De "Hollandse School"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 08:23

Professor schreef:
Een beetje overdreven, van een Kampioene. Olympisch en Wereld.
Europees is dat ietjes anders.
Kampioenen ?????

Op uw antwoorden van de vragen kom ik nog terug, ben net thuis gekomen van lesgeven, dus even niet zo fit.[/quote]

Is de vraag "kampioenen???" van u?
Bent u echt zo slecht op de hoogte dat u denkt dat het Hollandse systeem niet meer dan één kampioen heeft voortgebracht?
Zowel Anky van Grunsven, Edward Gal, Adelinde Cornelissen als Imke Bartels zijn kampioen geworden,hetzij in teamverband, hetzij individueel, in verschillende europese, wereld en olympische kampioenschappen. Dus JA, KAMPIOENEN!!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 08:25

Hermelientje schreef:
Professor schreef:
Mijnheer Jansen heeft de Jury in zijn zak, samen met de KNHS, kijk naar de laatste keer Aachen, daar was op de eerste dag 1 Jury "dwars" en die werd gelijk tot de orde geroepen.

Wanneer de Jury eens onafhankelijk werkelijk volgens de regelementen zou beoordelen, dan was de uitslag een geheel andere.

Ik begrijp u niet goed de jury is tot de orde geroepen in Aachen zegt u. De grote winnaar in Aachen 2009 was de Amerikaan Steffen Peters. Hij wordt/werd toch getraind door Balkenhol. Wat is nu precies uw punt, hoe was de uitslag dan anders geweest zonder het tot de orde roepen en zonder dat Mijnheer Jansen de jury in zijn zak heeft?

@Horseyfries
Ik kan nog een klein raakvlakje bedenken tussen bereden politie en topdressuur, namelijk Balagur van Alexandra Korelova. ;)
Dat Balagur bij de bereden politie heeft gewerkt lijkt mij persoonlijk stom toeval en geen "systeem" om een prachtige piaffe te verkrijgen, een perfecte illustratie van hetgeen je in je laatste post zo goed omschreef, de talenten van het paard.
Ik vind het heel leuk hoe je de discussie wilde voeren aan de hand van de filmpjes, jammer dat niet iedereen daarin mee ging.

Dat een paard daar ooit voor gediend heeft wil niet zeggen dat zijn opleiding aan de bereden politie te danken is hé. Alexandra woont al jaren in Duitsland om daar te trainen op topniveau. Als het niveau van de bereden politie zo goed was was ze daar wel blijven trainen hé ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 08:32

Professor schreef:
sporter schreef:
Zelf heb ik hem eens alwin schockemohle als voorbeeld horen noemen die jaren geleden al LDR toepaste.

Dit is het bewijs dat Sjefke Janssen dus immitiert of te wel naaapt.
Alwin Schockemühle, reed het wel geheel anders, heb hem vaak genoeg gezien bij het rijden, bij hem thuis, en op wedstrijden.

Citaat:
Het bestaat onder anderen uit goed management, het nog sterker maken van de goede punten in plaats van eindeloos de slechte kanten blijven herhalen en oefen en ja ook een onderdeel daarvan is LDR.

Deze zin is dus weer een bewijs dat u en diegene die u zo goed vindt niets begrepen hebben van werkelijk dressuur rijden, omdat je met de moderne klassieke dressuur juist niet oneindelijk herhaald.
Wat ik juist wel bij Anky van Grunsveen in Hagen en in Aachen met eigen ogen gezien heb, honderde keren herhalen. En dat zelfs een uur lang.
Daarom die kletsnatte paarden.
Het wonderlijke van Sjef Janssen en consorte is dat zij altijd alles omdraaien, en wanneer men op redelijke wijze zijn gegronde mening verteld, het steeds weer in een rondje draaien is.
Alleen verwijten, maar geen werkelijke antwoorden, en een wetens gat over de moderne Klassieke dressuur, en dito over de Bio mechaniek van het paard.

