Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

xEmilieLx schreef:Ik reed laatst op een merrie die eigenlijk met sporen gereden word maar omdat mijn benen daar nog te wiebelig voor zijn reed ik zonder maar wel met zweep. Ze is nogal sloom. We moesten aangalopperen en madame dacht daar anders over. Ik zat vreselijk ongemakkelijk omdat ze vreselijk hoog opgooit dus na 5 minuten was ik het zat en gaf ik haar een redelijke tik. Ze galoppeerde mooi aan en de rest van de les heb ik hem niet meer nodig gehad. Toch een stukje respect leek het wel
dat merk ik ook vaak.
Brilsmurf94 schreef:Beter 1 goede tik dan 10 keer hard schoppen... of denken jullie hier andrs over? Dat kan natuurlijk ook
... Maar voorwaards krijgen van mijn verzorgpaard gebruik ik een zweep...
Rianne_prins schreef:Brilsmurf94 schreef:Beter 1 goede tik dan 10 keer hard schoppen... of denken jullie hier andrs over? Dat kan natuurlijk ook
Inderdaad, als je je zweep op de juiste manier gebuikt, is dat alles behalve mishanding. Wat is erger, honderd keer een schop is je maag of een keer en tik? Dan zou ik gaan voor een tikje...