sporter schreef:Ik zal het nog 1 keer duidelijk proberen uit te leggen voor de heer fabersmid die duidelijk moeite heeft de dingen uit elkaar te houden. Het systeem van sjef jansen bestaat uit veel meer dan alleen ''rollkur''. Het bestaat onder anderen uit goed management, het nog sterker maken van de goede punten in plaats van eindeloos de slechte kanten blijven her halen en oefen en ja ook een onderdeel daarvan is LDR. Sjef Jansen heeft nooit gezegt dat hij het laag diep rond rijden bedacht heeft. Zelf heb ik hem eens alwin schockemohle als voorbeeld horen noemen die jaren geleden al LDR toepaste.
U kunt het blijven uitleggen, maar uw uitleg blijft fout. U heeft moeite dingen uit elkaar te houden, natuurlijk bestaat het Bauchersysteem van meneer Sjefke Janssen uit veel meer, geloofd u dat nu echt zelf? Management van wat? Sterker maken van welke goede punten? Eindeloos herhalen van slechte kanten? Onderdeel is LDR?
U laat wel door uw schrijven blijken dat u verstand van dressuur heeft. Hoe komt u bij al die onzin? Wat zijn dan de tekortkomingen van dressuur en wanneer is de ruiter uitgeleerd met dressuur? Wat is de aanvulling van het Bauchersysteem van meneer Sjefke Jannsen en zijn hollandse school ruiters voor dressuur?
U kunt blijven schrijven dat het niet de woorden zijn van meneer Sjefke Janssen, dat maakt de waarheid niet anders.
zipje71 schreef:U haalt er weer dingen bij waar ik niks over gemeld heb. Ik heb helemaal niks tegen hoefsmeden, mijn paard werd ook gewoon beslagen en bekapt, wel door een koudsmid.
Wat ik hypocriet vind is dat u de zgn.dierenbeulen toch terwille bent. Of beslaat en bekapt u paarden uit dierenliefde? Nee dat dut u gewoon om een boterham te verdienen. U kunt niet (gratis) naar die "vreselijke" proefjes kijken van de Nederlandse medaillewinnaars maar kan wel de paarden beslaan (voor geld) van mensen die in uw ogen niet goed met hun paarden omgaan. Blijf het heel dubbel vinden, sorry wel
Ik haal er alleen bij wat u niet gelezen heeft, wat er wel degelijk mee te maken heeft. U blijft in herhaling vallen, lees eerst eer u veroordeeld.
Dus de paarden van de hollandse school ruiters (alle paarden die naar uw mening mishandeld worden) hebben geen recht op hoefverzorging, dat is dierenmishandeling en dierenverwaarlozing paarden van hun hoefverzorging te onthouden. Dat is strafbaar weet u dat? Dus hoefsmeden zoals ik, mogen ook geen paarden en ezels voor de dierenbescherming en AID bekappen en beslaan?
Lees alles wat ik geschreven heb en dan niet alleen in dit topic maar echt alles. Ben benieuwd of u dan bij uw mening blijft. Maar ik ga toch echt niet paarden en ezels hun hoefverzorging onthouden, waarom de paarden straffen voor wat de mens schuldig is?
bulck schreef:Idd hypocriet, achterbaks en te bang om hun mond in het echt open te trekken. Dat is de conclusie van verschillende topics.
Van de voorstanders wordt er niet met denigrerend taalgebruik geantwoord. Dat sarcastisch gebruik van verkleinwoorden, waaruit u eigenlijk het gebrek aan respect bewijst.
Hopelijk lucht het afreageren een beetje op, welke verkleinwoorden? Bedoeld u de naam meneer Sjefke Janssen? U kunt mij er toch niet voor verantwoordelijk houden, om de naam meneer Sjefke Janssen?
Het is duidelijk wanneer het tot concrete feiten komt, bepaalde tegenstanders geen uitweg vinden, het te warm krijgen en zich plots schuilen achter smoezen om zo de harde kern te omzeilen. Fs is daardoor voor mij helemaal door de mand gezakt, want buiten theorie en kennis is de praktijk minstens, al niet belangrijker dan theorie. Want moest de theorie zo simpel over te brengen zijn op deze levende dieren, reden we dan niet allemaal op wereldniveau? Dus schemeren met theorie is niet slecht en ik ben het eens dat er in de huidige paardenwereld daar een gebrek aan is, maar dat heb ik ook eerder aangehaald.
