[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:38

Wat ik zo kan zien zijn de halsspieren over de hele lengte aangepannen dus lijkt me niet (foto 1)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:40

oow oke dankje ze was die dag ook erg fijn

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:42

ik vroeg dit omdat ze mijn manier van rijden niet zo mogen, maar op die foto's hebben ze geen cometaar, enik was op de 1e foto 2e van brabant in de L2, die andere is van het nk daar was ik 8e en die andere is van de selectie in gestel en daar was ik 1e en daar moest ik tegen sanne vos!! maar wel met een andere pony

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:43

Ik heb geleerd van de osteo dat ik er vooral op moet letten dat de bovenste halsspier tot aan de schoft aangespannen is en dat ze dan haar hals goed gebruikt

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:44

ja want anders krijg je meer onder hals en dan worden ze sterker

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:44

nicky_rilana schreef:
vind iemand dat mijn pony een valse knik heeft? ze staat op pagina 3

Ik zie geen buiging door de hele hals heen, maar alleen het laatste stukje buigt in. Dus ja valse knik. ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:46

nicky_rilana schreef:
ik vroeg dit omdat ze mijn manier van rijden niet zo mogen, maar op die foto's hebben ze geen cometaar, enik was op de 1e foto 2e van brabant in de L2, die andere is van het nk daar was ik 8e en die andere is van de selectie in gestel en daar was ik 1e en daar moest ik tegen sanne vos!! maar wel met een andere pony

Ik denk dat er geen 1 manier van rijden is, iedereen moet zich fijn voelen bij een bepaalde methode, als het een slechte is kom je daar vroeg of later wel achter omdat je paard in verzet komt. Ik neem aan dat je voldoende en goede begeleiding hebt om je pony op een fijne manier te rijden!
(en je wordt ook geen eerste als je als een krant rijd)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:46

M_D_H schreef:
Sodeletuut schreef:

Nee dat is waar, maar voor aanleuning is toch ontspanning nodig?

zeker waar...
maar aan ontspanning moet je bij dit soort paarden gewoon aan het werken :))
en daar zijn we nu ook mee bezig :)
ik hoop ook dat we uiteindelijk voorwaarts neerwaarts kunnen rijden, maar voor dit moment is dat nog niet mogelijk...
op deze manier zoals ik net omschreef, zo werken wij aan de ontspanning, en dat gaat echt steeds beter :))
maar dit soort dingen kost nu eenmaal tijd... :)

kleine aanvulling, maar dat het nog niet goed ontspannen is betekend niet dat het paard niet kan gaan zakken met zijn hals en dat hij niet rustig kan worden... Het begin is er zeg maar... Nu nog verder uitbouwen :))

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:49

Mijn niveau is beginners. Ik rij al tig jaar, zit al tig jaar in de paarden, maar vind mijzelf nog altijd op 'hobbel' niveau zitten, en zeker met mijn huidige paard (waar ik echt zoveel van kan leren omdat ze juist niet makkelijk is). Dit topic is vooral theoretisch, en wat iedereen over een plaatje denkt en heeft te zeggen. Ik vind dat erg leerzaam :j Ook om actief mee te doen :) Je kan soms wel weten wat men ongeveer zou willen zien, terwijl je het zelf niet zou kunnen uitvoeren. Omdat ik nu veel met mijn paard longeer, en ook les heb daarin, heb ik wel veel meer naar mijn paard leren kijken. En ik leer nog steeds! Ik vind het luek mijn mening hier te geven, en als anderen het er niet mee eens zijn hoor ik dat graag! Kan je alleen maar van leren :j De discussie over de manier van rijden & de valse klik hier net vind ik alleen maar leuk en leerzaam!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:50

nee dat is ook zo, maar ze heeft haar als en niet echt op staan dus dat kan wel lijken.
ik krijg les van een gp ruiter dus de beglijding heb ik wel en ik krijg vaak 2x in de week les. maar ik weet ook van veel die hier in deze tropic zitten maar reacatief rijden of B of zo, en ik ben met die pony dan toch al weer een stukje verder

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:51

Marcella schreef:
nicky_rilana schreef:
vind iemand dat mijn pony een valse knik heeft? ze staat op pagina 3

Ik zie geen buiging door de hele hals heen, maar alleen het laatste stukje buigt in. Dus ja valse knik. ;)

Kijk maar naar de aanspanning van de halsspier die loopt toch echt door! Dus geen valse knik, misschien mag ie wat meer ontspannen JUIST in dat laaste stukje want die drukt ie wat omhoog

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:53

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:54

Foto 11 zie je het beter dat ze net dat stukje ontspant, Mooie pony! En niet te druk om maken!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:55

heb je het tegen mij?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:56

Jep sorry zal volgende x f quoten :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:57

Laatst bijgewerkt door Marcella op 27-11-11 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

ja er staan zo veel foto's op mijn hyves, moet zelf ook even zoeken, maar ja daar is ze wel onspannen, op sommige foto's kun je wel zien dat ze zich even op drukt. maar in de proef heeft ze dan niet gedaan

Kailonne

leuk topic, heeft iemand nog tips voor mij en Jack

Afbeelding

Afbeelding

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:58

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:00

Kailonne, het zou ook leuk zijn als je erbij schreef wat je zelf vind. Anders wordt het ook zo'n dump de fotos neer topic, zonder feedback. Ben benieuwd wat je er zelf van vind :) En wat je eventueel van andere fotos vind die al eerder zijn geplaatst.

Ik zoek ondertussen mijn bedje op, en kom morgen weer terug :D
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 27-11-11 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:02

Ik ben nu dan recreatief, maar heb dus wel wedstrijden gereden t/m de M1. Mijn fjord had wel de mogelijkheden om in het Z te komen alleen een baas die niet de instelling had. En daarbij denk ik ook verder of een fjord daarvoor wel zo geschikt is. Maar baas was in ieder geval ongeschikt. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:02

Kailonne wat vind je zelf en welk niveau.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:03

Kailonne: volgensmij geeft ze niet na, en hij loopt een beetje in een tussen houding, niet onderin maar ook niet boven in, ik zou hem of iets lager maken, of wat meer boven in

FjordFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:08

http://www.youtube.com/watch?v=lSpIUobeBhs
Wat vinden jullie hiervan? Ik ben zelf blij met de ontspanning, ik vind het erg moeilijk om contact te houden zonder te trekken. Dus het contact van voor is niet optimaal. Ik rijd recreatief. Mijn fjord heeft de neiging om een tank te worden als ik teveel aan de voorkant kom.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:09

ik heb 10 sec gekeken maar sorry die loopt echt niet goed hoor, die is gevoon kreupel