Ook u zou eens de moeite moeten doen om te praten met mensen die van biomechanica hun vak gemaakt hebben. Want als experts op dat gebied zeggen dat LDR rijden een meerwaarde kan hebben voor de ontwikkeling van een paard, is het een beetje raar om te roepen dat biomechanica bewijst dat het niet goed is. De biomechanica van Gerd Heuschmann ja, die daarmee bewijst dat hij niet is blijven bijscholen, achterloopt op dat gebied en vooral bewijst dat hij biomechanica misbruikt, eerst om te bewijzen dat klassiek niet goed was en nu om te bewijzen dat LDR niet goed is. Kan het nog gekker?
Hoe kunt u vertrouwen op de informatie van iemand die een paar jaar geleden nog precies het tegenovergestelde beweerde?

Wat kletsnatte paarden met de hele discussie te maken hebben is me nog altijd een raadsel. Is het droog houden van het paard tegenwoordig een topprestatie? Ik ben blij als mijn paarden goed zweten, dat is een teken dat ze hun warmte kwijt kunnen. Als ze zo aan het zweten zijn omdat ze kapot gereden worden dan is het toch niet logisch dat zo'n paard in de ring nog een fantastisch actieve proef laat zien? Maar dat is natuurlijk weer te simpel van me gedacht, uw theorie zal vast iets anders vertellen en dan doet de praktijk er natuurlijk niet toe....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 08:41

De laatste Olympische Spelen die niet door een ruiter gewonnen werden die LDR traint, waren die van 1984 :')

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:35

Professor schreef:
sporter schreef:
Zelf heb ik hem eens alwin schockemohle als voorbeeld horen noemen die jaren geleden al LDR toepaste.

Dit is het bewijs dat Sjefke Janssen dus immitiert of te wel naaapt.
Alwin Schockemühle, reed het wel geheel anders, heb hem vaak genoeg gezien bij het rijden, bij hem thuis, en op wedstrijden.

Citaat:
Het bestaat onder anderen uit goed management, het nog sterker maken van de goede punten in plaats van eindeloos de slechte kanten blijven herhalen en oefen en ja ook een onderdeel daarvan is LDR.

Deze zin is dus weer een bewijs dat u en diegene die u zo goed vindt niets begrepen hebben van werkelijk dressuur rijden, omdat je met de moderne klassieke dressuur juist niet oneindelijk herhaald.
Wat ik juist wel bij Anky van Grunsveen in Hagen en in Aachen met eigen ogen gezien heb, honderde keren herhalen. En dat zelfs een uur lang.
Daarom die kletsnatte paarden.
Het wonderlijke van Sjef Janssen en consorte is dat zij altijd alles omdraaien, en wanneer men op redelijke wijze zijn gegronde mening verteld, het steeds weer in een rondje draaien is.
Alleen verwijten, maar geen werkelijke antwoorden, en een wetens gat over de moderne Klassieke dressuur, en dito over de Bio mechaniek van het paard.

Alwin schockemohle reed het idd iets anders neemt niet weg dat hij zijn paarden ook ver achter de loodlijn reed. En ook ik heb gezien hoe dat ging :) En dit was verrre van klassiek :+ Dus fout volgens u

Het dik gedrukte is een hele domme domme opmerking sorry ik kan er niks meer van maken. U zelf heeft het over niet elke keer opnieuw het wiel uit vinden. Dat doet sjef dus niet, dat hij niet de zelfde voorbeelden heeft als u is weer een ander verhaal.

