Liever een TE actief paard of liever een wat slomer paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:09

Joris_ schreef:
Ik heb liever een actief paard die het leuk vind om te werken.

Maar dat is niet de vraag van TS....

Loesol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:26

idd soms erg lastig een heet paard. Heb er namelijk ook 1. Ik ben er zelf wel achter gekomen dat je heel veel geduld moet hebben. Uiteindelijk geven ze wel bij maar je moet GEDULD hebben. Mijn paard is namelijk ook soms "over enthousiast". Doe mij toch maar een paard wat graag voorwaarts loopt en geen paard wat je vooruit moet branden.

Love_4ever

Re: Liever een TE actief paard of liever een wat slomer paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:36

Mijn merrie is precies hetzelfde als die van jou.. Wanneer je iets wil doen en je benen aandruk is ze weg...
Echter is dat bij die van mij uittest gedrag ;)
Laatste tijd doet ze het niet vaak meer, maar als ze zo'n bui heeft, ben ik ander half uur bezig om te bereiken wat ik op dat moment wil bereiken..

Maar mijn persoonlijke keuze voor een actief of wat slomer paard zit ertussen in eigenlijk...
Ze mogen van mij best sloom zijn en dat je ze dan actiever moet gaan rijden. Dan heb ik teminste het gevoel dat ik wat gedaan heb :P

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:22

een activer paard vind ik wel wat leuker ik hou er wel van
om echt wat te moeten doen en niet zo 1 die gewoon
een beetje overal heen sjokt en alles doet wat jij wil enzo !
vind ik nooit zoveel aan eigenlijk ! :)

maysancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:40

liever een slomer paard.
die kun je wel heet maken.

AlwaysxLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 09:30

Ik zou voor de iets langzamere gaan omdat ik vrij onzeker was toen ik reed :P Bang om te vallen enzo, maar een x lekker scheuren is ook wel leuk :o

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 12:51

maysancho schreef:
liever een slomer paard.

O ja, hoe dan ?

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:32

ik heb liever een heet paard. dat vind ik makkelijker rustig te maken. dan een sloom paard en constant op te zitten been geven en zweep.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:35

Ik heb liever een te actief paard, niets zo vervelend als paarden die niet gewoon doorstappen/draven/galopperen, ik word daar ontzettend geirriteerd van. :=

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:47

Femmz schreef:
ik heb liever een heet paard. dat vind ik makkelijker rustig te maken. dan een sloom paard en constant op te zitten been geven en zweep.

Precies, dan willen ze een sloom paard, want zogenaamd kunnen ze die dan wel eventjes heet maken.
Vervolgens zie je ze niet anders doen dan meppen met hun zweep, en prikken met hun sporen.
Dat rijdt toch niet fijn !

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:28

Soms is het wel fijn om een te actief paard te rijden, want van een heel sloom paard word ik chagarijnig :+ Ik hou er namelijk niet van om elke pas te moeten drijven.
Gelukkig is die van mij ertussenin :)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:39

Michel123 schreef:
maysancho schreef:
liever een slomer paard.

O ja, hoe dan ?

Door goed te rijden }>

Leanee schreef:
Ik heb liever een te actief paard, niets zo vervelend als paarden die niet gewoon doorstappen/draven/galopperen, ik word daar ontzettend geirriteerd van. :=

Ach, een paard dat continu aan het dribbelen, draaien en stuiteren is kun je na verloop van tijd ook wel een beetje geirriteerd van worden, hoor :P

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 06:18

Waratje schreef:
Ach, een paard dat continu aan het dribbelen, draaien en stuiteren is kun je na verloop van tijd ook wel een beetje geirriteerd van worden, hoor :P

Ja okee, maar dan kun je hem door regelmatig en voldoende te trainen wel beter in de hand krijgen.
Een sloom paard sneller krijgen, is een stuk lastiger.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 06:26

Geef maar een wakker beestje hoor. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel paarden die langzaam zijn, geen plezier in het werk hebben en waarbij je eerst 5x naar mekka moet bidden voor je een reactie krijgt. Die soms misschien maar een halve bak ronde duurt.
Een paard op de manege heeft het gaspedaal ergens diep verstopt, voorwaarts zal het nooit echt worden denk ik daar zal je altijd hard voor moeten werken. Niks voor mij hoor.
Ik rij niet graag op paarden die eigenlijk niet willen. Dan heb ik er zelf ook geen plezier in.

