Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:In die zin ben ik ook heel nieuwsgierig naar het gedachtengoed van Sjef Janssen.
Maar daar is moeilijk achter te komen. Nagenoeg alles wat hij of zijn echtgenote zeggen, wordt op een weegschaaltje gelegt, vooral door mensen wiens objectiviteit ik persoonlijk in twijfel wens te trekken. Ik in zijn plaats zou ook uiterst voorzichtig zijn met uitlatingen over mijn manier van rijden. Er heerst een klimaat waarin het bij voorbaat afkraken van vermeende 'andersdenkenden' in de rijkunst, de voorkeur heeft boven open en gëinteresserd ingaan op een onbekende, vreemde, nieuwe, etcetera rij-opvatting. Vooral wordt 'goede sier' gemaakt met het aanwrijven van paardonvriendelijk methode en opvattingen. Dit terwijl men zelf, heel vaak liefst niets bloot geeft van eigen kunnen en werken met paarden. Deze mensen zijn te vergelijken met sluipschutters: vanuit een veilige positie de argeloze 'vijand' in de rug aanvallen. In langvervloge tijden gold dit in de krijgsleer als Oneervol. Die krijgsleer is veranderd, maar in de discussie rond paardrijden, vind ik deze manier van handelen nog altijd oneervol.
Paardentango schreef:Ja sorry, maar ik zie het toch een beetje 'anders'.
Ook ik meen enkele 'leugens' geleerd te hebben dan. Ik wil met alle liefde open staan voor andere dingen maar bij vechtpartijen die niet nuttig zijn... denk ik hè, toe nou.
Ik hoop dat de heren weer een beetje vriendelijker zich tegenover elkaar kunnen opstellen. Uw beider inbreng wordt zeer gewaardeerd. Of het beestje nou fikkie heet of Wodan, who cares !
Whats in a name zei Shakespeare, en daar had hij een punt.
Ga me bijna een beetje dompteur voelen. Voorpaard (zal geen namen noemen) PLATZ, de ander wat aansporend
BRAAF ... Goed zo, ga maar door...MAARRRR als het uit de hand loopt en de hengsten neigen tot vechten zal er gecorrigeerd moeten worden.
(Grapje heren, grapje ....om de lucht wat te klaren)