En euhm modern klassieke dressuur? :+ Dat is volgens mij een term die ik nog niet eerder voorbij heb horen komen. Weer een kwats praatje om je eruit te draaien dat het eigenlijk zonder de dure woorden, een hoop grote onzin is die je loopt te vertellen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:33

Citaat:
Alwin schockemohle reed het idd iets anders neemt niet weg dat hij zijn paarden ook ver achter de loodlijn reed. En ook ik heb gezien hoe dat ging :) En dit was verrre van klassiek :+ Dus fout volgens u
Hij reed de paarden diep, maar niet "eng" hij reed ze weg van de hand, en niet zoals LDR. Dat heb ik geschreven of ik dat fout of goed vind heb ik niet geschreven, dat maakt u daarvan.
Citaat:
Het dik gedrukte is een hele domme domme opmerking sorry ik kan er niks meer van maken. U zelf heeft het over niet elke keer opnieuw het wiel uit vinden. Dat doet sjef dus niet, dat hij niet de zelfde voorbeelden heeft als u is weer een ander verhaal.

Dat dik gedrukte sta ik volkomen achter, ik denk pesoonlijk dat u mij uitscheld omdat u woorden te kort komt, net zo als Sjefke Janssen woorden te kort komt, en ook weten te kort komt.

Citaat:
En euhm modern klassieke dressuur? :+ Dat is volgens mij een term die ik nog niet eerder voorbij heb horen komen. Weer een kwats praatje om je eruit te draaien dat het eigenlijk zonder de dure woorden, een hoop grote onzin is die je loopt te vertellen.
Wanneer u dit nog nooit gelezen heeft, en niet weet dat het werkelijk zo heet dan heeft u niet veel gelezen, en weet ook niet dat Klassieke Dressuur, niet gelijk is aan Moderne Klassieke Dressuur, er wordt heel duidelijk geschreven in de boeken wanneer deze ontstaan is.
Leest u eens terug in de geschiedenis, en scheld niet iemand zomaar uit, wie de geschiedenis niet kent, kent de toekoms niet, en kan die ook niet begrijpen.
U denkt alles te weten, net zo als Sjefke Janssen en de Bobo´s van de KNHS, maar u en zij horen de klokken luiden maar weten niet waar de klepel hangt.
Laatst bijgewerkt door Professor op 24-09-09 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:33

Er wordt gesuggereerd dat paarden wel goed in hun vel moeten zitten als ze een actieve proef laten zien op topniveau. Ook lees ik tussen de regels door dat het LDR en rollkur-gebeuren wel goed moet zijn voor de paarden, omdat ze het anders niet deden?
Een beetje paardenmens weet toch dat paarden heel ver meegaan in wat een ruiter wil. Dat paarden heel erg vergevingsgezind zijn en hun ruiter willen pleasen. Dat ze zich dood kunnen lopen en noem zo nog maar eens wat dingen op.
Voor mij dus echt geen bewijs dat deze manier van trainen wel goed moet zijn, omdat de paarden goed blijven lopen. Echt niet! Het is voor mij eerder ondanks dat. Activiteit krijg je er wel mee. Dat staat voor mij als een paal boven water, maar dat heeft meer met het vraag en antwoord te maken volgens mij dan met LDR.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:36

vur schreef:
Er wordt gesuggereerd dat paarden wel goed in hun vel moeten zitten als ze een actieve proef laten zien op topniveau. Ook lees ik tussen de regels door dat het LDR en rollkur-gebeuren wel goed moet zijn voor de paarden, omdat ze het anders niet deden?
Een beetje paardenmens weet toch dat paarden heel ver meegaan in wat een ruiter wil. Dat paarden heel erg vergevingsgezind zijn en hun ruiter willen pleasen. Dat ze zich dood kunnen lopen en noem zo nog maar eens wat dingen op.
Voor mij dus echt geen bewijs dat deze manier van trainen wel goed moet zijn, omdat de paarden goed blijven lopen. Echt niet! Het is voor mij eerder ondanks dat. Activiteit krijg je er wel mee. Dat staat voor mij als een paal boven water, maar dat heeft meer met het vraag en antwoord te maken volgens mij dan met LDR.

