Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:54

hopla schreef:
Is er misschien al een datum en locatie bekend?

Het verslag komt nog hopla, en aangezien Horseyfries eerst nog het een en ander gevraagd moet worden, hebben wij een dag indeling gemaakt, en er wordt naar een passende locatie gezocht.
Dan komt er een datum, die hier op bokt bekend gemaakt wordt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:55

Professor schreef:
Sorry, ik moet in de eerste plaats allen bedanken voor de moeite die zij genomen hebben om gisteren bij elkaar te komen.
Het was buitengewoon jammer dat Horseyfries er niet bij kon zijn.
Wij hopen en ik denk dat ik namens allen schrijf die er gisteren bij waren, dat wij Horseyfries met een volgende bespreking die er zeker nog komen moet, mogen ontmoeten.

Het is idd jammer dat ik niet aanwezig kon zijn. Ondertussen gaat het iets beter met mijn rug dus hopelijk kan ik in de toekomst mijn steentje bijdragen, waarbij ik vooral op een praktijkdag mee wil werken aan een beter begrip van verschillende stromingen wat hopelijk ervoor zorgt dat iedereen ziet dat elk systeem zijn positieve kanten heeft.
Vriendelijke groeten,
Jenny

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:41

Kadankovitch schreef:
Inderdaad, heb ik mijn degenstok voor niets meegenomen. Het was zeer consrtuctief en zeer aangenaam. Het verslag volgt. Ik denk dat wij een concept hebben 'ontwikkeld' waarin de 'partijen' beiden hun ei kwijt kunnen. Dit legt dan hopelijk de basis om een constructief debat te komen aan het einde.

U jaagt mij wel angst aan met uw degenstok, gelukkig maar dat u die voor niks had meegenomen. Zou bijna medelijden met de anderen krijgen.

Geachte FaberSmid, hoezeer ik ook voel voor uw idee om iets te organiseren waarvan de opbrengst kan gaan naar een goed doel, hebben wij daar nu nog niet voor gekozen. Er is gekozen voor een overzichtelijk en klein concept. Zo groot dat de twee exponenten hun standpunt in de praktijk ruimschoots kunnen tonen, zo klein dat de toeschouwers tot het laatste moment geboei zullen blijven. Hopelijk heeft dit tot gevolg dat daardoor interesse blijft voor een tweede praktijkdag waarin andere onderwerpen behandeld kunnen worden. Wat mij betreft, als de zekerheid en vaardigheid van het organiseren van dergelijke evenmenten toeneemt, kan ook wegen en middelen gezocht worden opbrengsten te genereren voor een goed doel. Nu was het algemeen gevoelen dat daar de tijd niet rijp voor was. Maar wat niet is, kan nog komen. Aan mij zal het niet liggen.

Hier heb ik alle begrip voor en denk dat het de juiste beslissing is. Wie weet zijn er in de toekomst meer paardenliefhebbers te motiveren, bokt zo gek te krijgen?

Voor een ieder die het aangaat: Ik heb de Zeer Hooggeleerde Heer Professor aangekondigd dat hij in de toekomst scherp weerwoord van mij mag verwachten. En om hem nu al op scherp te zetten, verklap ik een welbehoed geheim!............ In levende lijve is deze heer helemaal niet zo STAR, als dat hij in het geschrift wel lijkt. Ik weet dat dit hem diep in zijn ziel treft, maar hij kan best genuanceerd zijn in zijn mening.

Zeer hooggeleerde heer Professor, toe maar dat u zeer hooggeleerde Kadankovitch dat schrijft. Ik had de Professor persoonlijk ook niet star verwacht, eerder een correct strenge instructeur die schrijft en zegt zoals het is en niet anders.

Oei, oei, oei, Kadankovitch wat schrijf je nou. De wrake van een Zeergeleerde Heer zal over je neerkomen.

Zit met spanning te wachten, zal bokt nog meer pit geven en wakker maken. Interessante onderbouwde inhoudelijke discussie met deelname van u beide heren.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Horseyfries, fijn te lezen dat het iets beter gaat met uw rug. Ik zie uit naar het rijden van u, Professor en de paarden. Beterschap voor uw rug.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:00

Mijn complimenet heren en dames, de sfeer in per direct veranderd in een positieve stemming.

Knap Kiwiko, kan me jouw weerstand wel voorstellen, ik had ook een beetje mijn bedenkingen, en nog wel, maar geef iets een eerlijke kans zonder vooroordelen.

Ik ben in ieder geval reuze benieuwd !

clarence

Re: Het nut en doel van clinic's, kan het de mening veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:58

Hoe staat het met het verslag?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:26

Rustig maar. Het is geen aangenomen werk hoor. ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:47

Kadankovitch schreef:
Inderdaad, heb ik mijn degenstok voor niets meegenomen.

Kunt u even de onrust herstellen met uw degenstok? Kan me goed voorstellen, dat de persoon of personen die het verslag aan het schrijven zijn. Het onaangenaam bevinden, opgejaagd te worden. Rust en geduld is niet alleen van toepassing bij paarden.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:06

Het "verslag" is niet vergeten maar er is wat overleg gaande met personen die niet bij de bijeenkomst waren maar wel een actieve rol spelen zodat er geen dingen "beloofd" gaan worden die niet haalbaar zijn.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:51

Hermelientje, doet u met de anderen maar lekker rustig aan. Wij vermaken ons wel, in de tijd met spanning wachten op het verslag.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:29

Dat verslag moet terdege voorbereid zijn, en niet zomaar een berichtje.
Wij die bij de bespreking waren hebben de twee wel een heel pak huiswerk meegegeven.
En dat moeten zij nu in alle rust uitwerken.
Wanneer men weet wat er allemaal te regelen is, dan kan men begrijpen dat het tijd kost.
Het is net met rijden "geduld".

