Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kamsel schreef:Helaas zijn er echt mensen die een bit zielig vinden en dus met een hackamore rijden.
Dat is het grote nadeel van een "modeverschijnsel". Dat mensen zich beter gaan verdiepen en heel bewust keuzes maken, daar zal niemand iets op tegen hebben.
Maar het aantal dat de klok heeft horen luiden, maar geen idee heeft waar de klepel hangt wordt ook steeds groter.
Dat in combinatie met de steeds verminderende zelfkennis, of het onvermogen kritisch naar jezelf te kijken zorgt ervoor dat teveel mensen bitloos om de verkeede reden kiezen.
xxOrlando schreef:Nouja , kijk bij divoza ( bij ons ) zijn ze dus nog steeds 70/80 euro. En bij EJ heb ik ze NOG niet gezien
& zo'n touwhalster heb ik nog niet gezien eigenlijk
Maar met welke mag je dan springwedstrijden rijden ?
EDIT : Heb even op google gekeken , denk dat ik er zelf een ga maken, maar scheurt dat niet op zijn hoofd ?
En eigenlijk kan ik dus ook wel met een gewoonhalster rijden
Lusitana schreef:Wat is er onduidelijk aan links, rechts, ho en ga? Dat is hetzelfde met elk materiaal of er nou bit of bitloos is. Ik rijdt bv ook zijgangen en wendingen om de achterhand... dus zo onduidelijk lijkt me dat niet.
Overigens ligt een en ander vooral aan de rijkunst van de ruiter. Er is wel meer dan tekens naar het hoofd toe om aan te geven wat er verlangd wordt.
als iets dus onduidelijk voor het paard lijkt, is het wellicht omdat de ruiter onduidelijk is met de hele hulpen combinatie. Want ook zonder hoofdstel moet een ruiter prima in staat zijn te rijden.
Uiteraard zijn niet alle paarden even slim, maar zelfs een koe kun je rijden aan een halster...
xxOrlando schreef:@twiggy2008
bedankt voor die site's ga ik zeker eens op kijkenEn hopen dat ze die actie nog hebben!
ikzelf heb met mijn pony wel vaker met halster gereden,het nadeel is nog wel dat ik hem niet echt nagevelijk krijg
nouja oefening baart kunst (tog)