Hiermee ben ik het mee eens.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:07

Professor schreef:
Citaat:
Hij reed de paarden diep, maar niet "eng" hij reed ze weg van de hand, en niet zoals LDR. Dat heb ik geschreven of ik dat fout of goed vind heb ik niet geschreven, dat maakt u daarvan.
Citaat:

Dat dik gedrukte sta ik volkomen achter, ik denk pesoonlijk dat u mij uitscheld omdat u woorden te kort komt, net zo als Sjefke Janssen woorden te kort komt, en ook weten te kort komt.

Citaat:
Wanneer u dit nog nooit gelezen heeft, en niet weet dat het werkelijk zo heet dan heeft u niet veel gelezen, en weet ook niet dat Klassieke Dressuur, niet gelijk is aan Moderne Klassieke Dressuur, er wordt heel duidelijk geschreven in de boeken wanneer deze ontstaan is.
Leest u eens terug in de geschiedenis, en scheld niet iemand zomaar uit, wie de geschiedenis niet kent, kent de toekoms niet, en kan die ook niet begrijpen.
U denkt alles te weten, net zo als Sjefke Janssen en de Bobo´s van de KNHS, maar u en zij horen de klokken luiden maar weten niet waar de klepel hangt.

hahah ik kom inderdaad woorden te kort om uit te leggen hoe ik denk over mensen die op papier alles beter weten.
U geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Waarom is Sjef Jansen een na aper terwijl u u zelf zo slim vind omdat u naar de oude meesters luisterd dus niet elke keer op nieuw het wiel probeerd uit te vinden.

Wat is daar tussen het verschil.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:51

pharagirlke schreef:
:oo Hoe doe je dat? Ik zou dat nl ook wel willen kunnen... Als mijn paard iets heeft dat ie dat gewoon kan zeggen, scheelt een hoop gedoe met dierenartsen. :j

De paarden communiceren wel degelijk, maar het is aan de mens de paardentaal te bergijpen. Als u verwacht dat de paarden onze mensentaal en dialecten gaan praten, dan kan u lang wachten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:01

FaberSmid schreef:
pharagirlke schreef:
:oo Hoe doe je dat? Ik zou dat nl ook wel willen kunnen... Als mijn paard iets heeft dat ie dat gewoon kan zeggen, scheelt een hoop gedoe met dierenartsen. :j

De paarden communiceren wel degelijk, maar het is aan de mens de paardentaal te bergijpen. Als u verwacht dat de paarden onze mensentaal en dialecten gaan praten, dan kan u lang wachten.

Dat paarden communiceren weet de gemiddelde kleuter nog wel. Dat hoeft u mij niet te vertellen. Maar een paard zegt niet letterlijk "He baas, kheb pijn aan mijn beeeheen!" ;) Dus je kan ook niet per definitie zeggen dat paarden het LDR systeem niet leuk vinden. Je kan zeggen dat jij dat denkt en vermoed maar je mag het niet als feit brengen, het is nl geen feit.

Maar waar doe ik nog moeite voor want ik heb volgens jou toch geen gelijk en je gaat er vast ook een heel verhaal rond breien waarom paarden dat wel zeggen.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:32

sporter schreef:
Ik zal het nog 1 keer duidelijk proberen uit te leggen voor de heer fabersmid die duidelijk moeite heeft de dingen uit elkaar te houden. Het systeem van sjef jansen bestaat uit veel meer dan alleen ''rollkur''. Het bestaat onder anderen uit goed management, het nog sterker maken van de goede punten in plaats van eindeloos de slechte kanten blijven her halen en oefen en ja ook een onderdeel daarvan is LDR. Sjef Jansen heeft nooit gezegt dat hij het laag diep rond rijden bedacht heeft. Zelf heb ik hem eens alwin schockemohle als voorbeeld horen noemen die jaren geleden al LDR toepaste.

