Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tteettt schreef:Ik vraag me wel vaker af waarom we i.p.v te constateren dat iets fout is, ons niet meer afvragen waarom iemand een bepaalde keuze maakt. En desnoods degene vragen!
Joolien schreef:tteettt schreef:Het lijkt in de paarden wereld soms wel of je niet toe mag geven dat je dingen gewoon nog niet weet! Raar want leren moet iedereen, en leren doe je juist door fouten te maken. toch?
En dat dus ten nadele van het paard?
Als je dat per se niet wil moet je gewoon met je tengels van paarden afblijven en er al helemaal niet op gaan zitten. 
Skygirl schreef:Joolien schreef:
Dat doen we allemaal en hebben we op zijn minst allemaal gedaan.Als je dat per se niet wil moet je gewoon met je tengels van paarden afblijven en er al helemaal niet op gaan zitten.
Sowieso is erop gaan zitten 'ten nadele' van het paard.
tteettt schreef:Het lijkt in de paarden wereld soms wel of je niet toe mag geven dat je dingen gewoon nog niet weet! Raar want leren moet iedereen, en leren doe je juist door fouten te maken. toch?
Melanie_B schreef:Joolien schreef:Dus Melanie B jij hebt een paard om geld mee te verdienen? Dus dan gaat geld voor op het paardenwelzijn als ik het goed begrijp wnat als het te lang duurt loop je geld mis.
.
Ho! Heb je ergens kunnen lezen dat ik dat schreef? Dat het geld boven het paardenwelzijn gaat?
Joolien schreef:tteettt schreef:Het lijkt in de paarden wereld soms wel of je niet toe mag geven dat je dingen gewoon nog niet weet! Raar want leren moet iedereen, en leren doe je juist door fouten te maken. toch?
Abacab schreef:Als ik naar jouw filmpjes in je profiel kijk dan word ik daar ook niet blij van. Je hebt een slechte coordinatie over je bovenlijf, je benen en handen vliegen alle kanten op waardoor jouw paarden niet over de rug gaan. Als je een paard altijd zo rijdt krijgt een paard zeker last van zijn lijf en zal leiden tot kreupelheden.
Joolien schreef:Klopt, maar als we het dan toch doen, laten we dan vriendelijk zijn voor het paard. Heb ik ook niet altijd gedaan hoor, dat geef ik toe, maar toch.
Joolien schreef:Ik heb erover nagedacht om te stoppen met rijden... (zo serieus ben ik hier dus mee bezig...)
Abacab schreef:Maar asl beginnend ruiter moet je nog heel veel leren en dus maak je fouten. Fouten maken is niet zo heel erg, zo lang je maar enkent dat je er nog lang niet bent, nog vele moet leren en blijft investeren in je eigen ontwikkeling. Met zo'n instelling zul je ook veel milder naar je paard zijn en dikwijls sorry tegen je paard zeggen als er weer iets mis gaat.
kellymeup84 schreef:Jammer dat de meeste mensen nog steeds het probleem bij het paard zoeken en niet bij zich zelf.Dat is al WAAROM het vaak mis gaat.
kellymeup84 schreef:Ik snap niet wat er mis mee is om een paard pas op 4 jarige leeftijd op te pakken.Als je kijkt naar de fries dan is dit echt een paard dat pas heel laat tot ontwikkeling komt.Zulke paarden moet je echt per paard gaan beoordelen en dan pas inrijden als ze er klaar voor zijn.
Als iedereen eens op deze manier met een paard om gaat en niet de dagen gaat aftellen tot een paard 3 jaar is en aan de bak "moet"dan krijgen de paarden ook minder problemen in hun verdere leven.
Yamcha schreef:Denk dat het helemaal niet slecht is dat je erover nadenkt TS, beter rijden en beter omgaan met je paard begint bij nadenken en kritisch zijn. Je bewust worden van wat je doet. Maar persoonlijk denk ik dat het wijs is om vragen te stellen, hoe en waarom. Schort je oordeel op, er is nog zoveel te leren en te weten....... meningen veranderen steeds weer, en hoe meer je leert, hoe meer je erachter komt dat je heel veel nog niet weet..... nu al oordelen is wat voorbarig imo.