Janine1990 schreef:Van 12 tot 17 ben je volgens mij puber, en van 17 tot 21 ben je adolescent, dus iemand van 13 een puber noemen is redelijk terecht hoor
klopt.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pharagirlke schreef:Janine1990 schreef:Van 12 tot 17 ben je volgens mij puber, en van 17 tot 21 ben je adolescent, dus iemand van 13 een puber noemen is redelijk terecht hoor
Dan heb jij andere psycholgie boeken gekregen van school uit dan ik.
mang schreef:ik heb toch verteld dat ik op mijn 13e een arabier heb ingereden met goede begeleiding, dit maakt toch wel duidelijk dat ik vind dat pubers dat met goede begeleiding wel een paard kunnen opvoeden?
Moirsa schreef:![]()
Sorry ik kon het even niet laten haha, ik geloof je wel maar t klonk zo grappig
Een puber kan net zo goed een paard opleiden als een 'volwassen' iemand.
Je overschat je indd op deze leeftijd sneller maar daar hebben veel volwassenen ook nog last van.
Als je zeker weet dat je de kennis & begeleiding hebt, waarom zou het dan niet kunnen?
pharagirlke schreef:13 is niet gelijk aan puber. Dat is een jeugdig persoon en valt onder de groep "jongeren". Maar pubers zijn dat feitelijk gezien niet. Pubers zijn ze pas als ze eigenschappen van de pubertijd vertonen waaronder een aantal gedragingen.
En van mijn rijkunsten heb ik niet zo'n hoge petHet enige wat ik "weet" is dat ik heel goed het paard tussen mij en de grond kan houden. Maar daar houd het dan ook meteen op
pharagirlke schreef:Pubertijd is niets meer of minder dan hormonale en lichamelijke veranderingen.
Yamcha schreef:_Bitje_ schreef:er zitten hier wel echte pubers bij hoor
![]()
Dat verklaart de bijzondere gesprekswendingen, vermoed ik
Pubers zijn geweldig, alleen af en toe rampzalig.