U kunt het blijven uitleggen, maar uw uitleg blijft fout. U heeft moeite dingen uit elkaar te houden, natuurlijk bestaat het Bauchersysteem van meneer Sjefke Janssen uit veel meer, geloofd u dat nu echt zelf? Management van wat? Sterker maken van welke goede punten? Eindeloos herhalen van slechte kanten? Onderdeel is LDR?
U laat wel door uw schrijven blijken dat u verstand van dressuur heeft. Hoe komt u bij al die onzin? Wat zijn dan de tekortkomingen van dressuur en wanneer is de ruiter uitgeleerd met dressuur? Wat is de aanvulling van het Bauchersysteem van meneer Sjefke Jannsen en zijn hollandse school ruiters voor dressuur?
U kunt blijven schrijven dat het niet de woorden zijn van meneer Sjefke Janssen, dat maakt de waarheid niet anders.

zipje71 schreef:
U haalt er weer dingen bij waar ik niks over gemeld heb. Ik heb helemaal niks tegen hoefsmeden, mijn paard werd ook gewoon beslagen en bekapt, wel door een koudsmid.
Wat ik hypocriet vind is dat u de zgn.dierenbeulen toch terwille bent. Of beslaat en bekapt u paarden uit dierenliefde? Nee dat dut u gewoon om een boterham te verdienen. U kunt niet (gratis) naar die "vreselijke" proefjes kijken van de Nederlandse medaillewinnaars maar kan wel de paarden beslaan (voor geld) van mensen die in uw ogen niet goed met hun paarden omgaan. Blijf het heel dubbel vinden, sorry wel

Ik haal er alleen bij wat u niet gelezen heeft, wat er wel degelijk mee te maken heeft. U blijft in herhaling vallen, lees eerst eer u veroordeeld.
Dus de paarden van de hollandse school ruiters (alle paarden die naar uw mening mishandeld worden) hebben geen recht op hoefverzorging, dat is dierenmishandeling en dierenverwaarlozing paarden van hun hoefverzorging te onthouden. Dat is strafbaar weet u dat? Dus hoefsmeden zoals ik, mogen ook geen paarden en ezels voor de dierenbescherming en AID bekappen en beslaan?
Lees alles wat ik geschreven heb en dan niet alleen in dit topic maar echt alles. Ben benieuwd of u dan bij uw mening blijft. Maar ik ga toch echt niet paarden en ezels hun hoefverzorging onthouden, waarom de paarden straffen voor wat de mens schuldig is?

bulck schreef:
Idd hypocriet, achterbaks en te bang om hun mond in het echt open te trekken. Dat is de conclusie van verschillende topics.
Van de voorstanders wordt er niet met denigrerend taalgebruik geantwoord. Dat sarcastisch gebruik van verkleinwoorden, waaruit u eigenlijk het gebrek aan respect bewijst.

Hopelijk lucht het afreageren een beetje op, welke verkleinwoorden? Bedoeld u de naam meneer Sjefke Janssen? U kunt mij er toch niet voor verantwoordelijk houden, om de naam meneer Sjefke Janssen?

Het is duidelijk wanneer het tot concrete feiten komt, bepaalde tegenstanders geen uitweg vinden, het te warm krijgen en zich plots schuilen achter smoezen om zo de harde kern te omzeilen. Fs is daardoor voor mij helemaal door de mand gezakt, want buiten theorie en kennis is de praktijk minstens, al niet belangrijker dan theorie. Want moest de theorie zo simpel over te brengen zijn op deze levende dieren, reden we dan niet allemaal op wereldniveau? Dus schemeren met theorie is niet slecht en ik ben het eens dat er in de huidige paardenwereld daar een gebrek aan is, maar dat heb ik ook eerder aangehaald.