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:39

Kortom even Kadankovitch met zijn degenstok laten uitleven.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 00:45

Ok, ok. Ik dacht dat het gewoon een verslag van de bespreking was en niet ook meteen een plan voor de clinic.

Neem alle tijd hoor. Ik ben gewoon benieuwd.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:09

Het nut en doel van deze clinc zal ons dan wel duidelijk worden. Horseyfries hoe is het met uw rug?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:39

Wat ik vernomen heb, is dat Horseyfries, nog steeds last heeft van haar rug.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:17

Een hernia is ook niet zo maar een rugpijntje.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:31

Een dubbele hernia om precies te zijn... ;) Het ging een stuk beter maar ben helaas met mijn medicijnen moeten stoppen wegens bijwerkingen, dus momenteel weer wat slechter.
Maar ik kan nog altijd rijden dus zolang dat gaat, hoor je mij niet klagen.
"Het is vanzelf gekomen, dus het zal ook vanzelf wel weer weggaan" is mijn motto momenteel dus! ;)
Had er iemand al een locatie in gedachten?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 22:33

horseyfries schreef:
Een dubbele hernia om precies te zijn... ;) Het ging een stuk beter maar ben helaas met mijn medicijnen moeten stoppen wegens bijwerkingen, dus momenteel weer wat slechter.
"Het is vanzelf gekomen, dus het zal ook vanzelf wel weer weggaan" is mijn motto momenteel dus! ;)

Even off-topic.
"Het is vanzelf gekomen, dus het zal ook vanzelf wel weer weggaan" gaat bij een hernia echt niet op.

Zou maar even "voorzichtig" zijn, als ik jou was.
Dus nogmaals "beterschap"

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:35

Natuurlijk wat u doet doet u dan ook goed, meteen een dubbele hernia.
Horseyfries u zal net als ons, gezellig en geduldig moeten afwachten. Pas op voor de wapenstok van Kadankovitch.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:48

horseyfries schreef:

Getver, dat gun ik niemand.
Maar geven ze u geen infuus???
Dat geeft vaak een grote verbetering.
In iedergeval vanharte beterschap, en overdrijf aub niets.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:57

Mijn motto schijnt tegenwoordig voor hernia's toch wel in minstens de helft van de gevallen op te gaan, ze opereren niet meer zo snel omdat test hebben uitgewezen dat er evenveel mensen zonder operatie achteraf genezen zijn als met, na een operatie hervallen ook behoorlijk veel mensen. Braaf zijn en afwachten is dus het devies (niet dat ik niets eraan doe, ik ga twee keer per week bij de fysio op mijn kop hangen aan mijn voeten om mijn wervels uit elkaar te rekken.... nu alleen nog een manier vinden om zo te rijden, want dat is echt zalig! :) ).

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:02

Heel veel sterkte gewenst, Horseyfries. Ik heb natuurlijk een andere kwaal, maar ook daar is gebleken dat bewegen zo slecht nog niet is. Maar ik ben geen arts: mijn woord is in deze niets waard. Ben voorzichtig en beterschap.
Er wordt achter de schermen gewerkt en tijd kan in uw geval wellicht gunstig werken.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:05

Horseyfries knap dat u kan rijden met een dubbele hernia, hoewel rijden met name stap een goede therapie is voor rugpijn. Kan ik niet eens te paard geraken, met rugpijn. Gelukkig heb ik zelden last van mijn rug. Maar rugpijn door trauma kan ik niet voorkomen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 10:19

Beterschap Horseyfries. Lijkt me een ontzettend nare periode. Rugpijn is zowiezo niet fijn, maar dan een dubbele hernia. Fantastisch dat je toch kunt paardrijden. Rust roest zal dan wel gelden in dit geval. ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:31

Na het lezen van de pb van Professor moet ik dit even openbaar maken, gezien het ons alle aan gaat.
Modie waarom drijft u de Professor in een moeilijke hoek door alleen op fokt uw zegje te schrijven? Waarom schrijft u niet uw zegje hier op bokt in het topic over de clinic? Waarom schrijft u alleen tegen de Professor dat u geen deel meer zal maken en nemen aan de organisatie van de clinic? Waarom jammeren dat anderen uw werk hebben overgenomen? Waarom gezien u persoonlijk bij de meeting aanwezig was en ter plekke uw zegje had kunnen doen? Waarom achter de rug om van de anderen, tegen de professor op fokt klagen en jammeren?
Professor dit was niet uw bedoeling, maar ik kan dan als lompe hoefsmid niet langer het verzwijgen van de anderen mijn excuses.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:36

Nou, ik ben anders blij dit te lezen. Het gaat ons tenslotte ook aan. Daarbij weet ik niet wat er geschreven is op fokt, is ook niet belangrijk, maar als ik de strekking zo lees, word ik daar niet blij van. Daarbij ga ik ervan uit dat u de waarheid hier schrijft. Het verbaast met niet trouwens gezien de singnalen die ik had opgevangen ergo het gebrek aan signalen dan wel te verstaan. Zonde zonde zonde.