Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:42

Ik kan het niet eens zijn met een dergelijk hetse. Het lijkt teveel op de 'Terreur' of 'de Culturele revolutie'. De revolutie eet zijn eigen kinderen. Hiervan disstantiëer ik mij.
Mocht het inderdaad dat zijn waarop U uit bent, dan zal ik nooit een dergelijk petitie ondertekenen. Dit gaat tegen mijn ethische gezindheid, aangezien het zich veel te sterk concentreerd tegen een bepaalde handeling die als paard onvriendelijk wordt aangewezen.
Het zal nog zover komen dat ik als iemand die zelf de methoden van Janssen cs. niet toepas, maar weiger aan een hetse deel te nemen, ook verdoemd dreig te worden. Ik vind dit triest.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:42

MarcelDufour schreef:
Henk v/d Pol, Jur Vrieling, Pietje Raijmakers en Willem Greve allemaal geen topruiters die een ander niet kunnen uitleggen wat het is om onder druk te rijden? Ruiters die nog nooit OS,WK of EK hebben gereden! Maar in mijn boekje stuk voor stuk toppers. Dus nog steeds weet ik niet precies wat jij nou met Topruiters bedoelt. In mijn ogen zijn topruiters alle ruiters die regelmatig voorop rijden in Grote Prijzen. Maar jij vindt dus van niet?

Welke Pietje bedoel je? Als je het over Senior hebt zit je er wel een beetje naast. Als je Jr bedoeld heb ik niks gezegd

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:44

professor schreef:
Hoop vooral dat dat "wij" vooral de paarden betreft.

Dat is inderdaad precies wat ik bedoelde. En aangezien ze niet kunnen spreken moeten wij dat doen voor ze.
Voor Zipje schreef:
Nee joh...Piet sr is waarschijnlijk DE meest winnende nederlandse ruiter ooit! Van mijn hand zal ook een artikel verschijnen in de paardenkrant in maart a.s., vanwege het komend afscheid van Piet. Ik heb 6 jaar bij Piet in huis gewoond, dus weet echt van dichtbij hoe goed hij is. Mijn leermeester!
Laatst bijgewerkt door Springert op 06-02-10 11:51, in het totaal 2 keer bewerkt

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:45

MarcelDufour schreef:
geerke schreef:
deze leek kent ook de meeste namen....en ik heb nog wel onder een steen gezeten de laatste 25 jaar....of misschien ken ik ze daarom wel...

Ja, Geerke, dit zijn allemaal namen die je alleen kent als je iets weet van de paardensport. Als je ze niet kent dan weet je zeer waarschijnlijk niet eens wat van manegeniveau! Dan mag je blij zijn als je ooit een paard geaaid hebt.
haha....zelfs onder je steen kon je die namen nog horen, he? hahaha....wat een geweldig nieuws dit. Daar gaat een shock vanuit naar de dressuurwereld die zn weerga niet kent. Dit gaat verboden worden, wat ik je brom.

shock naar de dressuurwereld? Er staan genoeg bekende namen uit de dressuurwereld in dat lijstje, dus dat zal wel meevallen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:47

Nog steeds geen grootheden :) :)

Bij Capellmann heb ik een jaar gewerkt, is geen grootheid :)

Stuckelberger........ ooit in een ver verleden, maar doet nu niet meer mee ;)

en de rest zijn springers :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:51

Kadankovitch schreef:
Ik zal U maar een beetje helpen geachte KiWiKo,
Om te beginnen Klaus Balkenhol. Martin Plewa, Klaus Martin Rath, Michael Putz, Paul Stecken, Hubertus Smidt, Hans Günther Winkler, Harry Boldt,
AnnKatrinne Linsenhoff. etcetera.

Hoe vaker U stelt dat deze namen U niets zeggen, hoe meer U onbelangrijk wordt in deze discussie. Indien U deze mensen niet kent, noch hun prestaties, hun invloed in besturen, bewijst U slechts, op de meest duidelijke manier, dat U geen enkel verstand hebt van de manier waarop de paardenwereld in elkaar zit.
Inderdaad ziet U de grootheden niet want U weet er niets van. Met U over dit onderwerp discussiëren heeft daarom al geen zin.
Bovendien zou U ook niet in staat zijn tegenstander van deze mensen in grote getalen op te noemen, laat staan er contact mee op te nemen, want die kent U ook niet.

Hoe vaker U stelt dat deze manier van rijden U niets zegt, hoe meer U onbelangrijk wordt in deze discussie. Indien U deze manier van rijden niet kent, noch de prestaties welke deze manier van rijden met zich meebrengt, bewijst U slechts, op de meest duidelijke manier, dat U geen enkel verstand hebt van de manier waarop de Methode in elkaar zit.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:53

zipje71 schreef:
shock naar de dressuurwereld? Er staan genoeg bekende namen uit de dressuurwereld in dat lijstje, dus dat zal wel meevallen
De shock is ook het feit dat zoveel gerenomeerde namen stelling nemen tegen het flexen, cq rollkur methode. Vooral juist omdat het zulke groten zijn in de dressuur. En als ik zeg shock naar de dressuurwereld bedoel ik eigenlijk de aanhangers van deze paardenkwellende manier van rijden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:54

Kiwiko.... wie is voor jou dan eigenlijk een grootheid?
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 06-02-10 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:54

KiWiKo schreef:
Hoe vaker U stelt dat deze manier van rijden U niets zegt, hoe meer U onbelangrijk wordt in deze discussie. Indien U deze manier van rijden niet kent, noch de prestaties welke deze manier van rijden met zich meebrengt, bewijst U slechts, op de meest duidelijke manier, dat U geen enkel verstand hebt van de manier waarop de Methode in elkaar zit.

