Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Adil18 schreef:Ik ben ook benieuwd wat de foto moet bewijzen...behalve dat het een beroerd geschoten foto op het foute moment is zie ik er niks in of aan...
ThePast03 schreef:Eigenlijk wel grappig. Rond 1996 kreeg Nick Wagman ladingen kritiek over zich heen vanwege het spectaculaire lopen van Krack C. Dat waren circuskunstjes en hij zou het paard naar de knoppen rijden.
Er kan veel veranderen in 13 jaar tijd..
sarabande schreef:_San87_ schreef:Als je had gelezen, zie je dat dit niet haar eigen mening is, maar die van Jan Maiburg.
Die citeert ze dus ze is het er mee eens. Ik vind het een goedkope manier van kritiek leveren.
modie schreef:Adil18 schreef:Ik ben ook benieuwd wat de foto moet bewijzen...behalve dat het een beroerd geschoten foto op het foute moment is zie ik er niks in of aan...
Dat het een beroerde foto is klopt.
Maar foute momenten, zien we bij Totilas, Salinero en dus ook bij Parzival.
Deze foute momenten komen wel erg vaak voor, ook tijdens de EK in Windsor
Adil18 schreef:Waarom het wiel uitvinden als het er al is? Als je ergens een goed verwoord stuk vindt waar je het helemaal mee eens bent, wat ook nog eens wordt onderbouwt op een manier waarmee je het mee eens bent....Waarom mag je dan niet gewoon dat stuk citeren....En vooral, wat is daar goedkoop aan...?
Goedkoper vind ik jouw manier van kritiek geven, persoonlijk en niet onderbouwd....knap hoor...
StableEnable schreef:Deze slechte fotomomenten zie je overal.
Ik neem vaak foto's van proeven en kan aan het aantal goede/slechte foto's de kwaliteit van en combinatie zien. Dit is echt een zeer slecht fotomoment van een zeer goede combinatie.
modie schreef:StableEnable schreef:Deze slechte fotomomenten zie je overal.
Ik neem vaak foto's van proeven en kan aan het aantal goede/slechte foto's de kwaliteit van en combinatie zien. Dit is echt een zeer slecht fotomoment van een zeer goede combinatie.
Waren dus meer slechte momenten te zien.
Waarom bij de éne combinatie wel de slechte momenten zien en bij een andere combinatie niet?
sarabande schreef:Adil18 schreef:Waarom het wiel uitvinden als het er al is? Als je ergens een goed verwoord stuk vindt waar je het helemaal mee eens bent, wat ook nog eens wordt onderbouwt op een manier waarmee je het mee eens bent....Waarom mag je dan niet gewoon dat stuk citeren....En vooral, wat is daar goedkoop aan...?
Goedkoper vind ik jouw manier van kritiek geven, persoonlijk en niet onderbouwd....knap hoor...
Ik vind het goedkoop en niet onderbouwd om te zeggen dat de hele jury geen verstand van zaken heeft. Als de Duitsers winnen hebben ze opeens wel weer verstand van zaken.
modie schreef:StableEnable schreef:Deze slechte fotomomenten zie je overal.
Waren dus meer slechte momenten te zien.
Waarom bij de éne combinatie wel de slechte momenten zien en bij een andere combinatie niet?
Equimotion schreef:Bomba schreef:Officieel is het zo dat de helling van het pijpbeen gelijk moet zijn aan die onderkant van het spaakbeen van het voorbeen (gezien de kracht juist vanuit de achterhand moet komen).
Even puur nieuwsgierig, kan je het FEI artikel er eens bij halen waar dat op deze manier in staat?
Het voor en achterbeen gelijktijdig op het hoogste punt hebben is nl een andere benadering dan kijken naar de hellingshoek, ik vraag me af hoe exact de reglementen daarin zijn. Puur vanwege het feit dat een paard souplesse in de schouder en bovenlijn heeft en daardoor het voorbeen hoger kan heffen zegt m.i. niet per definitie dat hij achter te weinig doet, mits hij achter ook gelijktijdig het hoogste punt van z'n bewegingsafloop heeft bereikt. Bij een hele trage (denk even aan het welbekende Weltmeyer-syndroom) zie je dat de beweging achterblijft tov voor. Even los van of je graag wilt zien wat hij doet, bij Totilas is de bewegingsafloop voor en achter wel gelijk, in die zin dat hij achter ook op het maximale punt zit. (als je begrijpt wat ik bedoel, het is al laat op de avond)
Maar misschien zit ik er wel volledig naast, en is er in de reglementen duidelijk omschreven dat de helling exact gelijk moet zijn.
Ik zie in de basis nog wel wat verbeterpunten in de GP's van Totilas, maar jeetje, mag dat met een 9 jarige die debuteert op dit niveau? Gigolo en Rembrandt en Ahlerich en alle andere toppers die we gekend hebben waren toch ook nog niet "kant en klaar" en nog lang niet op hun top ten tijde van hun debuut?
Wat de wedstrijdsport betreft geef ik op dit moment voorkeur aan Parcival boven Totilas, omdat je bij Parcival de combinatie ziet van vermogen en kwaliteit van africhting, en m.i. toets je in een dressuurproef toch ook voornamelijk dat laatste. Maar Totilas kan meer dan alleen het uitstrekken waar hier over gediscussieerd wordt, ik denk dat niemand er omheen kan dat het een paard is met gruwelijk veel vermogen, die nog alle tijd voor zich heeft om te groeien in het GP-werk.
pharagirlke schreef:En overal heeft hij dezelfde in elkaar gedoken houding...Nee ook die foto kan ik geen fijn ontspannen beeld vinden...
Ik kan er niets aan doen, overal lijkt dit paard zo opgekropt en in elkaar gekrompen lopen... Is dat nu gewoon zijn bouw of?
sarabande schreef:Ben het niet met je eens, de mensen stonden echt op de banken voor de combinatie, er is nooit meer een spannender hengstencompetitie geweest. De kritiek op Nick was meer op de verschrikkelijk harde hand waarmee hij reed, niet op de bewegingen van Krack, daar kreeg hij ook heel veel merries door.
Hermelientje schreef:Heeft iemand Edward trouwens al gewaarschuwd dat de meute bloedhonden geflankeerd door whippers-in nu op zijn spoor zit?