Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:59

upendo schreef:
Joh!
Ik ga pas vreemd kijken als er mensen van rond de 125 kilo rond gaan stuiteren op onze manege. Jij weegt bijna de helft!
Je bent goed zoals je bent, zolang je paard aangeeft geen last van je te hebben is het helemaal super toch?

Ik vind die staakjes op van die grote knollen juist niet mooi. O:)

Ben het hier mee eens. Ik ken iemand van 120 kilo die op een fjord rond hobbelt.. Kijk dan zou ik zeggen: val af! Maar je bent hartstikke normaal kwa gewicht hoor! Zolang het paard er geen last van heeft zit je op het goede gewicht voor die pony ;) .

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:13

Citaat:
het valt me wel op dat als je bij de hogere klasses kijkt, Pix St. Georges bijvoorbeeld, je daar hoofdzakelijk dunne latjes ziet. ik denk dat t te maken heeft met je conditie, in die klasse rijden toch meestal wel topsporters. Maar in de basissport zie je mensen van alle soorten en maten.
Zou t eigenlijk uitmaken als je slanker bent?
anders gezegd, zou je beter kunnen paardrijden als je slank en strak bent?
Heb zelf t idee van wel, ook weer extramotivatie om af te vallen , je kan mss beter met de beweging mee gaan

Ik snap ergens wel dat er een plaatje neergezet moet worden (t is bijna te vergelijken met modellenwerk op zon manier), maar over het verhaal van TS, echt onzin, je bent niet eens 'stevig'.

lekker vriendelijk weergegeven weer, en die mensen in de top zijn slank omdat de TOPfit zijn. Die sporten zelf ook flink om aan hun zwakkere punten en lijf te werken :). Stond tijdje terug ook in de paard en sport, dat je zelf fit moet zijn wil je goed kunnen paardrijden

Anoniem

Re: Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:18

Serieus, dat is ook wel eens tegen mij gezegd, door iemand die zelf, zoals eerder in dit topic, 'aardig wat spekjes over de broek had hangen.' Of ik niet te zwaar was voor een poown van 1.45. Ik ben 1.60 (of miss wel kleiner)!

Negeer ze gewoon lekker, ze zijn gewoon jaloers ;)

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:22

'k heb niet heel het topic gelezen, maar wat een onzin dat ze jou te zwaar vinden voor je paard.... ik ben zelf 1,79 en weeg zo'n 68 kg. ik ben wat sprietiger gebouwd, maar heb wel bijna het zelfde gewicht als jou. niks van aantrekken en lekker blijven genieten van je knollie :D

Joyce081084

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:50

Nouja zeg, daar zou ik me helemaal niets van aantrekken.
Je ziet er toch goed uit:)

Ik ben zelf wel zo'n slank persoontje (1,65 en 51kg) maar soms wilde ik wel eens dat er iets meer spek op zat, dan heb je juist iets meer reserves!

rimini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:59

Te dik?! Als ik start zie ik soms combinaties verschijnen, waaraan ik twijfel of de amazone niet meer weegt dan haar paard. Echt geen gezicht. Is met jou bij lange niet te vergelijken!

CorrieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:27

Wat naar zeg! Ik zelf ben ook te zwaar en ben druk bezig met afvallen. Ik weeg op het moment 100 kilo precies en ben 1,68 lang. Ik rijdt zelf op een belgisch trekpaard. Ik heb ook natuurlijk hier en daar wel de opmerking maar daat blijft het wel bij. Mensen vinden ruiters snel te dik, maar ze onderschatten de kracht van het paard... Vooral als het een sterk paard is als een fries of een trekpaard.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:28

70 kg en je bent groot? dus dan ben je echt wel geschikt hoor!
Laat ze lekker praten!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:33

Lekker laten banketstaaf, TS!

Die grietjes zijn waarschijnlijk gewoon gefrustreerd omdat ze de hele dag op slablaadjes moeten leven :D ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:35

Leef jij op sla adil? :D

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:36

jeetje wat een onzin zeg!!
ik ben ook 70 kilo en ben 169 dus dan ben ik ook te zwaar om te rijden.
met zoon lengte mag ze zelf 80 wegen om gezond te zijn.
er zijn mensen die 130 kilo wegen en nog op een paard klimmen en dan doen ze moeilijk over 70 kilo.
soms is het zelfs een voordeel om wat zwaarder te zijn, is het moeilijker om je uit het zadel te gooien ;)
en trouwens mannen zijn ook vaak zwaarder gebouwd dus die mogen dan ook niet rijden.
Als je gewoon mee gaat met je paard en niet je paard tegenwerkt je met 70 kilo echt niet storend is voor je paard.
misschien voor de gene die van magere sprieten houd omdat ze daar liever naar kijken. maar dat is ieder zijn eigen mening dus echt onzin dat ze dat van je verwachten.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:40

Ayasha schreef:

Boh, bitch! :D ;)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:47

Adil18 schreef:
Ayasha schreef:

Haha :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 00:42

Adil18 schreef:
Ayasha schreef:

sorry kon het niet laten :))
Zie het als een compliment dat je mooi slank bent :)) :')

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 01:04

Ja, was een outsider (wel meegelezen), toen ik de titel zag. Ik ben niet dun en zal het nooit worden, ik heb vrouwelijke rondingen en ben er trots op en blij mee. Ik wil niet zo'n androgyn typ worden. No offense voor ieder die zo is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:53

rimini schreef:
Te dik?! Als ik start zie ik soms combinaties verschijnen, waaraan ik twijfel of de amazone niet meer weegt dan haar paard. Echt geen gezicht. Is met jou bij lange niet te vergelijken!