U valt toch echt zelf door de mand, ik heb beschreven theorie en praktijk onderanderen. Maar aangezien u de theorie al niet goed leest, zal u wat wij schrijven ook niet goed lezen. Wat u van mij denkt is mij dan ook echt worst, hecht alleen waarde aan die waar ik van mocht leren. En het is een eer van de militair en bereden politie zo veel te mogen leren. Zij zijn die de basis voor het "Nederlandse: rijden gemaakt hebben, is allemaal na te lezen maar dat is maar weer theorie en praktijk. Uw probeerde te bereden politie tevergeefs onderuit te halen, mag ik u helpen herinneren dat de bereden politie mevrouw van Grunsven moesten redden? Hoeveel combinaties van de bereden politie waren er nodig om mevrouw van Grunsven te vangen? Prachtig om te zien dat meneer Baucher weer en nog steeds gelijk heeft, die heeft iets beschreven over dat de systeem paarden niet buiten te rijden zijn. Afgang dat de systeempaarden niet een de ereronden kunnen rijden, daar gaat alles in rook op wat dressuur aan gaat.
Het Baucher verhaal kennen we inmiddels, dus gelieve nu gewoon concreet te worden.
Verteld u dan maar, waarom u in de fout blijft gaan?
Professor enkele pagina's geleden heb ik een vraag gesteld. Het staat u vrij deze te beantwoorden uiteraard. Maar ook van u verwacht ik daadkracht bij uw woorden.
Natuurlijk verwacht u alleen van ons antwoorden en zelf er onderuit te komen. Wanneer gaat u onze vragen eens beantwoorden?
En na-apen, doen we dat niet allemaal, los van welke methode ook? Aanhangers van het klassieke houden vast aan de principes opgelegd volgens hun systeem. Maar wederom heb je daar al verschillen qua stromingen.
Als het geen wat ruiters behoren te leren volgens dressuur na-apen is, dan ben ik een na-aper van de klassieke dressuur, daar zijn geen verschillende stromingen alleen door de onwetende onnozelheid van de mens systeem. Dat heeft niks met dressuur te maken, hoe graag u dat ook zou willen.
horseyfries schreef:Is de vraag "kampioenen???" van u?
Bent u echt zo slecht op de hoogte dat u denkt dat het Hollandse systeem niet meer dan één kampioen heeft voortgebracht?
Zowel Anky van Grunsven, Edward Gal, Adelinde Cornelissen als Imke Bartels zijn kampioen geworden,hetzij in teamverband, hetzij individueel, in verschillende europese, wereld en olympische kampioenschappen. Dus JA, KAMPIOENEN!!!
Natuurlijk kampioenen in wat? U heeft ook nog niet de vraag beantwoord over de Maffia, die werpen ook hun vruchten af en leveren ook veel goud en geld op?
horseyfries schreef:Dat een paard daar ooit voor gediend heeft wil niet zeggen dat zijn opleiding aan de bereden politie te danken is hé. Alexandra woont al jaren in Duitsland om daar te trainen op topniveau. Als het niveau van de bereden politie zo goed was was ze daar wel blijven trainen hé

Dacht dat u zo goed op de hoogte was hoe ze rijden bij de bereden politie? Dan zou u toch moeten weten dat ze ook dressuur rijden? Hoe zit het dan met de wedstrijden voor de bereden politie en militair?
vur schreef:Er wordt gesuggereerd dat paarden wel goed in hun vel moeten zitten als ze een actieve proef laten zien op topniveau. Ook lees ik tussen de regels door dat het LDR en rollkur-gebeuren wel goed moet zijn voor de paarden, omdat ze het anders niet deden?
Een beetje paardenmens weet toch dat paarden heel ver meegaan in wat een ruiter wil. Dat paarden heel erg vergevingsgezind zijn en hun ruiter willen pleasen. Dat ze zich dood kunnen lopen en noem zo nog maar eens wat dingen op.
Voor mij dus echt geen bewijs dat deze manier van trainen wel goed moet zijn, omdat de paarden goed blijven lopen. Echt niet! Het is voor mij eerder ondanks dat. Activiteit krijg je er wel mee. Dat staat voor mij als een paal boven water, maar dat heeft meer met het vraag en antwoord te maken volgens mij dan met LDR.
Paarden werken zich letterlijk dood voor de mens, is dat wat de mens wil?