Hoe vaak les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxMelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:37

2x per week les. 1x op de manege op manegepaard ( groepsles ) En dan nog 1x in de week op eigen pony. ( prive les)

jamibean

Re: Hoe vaak les

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:55

Hier ook 2x in de week privé les op een manegepaard. Telkens dezelfde instructeur.
Paard kan wel al eens veranderen.

luckyluke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:13

3a 4 keer per week les ik sta als pension klant op een manege en rij mee in de lessen 1 keer per week les ik bij de rijvereniging

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 22:19

ik reed vroeger 2 lessen per week, 1x halfuur intensieve privéles, en 1x een uur carrousel. Later gestopt met carrousel, toen standaard 1x per week privéles, en iedere maand/ 3 weken springles.
op dit moment zoek ik een nieuwe instructrice voor privéles, ik wil toch wel 1x per week les om te zorgen dat er niks verkeerds insluipt.

Mieze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 13:14

Ik ben vier weken geleden met een les per week begonnen en neem vanaf volgende week twee lessen per week:D
Eentje was dan toch wel te weinig, daarvoor is paardrijden gewoon te leuk!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:08

Ik heb elke week 1 privéles. Wissel altijd om de week springen en dan weer dressuur. Als ik een (belangrijke) wedstrijd heb dan probeer ik wel eens een keertje een lesje extra te nemen. Ik vind alle dagen les wel best overdreven, ik ga ook graag zelf aan de slag om dan inderdaad weer te kijken wat de reacties van je paard zijn.

Als het kon (financieel dan), zou ik elke week wel graag 2 keer lessen. Ik train bijna dagelijks dus dan zou dat best wel kunnen :)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:44

Hallo allemaal,

Ik heb 1 keer in de week ongeveer 45 min priveles.. als ik vlak voor een wedstrijd zit wel wat vaker!

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:48

Ik ga nu met mijn vp (24 jaar) 1à2 keer per maand les nemen :)

Met mijn eigen paard ga ik wss elke week les (1à2 keer) nemen, doordat hij ook nog zo jong is (3,5 jaar)..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:07

Ik heb op maandag springles, donderdag dressuurles in een groep (van 2 verschillende) en een keer per week privé les :j Bevalt me prima zo.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:17

ik heb 3x in de week les 2x prive en een keer op de vereniging wel allemaal van dezelfde instructeur!

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:37

Ik les 1x in de 2 weken, bij een internationale instructrice en dus prive les & alleen maar dressuur. Ik krijg dan ook alleen van haar les, ik zou het namelijk niet fijn vinden om er meerdere te hebben.

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:56

1x per week (soms 1x per 2 weken) privéles dressuur met eigen paard

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:42

Ik les twee keer per week, bij twee verschillende instructeurs. Daarnaast rijd mijn ma ook nog twee lessen op ons paard.
We rijden op een manege, in pensionlessen.
En ik neem hier en daar ook nog eens een privelesje.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:24

Ik heb twee keer per week les van twee verschillende instructrices.
Eén keer verenigingsles en 1x privé-les. Ik rijd twee paarden en het ene paard neem ik altijd mee naar de verenigingsles en de ander heb ik privé-les.

Privé-les heb ik op mijn eigen paard, verenigingsles op mijn deelpaard. Dit paard deel ik met mijn hub.

Twee keer privé-les is me te duur en wil ook wel graag les met de andere dus dan maar zo.
Ze geven op een totaal andere manier les maar van beide leer ik veel.