U valt toch echt zelf door de mand, ik heb beschreven theorie en praktijk onderanderen. Maar aangezien u de theorie al niet goed leest, zal u wat wij schrijven ook niet goed lezen. Wat u van mij denkt is mij dan ook echt worst, hecht alleen waarde aan die waar ik van mocht leren. En het is een eer van de militair en bereden politie zo veel te mogen leren. Zij zijn die de basis voor het "Nederlandse: rijden gemaakt hebben, is allemaal na te lezen maar dat is maar weer theorie en praktijk. Uw probeerde te bereden politie tevergeefs onderuit te halen, mag ik u helpen herinneren dat de bereden politie mevrouw van Grunsven moesten redden? Hoeveel combinaties van de bereden politie waren er nodig om mevrouw van Grunsven te vangen? Prachtig om te zien dat meneer Baucher weer en nog steeds gelijk heeft, die heeft iets beschreven over dat de systeem paarden niet buiten te rijden zijn. Afgang dat de systeempaarden niet een de ereronden kunnen rijden, daar gaat alles in rook op wat dressuur aan gaat.

Het Baucher verhaal kennen we inmiddels, dus gelieve nu gewoon concreet te worden.

Verteld u dan maar, waarom u in de fout blijft gaan?

Professor enkele pagina's geleden heb ik een vraag gesteld. Het staat u vrij deze te beantwoorden uiteraard. Maar ook van u verwacht ik daadkracht bij uw woorden.

Natuurlijk verwacht u alleen van ons antwoorden en zelf er onderuit te komen. Wanneer gaat u onze vragen eens beantwoorden?

En na-apen, doen we dat niet allemaal, los van welke methode ook? Aanhangers van het klassieke houden vast aan de principes opgelegd volgens hun systeem. Maar wederom heb je daar al verschillen qua stromingen.

Als het geen wat ruiters behoren te leren volgens dressuur na-apen is, dan ben ik een na-aper van de klassieke dressuur, daar zijn geen verschillende stromingen alleen door de onwetende onnozelheid van de mens systeem. Dat heeft niks met dressuur te maken, hoe graag u dat ook zou willen.

horseyfries schreef:
Is de vraag "kampioenen???" van u?
Bent u echt zo slecht op de hoogte dat u denkt dat het Hollandse systeem niet meer dan één kampioen heeft voortgebracht?
Zowel Anky van Grunsven, Edward Gal, Adelinde Cornelissen als Imke Bartels zijn kampioen geworden,hetzij in teamverband, hetzij individueel, in verschillende europese, wereld en olympische kampioenschappen. Dus JA, KAMPIOENEN!!!

Natuurlijk kampioenen in wat? U heeft ook nog niet de vraag beantwoord over de Maffia, die werpen ook hun vruchten af en leveren ook veel goud en geld op?

horseyfries schreef:
Dat een paard daar ooit voor gediend heeft wil niet zeggen dat zijn opleiding aan de bereden politie te danken is hé. Alexandra woont al jaren in Duitsland om daar te trainen op topniveau. Als het niveau van de bereden politie zo goed was was ze daar wel blijven trainen hé ;)

Dacht dat u zo goed op de hoogte was hoe ze rijden bij de bereden politie? Dan zou u toch moeten weten dat ze ook dressuur rijden? Hoe zit het dan met de wedstrijden voor de bereden politie en militair?

vur schreef:

Paarden werken zich letterlijk dood voor de mens, is dat wat de mens wil?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:38

pharagirlke schreef:
Dat paarden communiceren weet de gemiddelde kleuter nog wel. Dat hoeft u mij niet te vertellen. Maar een paard zegt niet letterlijk "He baas, kheb pijn aan mijn beeeheen!" ;) Dus je kan ook niet per definitie zeggen dat paarden het LDR systeem niet leuk vinden. Je kan zeggen dat jij dat denkt en vermoed maar je mag het niet als feit brengen, het is nl geen feit.

Maar waar doe ik nog moeite voor want ik heb volgens jou toch geen gelijk en je gaat er vast ook een heel verhaal rond breien waarom paarden dat wel zeggen.

