_Esther_87_ schreef:Erkend is een beetje een lastig begrip, het gaat vooral om het verzekeringsaspect.
Daar gaat het om inderdaad... Maar ik vind het een beetje zonde van mijn tijd op een opleiding te volgen die ik kwalitatief niet goed vind. Fase 2 is al 6 maanden lang 1 avond per week. Voor iemand met een gewone baan, een gezin en een aantal paarden is dat een flinke hap uit de spaarzame tijd... Dan wil ik er wel het maximale uit kunnen halen.
Als ik nu verder niets te doen had, dan was het niet zo erg om zo'n cursusje te doen enkel voor het papiertje. Dan bleef er genoeg tijd over om elders inhoudelijk/rijtechnisch mijn licht op te steken.
_Esther_87_ schreef:Ik heb zelf wel interesse in de rijschool van Anne Muller, Akasha. Ik vind het een interessant concept en ben me er nu wat verder in aan het verdiepen, ik weet dat zij in ieder geval ook mensen opleid.
Ken ik niet? Heb je een link of zo? Ik heb ook wel opleidingen gezien, maar die neigen dan toch meer naar de academische, spaanse of andersoortige alternatieve hoek en dat is niet wat ik ambieer. Ik wil een opleiding tot 'gewoon' dressuur instructeur 
_Esther_87_ schreef:Verder hoop ik stiekem dat er iets gaat ontstaan dat meer opleid richting coach/begeleider, dus wat breder is dan instructeur (breder dan het rijtechnisch aspect alleen dus) dat zou me pas echt interessant lijken!
Personal coaching is hot. Het barst van de opleidingen tot coach/personal coach. (maar dan niet perse paardensportgerelateerd, maar dat hoeft ook niet als je de juiste achtergrond hebt) Een goed instructeur die ontwikkelingen bijblijft heeft allang ergens zo'n module gevolgd.
Sjolvir schreef:Als je zelf goed genoeg bent, ga je ergens waar het wel intressant is je kennis opdoen, of heb je die daar opgedaan.
Vervolgend ga je 1 x Orun 2 doen, je haalt je papiertje en je mag lesgeven..
Niet leuk misschien, maar ja, dan moet je je daar maar overheen zetten en hem gaan halen.
Dat is inderdaad de meest handige routing voor nu...
Sjolvir schreef:Vind het lastige dat je ook regelmatig wordt geconfronteerd, met op die en die leeftijd moet ie dat en dat....
Individuele dier delft daar vaak het onderspit.
Als de ruiter gevoelig is voor die 'druk' wel ja. Maar dat hoeft helemaal niet toch? Zeker onervaren ruiters moeten er op rekenen dat ze geen klasse per jaar uitrijden. Ik vind het eigenlijk meer een beetje een richtlijn voor meer gevorderde/ervaren/proffessionele ruiters met meerdere (kwalitatief betere) paarden. Het is ook een richtlijn die wat meer relevant is voor de handel. Als ik een paard te koop zie van 12 jaar, die aangeboden wordt als 'talentvol' sportpaard, en het dier heeft nooit hoger dan L gelopen... Dan gaan bij mij wel belletjes rinkelen. Dan is ie OF niet talentvol OF niet correct opgeleid OF oorzaken als blessures etc... Maar mi is er op sportgebied dat in ieder geval iets niet goed gegaan.