Heb altijd wel de wat pittigere paardjes leuker gevonden.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:52

Hmm, ik ga mee met Michel123 :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:56

liever wat slomer en niet springen maar een arabier ligt me ook weer vanwege het gevoelige

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:07

Vroeger had ik een té actief paard waar ik geen controle over had en constant aftuimelde, dus nu ben ik nogal onzeker als het op snelheid aankomt. Mijn nieuwe paardje is dus een slome goedzak als je geen vertrouwen hebt maar heeft wel genoeg bloed om ook actief te lopen, heeeeerlijk. :D

luukieluuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:11

Nou doe mij maar een lekkere hete!! Heerlijk dat vlugge ritselige!!

doom schreef:
Soms weet ik niet wat ik liever heb.
Sommige mensen zie ik meppen met de zweep omdat hun paarden op sommige dagen niet vooruit te branden zijn.
Maar ik daar in tegen heb het omgekeerde, een paard dat te graag wilt lopen.
Met als gevolg dat ik soms voor spek en bonen op zijn rug zit...
Gewoon lucht en totaal niets zeggend, het enige wat er gebeurd is we gaan voorwaarts.
Als ik gewoon vanuit draf halt wilt houden, dan moet meneer nog een aantal passen extra zetten.
Wil ik wijken dan lijkt het alsof mijn been niet door komt het enige wat er gebeurd is we gaan (nog) harder.
Volte zetten en in buigen heeft wel wat effect maar ik hoef maar weer recht uit te gaan en we gaan weer hard.
Mijn paard is helaas geen opgever.... :o

Gevolg is dat ik extra bezig ga met overgangen rijden en vooral hem op te vangen, druk op mijn teugels en weer ontspannen.
Maar als meneer zo'n bui heeft, kan ik eigenlijk wel gewoon zeggen dat ik daarna kapot ben, de blaren op mijn handen zitten en flinke verzuring in mijn armen en kuiten heb.
Sommige van jullie zullen nu denken, wat zeur je wees blij :D
Ik ben ook blij, want het is super fijn een paard dat voor je wilt lopen en je zo goed als niks voor hoeft te doen.
Maar als hij dan zo'n pist bui heeft ben ik denk ik liever af met een wat slomer paard en zweep..
Ik denk dat het namelijk veel meer inspanning vergt om een paard contineu terug te rijden.

Mijn mening is dus vreselijk wisselend.
Ik ben benieuwd hoe jullie hierin zitten :o

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:32

stienmasjien schreef:
Vroeger had ik een té actief paard waar ik geen controle over had en constant aftuimelde, dus nu ben ik nogal onzeker als het op snelheid aankomt. Mijn nieuwe paardje is dus een slome goedzak als je geen vertrouwen hebt maar heeft wel genoeg bloed om ook actief te lopen, heeeeerlijk. :D

Ja dat is idd prettig!!

Maar als je eerst 5 keer moet bidden of ie alsjeblieft wat harder wil.. Continue zweep moet gebruiken en zelfs dan nog nauwelijks resultaat, nou dan hoeft het voor mij niet meer

mirtje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:50

ik hou zelf niet van heette paarden vind dat dood eng. geef mij maar een rustig paard maar wel 1tje wat door loopt geen sloom paard. mijn verzorg paard past precies bij me. is rustig maar wil wel graag lopen. af en toe wel wat slomerig maar dan is het 1 tik en loopt ze wel.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:05

Michel123 schreef:
Waratje schreef:

Ja okee, maar dan kun je hem door regelmatig en voldoende te trainen wel beter in de hand krijgen.
Een sloom paard sneller krijgen, is een stuk lastiger.

Oh nee, een té actief paard goed en correct aan het lopen krijgen is een heel stuk moeilijker dan een wat sloom paard.
Voor de absolute topsport is een flegmatiek paard moeilijker geschikt maar voor 95% van de ruiters hier op bokt gaat dat niet op.
Een hete moet je eerst lui kunnen maken anders kun je er niet aan rijden, tenzij je gewoon mee wil liften, dan hoef je inderdaad niet veel te doen.

neapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:03

mijn paard is sloom en actief ligt maar net aan hoe zijn bui is *D

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 15:08

Ik rij enkele paarden die té actief zijn en enkele die wat slomer zijn en ik kan je zeggen dat ik op allemaal hard moet zwoegen :D
Maakt dus eigenlijk al niet veel uit, maar als ik dan toch moet kiezen zou ik voor het actievere paard gaan :)

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:33

ik heb zelf dat ik op een TE actief paard echt niet ontspannen kan ryden .
Want dan kan je niet even rustig om je heen kyken ofzo, want je bent constant bezig met opletten enzo.
Maar een te sloom paard is ook niet echt heel grappig.

LaartjexBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:18

Liever een te actief paard, heb een paar keer een slomere gehad alleen de volgende heel veel spierpijn...