U heeft niet gelezen of kan het niet begrijpen? Paarden communiceren wel degelijk, het is de vraag of de mens dat kan en wil begrijpen?
Hoe verklaard u wagenwijde ogen, het wit van de ogen, de weg gedraaide ogen, de opengesperde mond (voor zo ver dat nog mogelijk is, door het vastsnoeren van de neusriem), de tong uit de mond en uit alle macht tegendruk geeft, het protesteren met de staart, de oren naar achteren of te lang blijven staan (niet attent), apatisch gedrag, op hol slaan en zo kunnen we door blijven gaan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:39

FaberSmid schreef:
pharagirlke schreef:

U heeft niet gelezen of kan het niet begrijpen? Paarden communiceren wel degelijk, het is de vraag of de mens dat kan en wil begrijpen?
Hoe verklaard u wagenwijde ogen, het wit van de ogen, de weg gedraaide ogen, de opengesperde mond (voor zo ver dat nog mogelijk is, door het vastsnoeren van de neusriem), de tong uit de mond en uit alle macht tegendruk geeft, het protesteren met de staart, de oren naar achteren of te lang blijven staan (niet attent), apatisch gedrag, op hol slaan en zo kunnen we door blijven gaan?

Geef me nou es een foto waar een paard dat allemaal toont liefst in LDR houding (dus geen rollkur he, LDR!)

FaberSmid

Re: De "Hollandse School"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:51

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:52

Mooi, en nu nog van LDR?
Mag ik je er trouwens op wijzen dat geen van die foto's gebruikt mochten worden? ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:54

Hoezo verschuilen achter ldr, is een pot nat.
Dan mogen al die anderen foto's en filmpjes ook niet gebruikt worden. Plaats alleen maar een link, geen foto.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:55

De andere links gaan naar de eigenaar van de filmpjes. De collage staat nergens bij van wie de foto's zijn. ;)

En dat is geen pot nat, als je dat niet weet moet je nog maar wat boeken gaan lezen. Bovendien gaat bewuste collage niet over LDR of Rollkur maar over wanpraktijken in het algemeen, ik zie daar gebroken benen en paarden die vallen, dat heeft nu eens net zoveel met LDR te maken als een kip die geslacht word.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:57

Plaats u dan maar de juiste link, bent u vast beter in dan ik. Staat trouwens op dat er toestemming wordt verleend.
Leest u dan zelf ook even alle boeken, begint u maar met de handleiding dat wel bekende rode boekje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 17:58

Door een persoon die zelf geen toestemming heeft om ze te gebruiken. ;)
Ik kan je ook zeggen dat jij op Salinero mag gaan rijden, dat betekent nog niet dat Anky daar zo blij mee zou zijn.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 18:01

pharagirlke schreef:
Ik kan je ook zeggen dat jij op Salinero mag gaan rijden, dat betekent nog niet dat Anky daar zo blij mee zou zijn.

Dan blijkt waarschijnlijk dat ze helemaal niet zo goed rijdt, als Salinero bij een ander wel ontspannen is ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:01

modie schreef:
pharagirlke schreef:

Dan blijkt waarschijnlijk dat ze helemaal niet zo goed rijdt, als Salinero bij een ander wel ontspannen is ;)

Wederom: Dat is een feit of dat is gewoon jouw mening?
Je mag roepen zo hard je wil van mij, maar plaats het niet als waarheid als je het niet zeker weet of kan weten.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:03

Pharagirlke natuurlijk geven al die anderen wel toestemming?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 18:05

Zou toch heel graag eens op Salinero willen rijden ;)

Als ik zelfs mijn "knettergekke" Welsh Cob rustig krijg, waarom niet }>

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:06

FS: Hoe weet je dat?
modie: je gaat een welsh cob vergelijken met Salinero? :+
Ik zou ook wel eens graag zij die hier zo schreeuwen op Sali willen zien gaan eerlijk gezegd :j