Watch_Me schreef:Ik snap niet waar sommigen het LEF vandaan halen om over zo'n combinatie te oordelen.
Bijna niemand is beter als hun, ik vind het zo laag en triest als je hier negatief over praat.
Doe het beter ga dan zeiken.
dat vind ik een drogreden...
Kijk...ik ben ook niet in staat om een huis te bouwen.
Als nu iemand anders dat huis wel kan bouwen....dan ben ik, als het huis klaar is, best in staat om dat huis mooi of lelijk te vinden.En dat staat dan zelfs helemaal los van het feit dat ik megaveel respect heb voor de capaciteiten van diegene om zoiets moeilijks te kunnen...
Dus hetis echt onzin, dat je persé zelf hetzelfde moet kunnen om er iets van te vinden.
Een paar pagina's terug zei ik al dat ik in de jaren negentig echt gegrepen werd door de dressuur op dat niveau.
En nu word ik er onrustig van en irriteert het me. Ik vind het niet mooi, zoals er tegenwoordig dressuur gereden wordt. Maar ook dat doet niks af aan dat ik het wel reuzeknap vindt dat je dat überhaupt kunt....dat uit een paard rijden.... En op dat niveau keer op keer blijven meedraaien. Ik weet hoe hard er voor gewerkt wordt door de ruiters (ik ken een aantal topruiters van dichtbij, ook van andere disciplines, dus ik weet hoe ze er dingen voor doen en laten). Maar het eindresultaat spreekt mij persoonlijk niet meer aan. Net als bij dat voorbeeld van het te bouwe huis.
En wat betreft trots zijn omdat het Nederlanders zijn....sorry....maar daar heb ik ook niks mee. Ik ben niet trots daarover...net zo min als dat het voetbal me een moer kan schelen... Ik vind het fijn voor hen, en ik snap dat ze zelf trots zijn, hun trainers trots op ze zijn...familieleden...etc....maar waarom moet ik trots zijn op iets waar ik zelf geen inspanning voor heb geleverd? Zodat ik me een beetje kan koesteren aan de glorie van een ander, om me er zelf beter en waardevoller door te voelen???? Want dat is het...de trotsheid op "onze jongens van de voetbal" en "onze dressuurruiters" ....maar er zit helemaal niks van mij in...dus waarom dan "ons"?
Dus ook dat staat er helemaal los van en doet niks af aan de waardering die ik heb voor hun inspanningen...
Ik heb zelf jarenlang in een andere tak van sport in de top gezeten (tot ik het niveau niet meer waar kon maken en moest afhaken) en had het echt heel raar gevonden as volslagen vreemden trots op mij waren, puur omdat ik uit hetzelfde land kwam (of dorp, of provincie)....