Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kan ik even uitzieken
)
want dan leer ik nog niks. Lusitana schreef:Mijn instructeurs mogen onder geen beding op mijn paarden, maar dat komt omdat ik over het algemeen meer ervaring heb dan mijn instructeurs en omdat ik meestal aparte paarden heb die bang zijn voor anderen.![]()
Verder ben ik tegen het principe, hoewel er wat uitzonderingen zijn.
Ik vind dus niet dat je instructeur je paard moet trainen, maar jou. Als je iemand nodig hebt die je paard wat leert, moet je een trainer nemen. Hier in Portugal gaat een en ander strikt gescheiden, in Nederland weet ik dat het wat vager is.
Maar:
Een instructeur kan er best (heel even) op om te voelen wat je in handen hebt/onder je hebt om gerichter instructies te kunnen geven.
Een instructeur kan ook even wat voordoen. Dat werkt soms veel beter dan eindeloos proberen uit te leggen terwijl een ruiter zit te ploeteren.
Maar dat zijn dan wel momentjes. Ik geloof niet in het doorpakken of rechtzetten van een paard. Nogmaals, dan maar zorgen dat je een trainer hebt die je paard bijhoudt zodat jij er beter op kunt rijden.
De taak van de instructeur is bovenal om jou te leren hoe je je paard zover krijgt dat hij doet wat je wilt.