Lekkere opmerking, waarom probeer je TS nu te bevestigen door andere mensen omlaag te halen, waar is dat nu voor nodig :?

okaykayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:00

Belachelijk!!! Ik zou een andere stal zoeken! Deze mensen zijn te onbeschoft voor woorden!!! Trek je dit niet persoonlijk aan, degenen die dit tegen jou gezegd heeft zou zich helemaal dood moeten schamen!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:06

Ik leef toch echt niet op sla.. Maar ben wel 1.64 en weeg 48 kilo.

Hoe dat kan? Simpel.. Elke dag 20 minuten hardlopen en minimaal 20 minuten buikspier oefeningen. Dit geen dag overslaan. Daarnaast 5 keer per week paardrijden en de 2 dagen dat mijn paard vrij heeft ga ik ipv 20 minuten 30 minuten hardlopen in het park. Ook met regen ook als het min 10 is.

Daardoor ben ik slank en heb ik een keiharde buik. Snoepen doe ik niet vaak, maar eten doe ik heus wel normaal. Alleen wel gezond.

Daarnaast vind ik "dikkere" ruiters echt niet zielig op een paard. Máár vind ik wel dat als je van je paard een top prestatie verwacht je niet veel te veel moet wegen. Maar dan praat ik niet over jou gewicht. Dan praat ik eerder over 90 kilo op een c pony. Dat vind ik niet kunnen.

Verder hebben mensen altijd wel iets op en aan te merken.. Wel vind ik het flauw om te zeggen dat dunne mensen "jaloers" zijn omdat zij alleen maar op sla leven. Uiteraard is dat een grapje.. Maar als iemand de grap zou maken dat dikke mensen alleen maar op hamburgers leven, zou dat niet op prijs gesteld worden ( en terecht) maar andersom dus ook niet.

sandravra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:08

Belachelijk dat commentaar. Jij bent echt niet dik! Laat je niet gek maken hoor, lekker genieten van het paardrijden :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:09

Nessah schreef:
Ik leef toch echt niet op sla.. Maar ben wel 1.64 en weeg 48 kilo.

Hoe dat kan? Simpel.. Elke dag 20 minuten hardlopen en minimaal 20 minuten buikspier oefeningen. Dit geen dag overslaan. Daarnaast 5 keer per week paardrijden en de 2 dagen dat mijn paard vrij heeft ga ik ipv 20 minuten 30 minuten hardlopen in het park. Ook met regen ook als het min 10 is.

Daardoor ben ik slank en heb ik een keiharde buik. Snoepen doe ik niet vaak, maar eten doe ik heus wel normaal. Alleen wel gezond.

Daarnaast vind ik "dikkere" ruiters echt niet zielig op een paard. Máár vind ik wel dat als je van je paard een top prestatie verwacht je niet veel te veel moet wegen. Maar dan praat ik niet over jou gewicht. Dan praat ik eerder over 90 kilo op een d pony. Dat vind ik niet kunnen.

Verder hebben mensen altijd wel iets op en aan te merken.. Wel vind ik het flauw om te zeggen dat dunne mensen "jaloers" zijn omdat zij alleen maar op sla leven. Uiteraard is dat een grapje.. Maar als iemand de grap zou maken dat dikke mensen alleen maar op hamburgers leven, zou dat niet op prijs gesteld worden ( en terecht) maar andersom dus ook niet.

Het was echt maar een grapje...Ik bedoel, hoe kun je een persoon als de TS nou dik noemen!? Zou jij dat doen?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:11

Nee, ik vind niet snel iemand dik :) Maar ik bedoel alleen te zeggen dat een grapje andersom waarschijnlijk boze reacties had opgeleverd. Vandaar mijn opmerking dat het andersom ook niet altijd leuk om te horen is.

Veel mensen zeggen zo vaak: jij leeft alleen op sla oid. Terwijl ik er gewoon hard voor werk om dit lijf te houden.

Maar nogmaals: dik,dun,lang, klein,knap of lelijk... Mensen hebben altijd hun mening klaar. Gewoon proberen erboven te staan :) Ook al is het niet altijd makkelijk.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:15

wat een onzin dat je dik ben
ik vind je helemaal nie dik
je bent zo als je bent

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:17

Je hebt helemaal gelijk Nes, daarbij is niemand perfect :) Je doet niemand een plezier met dat soort opmerkingen..

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:23

Sorry te dik/te zwaar?? Nou echt niet!! Wat ik wel erg vind is als er kinderen van rond de 9/10 zijn die net zo zwaar zijn als ik en dat is 50kg.. en dat stuitert dan op de kleinste en ielste ponies rond...

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:28

Ik ben een van de dunnere menen maar zou graag wat dikker zijn want dan lijkt mijn paard niet meer te dik. En dit bedoel ik echt serieus!