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:28

Elke week clubles waar van 1x in de maand springen.
Ongeveer om de week / 1x in de 3 weken privé les een uur. Voorafgaand aan een wedstrijd neem ik een keer extra les.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:30

Jeetje wat hebben veel mensen meerdere keren per week les! Op zich een goede zaak natuurlijk :)

Ik heb/had ongeveer eens in de twee of drie weken les. Het gaat dan om een privéles met mijn eigen paard. Die lessen zijn zo goed, dat je daar wel eventjes mee vooruit kun :) En het moet betaalbaar blijven natuurlijk ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:21

Pletje123 schreef:
Jeetje wat hebben veel mensen meerdere keren per week les! Op zich een goede zaak natuurlijk :)

Ik heb/had ongeveer eens in de twee of drie weken les. Het gaat dan om een privéles met mijn eigen paard. Die lessen zijn zo goed, dat je daar wel eventjes mee vooruit kun :) En het moet betaalbaar blijven natuurlijk ;)

Waarom zou het "op zich een goede zaak zijn" als mensen meermalen per week les hebben? Om heel eerlijk te zijn vraag ik me af of ze dan wel echt leren waar ze mee bezig zijn of dat ze vooral worden "beziggehouden". Als je goed les hebt wil je dingen zelf uitwerken, zelf gaan toepassen, je moet merken dat je het inderdaad begrepen hebt en weet wanneer je wat moet toepassen. Ik vraag me sterk af of het wel echt zinvolle les is bij die personen die meer lessen in een week hebben.
Mijn lesgeefmens wil niet eens 1x per week komen, die vindt om de week beter omdat je dan ook zelf meer probeert op te lossen. Je leert zelfstandiger te rijden omdat je niet continu bij het handje wordt genomen.

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:05

Waratje schreef:
Pletje123 schreef:

Waarom zou het "op zich een goede zaak zijn" als mensen meermalen per week les hebben? Om heel eerlijk te zijn vraag ik me af of ze dan wel echt leren waar ze mee bezig zijn of dat ze vooral worden "beziggehouden". Als je goed les hebt wil je dingen zelf uitwerken, zelf gaan toepassen, je moet merken dat je het inderdaad begrepen hebt en weet wanneer je wat moet toepassen. Ik vraag me sterk af of het wel echt zinvolle les is bij die personen die meer lessen in een week hebben.
Mijn lesgeefmens wil niet eens 1x per week komen, die vindt om de week beter omdat je dan ook zelf meer probeert op te lossen. Je leert zelfstandiger te rijden omdat je niet continu bij het handje wordt genomen.

Ben het wel deels met je eens. Ik snap ook niet waarom je meerdere keren per week les zou hebben, tenzij het met verschillende paarden is natuurlijk. Je hebt dan helemaal geen tijd om toe te passen wat je geleerd hebt in de les, maar wordt voortdurend bij het handje genomen. Ik denk ook dat je dan veel minder goed zelfstandig leert rijden. Alleen heb ik wel elke week les. Kan dan tussen de lessen nog 3 of 4 keer rijden en oefenen wat ik geleerd heb. Minder vaak vind ik niet fijn, heb dan toch het idee dat ik zelf te veel aan het rommelen ben en bepaalde foutjes sluipen er dan eerder in. Op zich zou ik 2 of 3 weken door kunnen met wat ik leer tijdens een les, maar heb toch wat meer bevestiging en correctie nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:07

2 keer per week privéles. Heb het liefste één vast instructrice, ben heel erg blij met wie ik nu heb. :)

LaartjexBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:04

Ik heb 1x in de week gewoon les op de manege en vaak ga ik ook nog 1x in de week op mijn verzorgpony rijden, soms krijg ik les van de eigenaar. Maar dat is niet altijd.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:36

ik rijd 1x in de twee weken les, ene half uur van een super instructrice.
verder staat er eigelijk altijd iemand langs de kant bij de jonge paarden die er verstand van heeft en mij verder kan helpen.

edit: dit is alleen dressuurles
Laatst bijgewerkt door dmuts op 28-09-10 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Cherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:36

2x per week een uur privéles :)

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:41

1 keer per maand priveles.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:22

2 a 3 x in de week prive les .. om de dag
heb een jonge ruin en heb zelf echt die begeleiding nodig merk ik .

mam80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:58

hier1x per week een uur priveles. Alhoewel...mijn stalhoudster is ook mijn instructrice, dus als ze rondloopt en het lukt niet helemaal helpt ze me ook. :D