en zo met mij nog heel veel mensen ,niet iedereen is fanatiek met wedstrijden bezig.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:11

Zack schreef:
Neroo schreef:
Blijft een lastige discussie dit!

Ik ben zelf ook aan de zware kant :Y). Inmiddels al wel 22 kilo kwijt, en rijden gaat wel stuk gemakkelijker!
Afbeelding

ik vind het not done.. mijn persoonlijke mening.

Ik zie hier niks raars aan !

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:16

@John thanx heb het nagelezen en snap nu wat er bedoelt wordt met nadrillen. Ik had al een mental image van 'drillende' vetrollen op een paard, denk (hoop) dat niemand zo op zijn paard stapt!! Het klopt wat er op de site staat, bij joggen 'voel' ik mijn bovenbenen 'meedrillen' (bah wat een rotwoord, maar kom zo niet op een andere benaming).

@marjootje: ik vind het kunnen zo voor het beeld. Maar was een jong paard toch? Nog niet volgroeid? Dat vind ik iets moeilijker beoordelen.

john57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:24

mirgino schreef:
john57 schreef:
Zuchtttttt ;)

wat wil je hier nou mee?

en ik heb stevige benen, maar blubberen/stuiteren van het vet :+ gelukkig niet :')
en zo met mij nog heel veel mensen ,niet iedereen is fanatiek met wedstrijden bezig.

Je schijnt niet graag te lezen schijnbaar, spreekt toch vanzelf als andere mensen er dan iets van willen opsteken. :D

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:27

mirgino schreef:
john57 schreef:
Zuchtttttt ;)

wat wil je hier nou mee?

Dat vroeg ik mij eigenlijk ook af wat je hier nu precies mee bedoeld.
Het is mooi dat je soms van die stukje plaatst, maar het is toch ook de bedoeling dat we lekker met elkaar discusseren?
Als je een reactie wil geven doe dat dan persoonlijk, en plaats niet "zuchtend" van die stukjes, word het niet leuker van.

john57

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:29

Tango1979 schreef:
@John thanx heb het nagelezen en snap nu wat er bedoelt wordt met nadrillen. Ik had al een mental image van 'drillende' vetrollen op een paard, denk (hoop) dat niemand zo op zijn paard stapt!! Het klopt wat er op de site staat, bij joggen 'voel' ik mijn bovenbenen 'meedrillen' (bah wat een rotwoord, maar kom zo niet op een andere benaming).

@marjootje: ik vind het kunnen zo voor het beeld. Maar was een jong paard toch? Nog niet volgroeid? Dat vind ik iets moeilijker beoordelen.

Graag gedaan, toch iemand die de juiste bruikbare info kunnen filteren :D

brenndaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:32

Vanaf nu zijn mijn foto's te zien in mijn profiel. Ben benieuwd of jullie mij te zwaar vinden voor zo'n groen en onbespierd paard en voor de e-pony. Sommige foto's zijn wel erg groot geworden.

:)

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:33

Tango1979 schreef:

Hij word in mei 5, dus is wel in de hoogte uitgegroeid, maar nog niet uitgezwaard.
Hij is nu ong een half jaartje onder het zadel, ik rij hem zelf in, maar wel op een heel rustig tempo, en met behulp van mijn dochter.
Zij is een stuk lichter, en met haar ben ik nu de draf aan het oefenen.

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:36

brenndaa schreef:
Vanaf nu zijn mijn foto's te zien in mijn profiel. Ben benieuwd of jullie mij te zwaar vinden voor zo'n groen en onbespierd paard en voor de e-pony. Sommige foto's zijn wel erg groot geworden.

Heb even gekeken
Als ik de eerste foto van jouw alleen bekijk denk ik dat je best zwaar bent, maar als ik dan de foto's van jouw te paard bekijk denk ik dat het wel meevalt.
Vind het erg moeilijk beoordelen op deze foto's

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:41

Ik heb een vraag voor jouw @john57.
Heb even door je profiel heen gelezen, en vraag me af of jij met het gewicht van bijna 90 kilo ook gewoon op de ijslanders en je andere paardje hebt gereden??
Kan aan mij liggen, maar volgens mij is dat ook een behoorlijk gewicht voor die type paardjes, of begrijp ik het nu verkeerd uit je profiel??

Ik snap ook best wel wat je met die stukje's bedoeld, maar deelnemen aan de discussie is voor ons leuker dan dat je een stukje plaatst met een diepe zucht.
Geef er dan in ieder geval een passend commentaar bij waarom je nou juist dat stukje plaatst.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:43

brenndaa schreef:

hoe lang ben je en hoe groot is het bruine diertje? ziet er naar mijn idee namelijk meer uit dat je te lang bent dan echt te zwaar, je hebt trouwens wel flinke benen...