Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Sascha_ schreef:haha nee dat klopt! Maar naar mijn idee zie ik vaker felle springpaarden dan felle dressuurpaarden. En met fel bedoel ik dan echt rare bokkesprongen maken na de hindernis enzo, of keihard op de hindernis afgaan en daarna vrolijk verder racen:P Kan ook zijn dat ik gewoon een vertekend beeld heb
jury schreef:En waarom zullen hen banger wezen?
ABN?![]()
Maar goed ik spring niet omdat dat niet goed is voor mijn hart.
Wel voor mijn darmen want die worden vanaf het begin van de dag waarop het moet gebeuren geheel leeggewerkt.
Ook voor de lijn, want eten is er op zo'n dag ook niet meer bij.
Bang? Ja
Voorzichtig? ook ja.
)
Ehrentusch_ schreef:Heb ook al meisjes zien rijden met perfecte dressuurpaarden met stang en trens en sporen van hier tot in Tokyo, die uit de inrijpiste komen en direct in paniek slaan als er niemand klaar staat om hun paard vast te houden en ermee naar de piste te stappen... En aangezien ze al op hoger niveau reden zullen dit geen jonge paarden meer zijn.
Misschien zijn dressuurruiters niet 'banger' dan springruiters, maar willen ze gewoon niet dat hun paard een stap fout zet, terwijl en bokje in een parcours geen ramp is..
Dressuurpaarden moeten gehoorzaam in een krul lopen, terwijl een springpaard vooruit moet zijn en actief.
Het is gewoon een heel andere stijl van rijden, ook gewoon thuis rijden is anders, een dressuurpaard loopt opgericht, een springpaard meer voorwaards neerwaarst.. Denk niet echt dat 1ne beter is dan het andere, maar gewoon anders
Ehrentusch_ schreef:Heb ook al meisjes zien rijden met perfecte dressuurpaarden met stang en trens en sporen van hier tot in Tokyo, die uit de inrijpiste komen en direct in paniek slaan als er niemand klaar staat om hun paard vast te houden en ermee naar de piste te stappen... En aangezien ze al op hoger niveau reden zullen dit geen jonge paarden meer zijn.
Misschien zijn dressuurruiters niet 'banger' dan springruiters, maar willen ze gewoon niet dat hun paard een stap fout zet, terwijl en bokje in een parcours geen ramp is..
Dressuurpaarden moeten gehoorzaam in een krul lopen, terwijl een springpaard vooruit moet zijn en actief.
Het is gewoon een heel andere stijl van rijden, ook gewoon thuis rijden is anders, een dressuurpaard loopt opgericht, een springpaard meer voorwaards neerwaarst.. Denk niet echt dat 1ne beter is dan het andere, maar gewoon anders
?
. Nu zeg ik het wel hier heel zwart wit...Je hebt natuurlijk ook zat fijne allrouders. Jammer dat daar niet meer zo op gefokt wordt.. Johanna59 schreef:Dressuurruiters banger dan springruiters???
De meeste dressuurruiters zijn vrouwelijk, of doen vrouwelijk.
De meeste springruiters zijn mannelijk.
Het lijkt dus of springruiters meer durven, maar het zijn gewoon mannen.( Ik weet het, er zijn hele goeie vrouwelijke springruiters)
haha erg grappig en ook wel waar. Alleen ik spring ook , tenminste poging tot. Tot ik eenmaal over een hindernis ben gegaan voel ik me weer stoer, daarvoor idd een mietje haha!!