Leest u eens werkelijk de tekst van mijnheer Kandankovich door.
U slaat heel veel over, en ik ben met hem eens dat u zeer onnozel bent in deze discussie.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:56

Jannepauli schreef:

Dat vroeg ik mij ook al af, heb er minder verstand van dan jullie maar ik weet wel dat de jongere generatie het heeft moeten leren van de oudere generatie paarden sporters.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:57

Jannepauli schreef:

niet deze mensen :) :) Het zijn leuk presterende ruiters, absoluut........ en ze kunnen echt een super stukkie sturen..... maar grootheden zijn voor mij mensen die blijven presteren, ook met andere paarden dan die enige die ze ooit eens naar het internationale niveau hebben gereden......

Jannepauli

Re: Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:59

Maar dat is geen antwoord, en dat zul je je ook wel realiseren.
Nu wil ik dan wel eens namen horen noemen die jij meer 'grootheid' toedicht dan degenen uit het lijstje!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:00

Professor schreef:
KiWiKo schreef:

Leest u eens werkelijk de tekst van mijnheer Kandankovich door.
U slaat heel veel over, en ik ben met hem eens dat u zeer onnozel bent in deze discussie.

Jij weet niet hoe de methode werkt dus ben je ook niet belangrijk in deze discussie :)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:02

MarcelDufour schreef:
Voor alle lezers die niet precies weet wie wat doet en wat deze betekent voor de sport, zal ik hier opsommen de personen die ik persoonlijk ken en gesproken heb. Met andere woorden, waarvan ik weet waar ze voor staan en hoe ze over paarrijden denken.

b]*Michael Robert[/b] -Wordt alom gezien als DE beste Franse springruiter aller tijden. Zelfs vandaag de dag, op 61-jarige leeftijd, een van de toonaangevende internationale springruiters. Momenteel 15e op de wereldranglijst en in 2009 nog winnaar van de finale van de Global Champions Tour (250.000 euro voor de winnaar!)

![/quote]

Volgens mij is het nog steeds Michel Robert en geen michael. De beste man is Frans.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:02

Jannepauli schreef:
Nu wil ik dan wel eens namen horen noemen die jij meer 'grootheid' toedicht dan degenen uit het lijstje!

heel even :) :) eest mijn vraag beantwoorden wie er uit dat lijstje een grootheid is :) Mijn vraag kwam eerst :)

Ik vind dit geen grootheden, anderen vinden het wel grootheden.......

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:03

KiWiKo schreef:
Jannepauli schreef:

heel even :) :) eest mijn vraag beantwoorden wie er uit dat lijstje een grootheid is :) Mijn vraag kwam eerst :)

maar wat vind jij dan grootheden?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:04

KiWiKo schreef:
Jij weet niet hoe de methode werkt dus ben je ook niet belangrijk in deze discussie :)

Oordeelt u maar verder, het bewijst uw onnozelheid.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:04

KiWiKo schreef:
Jannepauli schreef:

wie vindt jij dan wel een grootheid?(jezelf even niet meegeteld)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:06

eerst jullie zeggen wie je waarom een grootheid vind uit deze lijst :)

dat was de innitiele vraag :)

en een vraag met een vraag beantwoorden is niet zoals het werkt in een discussie :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:06

O, O, O Kiwiko... nu ga je toch een beetje draaien.. :)
Jij hebt die vraag niet aan mij gesteld maar aan anderen die al langer in deze discussie meelopen. Ik stel nu gewoon aan jou een vraag - en die wil of kan je niet beantwoorden omdat je volgens het 'ik eerst principe' wil discussiëren?
Lieverd, ik stel je de vraag niet om je onderuit te halen als je dat mocht denken - ik ben gewoon benieuwd naar jouw idee van grootheid.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:08

Grinnik, is het nu zover dat alleen 'grootheden' of vermeende grootheden iets over paardrijden en trainingswijzen mogen zeggen?

Afgezien van een minder elegante opmerking en het volharde van onze interenationale bekendheid KiWiKo := (Sorry, kon het niet laten, het is zo grappig wat hier gebeurt)

Maarre, gunst wat zal het dat stilletje worden hier op bokt... O:)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:12

Hij/Zij die denkt alles te weten, zal nooit meer wat leren!
Laatst bijgewerkt door Springert op 06-02-10 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:17

Daar valt iedereen toch onder? Want je kan nooit alles weten.
Dat ik nou toevallig wel alle namen uit het lijstje ken geeft mij nog geen alles omvattende alwetendheid. Ik ken wel meer bekende namen van vroeger, maar vrienden van mij, die toen ook al op hun paardje rondhuppelden kennen hen niet, so what? Dat zegt echt werkelijk helemaal niets

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:24

Gut :D :D geweldig......... nou daar gaan we dan :) zal ik zeggen wie ik een grootheid vind........ van Loon vind ik een grootheid, gewoon om zijn kennis.

Anky is een grootheid, met drie verschillende paarden zo mee blijven rijden is een bijzondere prestatie...... verder zijn er nog wel mensen die ik ook echt wel grootheden vind :)

Ruiter Charles Pahud de Mortanges won in 1924, 1928 en 1932 olympisch goud. Tot nu toe is hij de enige Nederlander, die op drie verschillende Spelen olympisch kampioen werd. Anky van Grunsven kan hem evenaren.

nou jullie, wie uit die lijst is nou volgens jullie een grootheid :) en waarom?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:30

geerke schreef:
inderdaad....vreemd ik zie sjef janssen er niet bij staan :D

Dat is zeker opvallend, is u ook opgevallen hoe Klimke aanwezig is?

Kiwiko wat laat u zich met uw schrijven (her)kennen.
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 06-02-10 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt