Bitloos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:33

Esperanza schreef:
En in hoeverre kun jij een GP paard nog op de voorhand laten sloffen?

Ik vraag mij af of Arabesk uberhaupt weet wat een GP proef inhoud?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:35

Arabesk schreef:
Het gaat hier niet over de inhoud van míjn cursus, niet relevant voor dit topic ;-) Wat mijn achtergrond is en rijvaardigheid is ook niet relevant. Je komt nu met kritiek op mijn persoon omdat je geen andere argumenten meer kunt vinden op mijn bovenstaande post. Ik zie geen uitleg of link naar een onderzoek dat het tegendeel bewijst, ineens wordt míjn rijkundige kwaliteit erbijgehaald :?

Dat vind ik een zwaktebod. In zoveel discussie gaat dat zo 'oh geen onderbouwd weerwoord meer? nou dan gaan we op de persoon spelen, want ja als je zelf anky niet bent mag je gewoon niks zeggen toch'

Er worden allerlei beweringen gedaan over oa parelli, telkens weer wordt er gezegd dat er niets dressuurmatig aan is, maar ja, wat voor zin heeft het voor mij om te praten met mensen die zich nergens in verdiepen.

Ik heb een beetje genoeg van deze discussie, ik meld me af en ga wat nuttigs doen :wave:

Daar gaat het wel om.
Jou achtergrond bestaat uit gebrek aan praktijk kennis.
Je kunt zelf niet rijden maar denkt wel de wijsheid in pacht te hebben, beetje jammer dat de enige kennis die je hebt boekenkennis is.
Het zelfde geld voor je hoefveil clubje. Nooit een diploma gehaald maar wel andere mensen vertellen hoe het moet.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:36

HKO en andere problemen komen niet door verkeerd bekappen maar door verkeerde belasting (te veel op de voorhand) en te weinig beweging. Als je dan meer feitelijke info zoekt, onderbouwd met wetenschap, lees dan dit eens door.

Deze dame (met PhD) heeft zoveel onderzoek gedaan naar paarden, anatomie en beweging....

http://nicholnl.wcp.muohio.edu/DingosBr ... ziks1.html

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:38

Ze neemt de benen... Het wordt haar te heet onder de voeten...

sporter schreef:
Daar gaat het wel om.
Jou achtergrond bestaat uit gebrek aan praktijk kennis.
Je kunt zelf niet rijden maar denkt wel de wijsheid in pacht te hebben, beetje jammer dat de enige kennis die je hebt boekenkennis is.
Het zelfde geld voor je hoefveil clubje. Nooit een diploma gehaald maar wel andere mensen vertellen hoe het moet.

En it vind ik zo'n zorgelijke ontwikkeling in de paardensport!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 13:43

jasmijn78 schreef:
Ze neemt de benen... Het wordt haar te heet onder de voeten...
En it vind ik zo'n zorgelijke ontwikkeling in de paardensport!

Niet allen paardensport, maar hele paardenhouderij.

Wat je hier op bokt soms leest hoe je een jong paard vanaf veulen moet opvoeden ;( En dat is de basis veel mensen zijn zich niet bewust hoe belangrijk die eerste jaren zijn.
Wat mij ook bevreemd is de enorme belangstelling die hele zachte sector in de paarden media krijgt.
Neem nu de reden van dit topic, het gaat over een handvol mensen die dit aanhangen, en ze krijgen een partij aandacht, ongelooflijk.
Die aandacht moet natuurlijk wel positief zijn :\

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:44

@ jasmijn: Dat is ook een zeer zorgelijke ontwikkeling. Toch heb ik de indruk dat het buiten de intrernetfora wel wat minder word met alle gekte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:45

Maar Arabesk, als je nooit het gevoel wat er gebeurt als je paard je optilt dan zul je waarschijnlijk ook nooit begrijpen waarom dat belangrijk is zolang je het niet wilt aannemen van anderen.

isabelvdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:47

Wie nou echt zo graag Arabesk in slow motion te paard wil zien, moet dan maar op PN kijken, ze heeft er gisteren 3 links naar YouTube filmpjes neergezet. Of direct naar YouTube en bij de Arno8 filmpjes zoeken.

Billy

Re: Bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:58

Ik heb ze gezien op youtube, I rest my case....

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:04

ik heb er ook niet veel aan toe te voegen, wat voor statement moet je daar nou uithalen?

ik zie werkelijk NIETS dressuurmatigs........

Esperanza
Blogger

Dat wil ze ook helemaal niet

Barcelano

Mijn vriend zei laats iets:als paarden bedoeld waren om op te rijden dan had er wel een zadel opgeroeid :+

Vond hem wel goed dr zit een kern van waarheid aan.

Bitloos rijden omdat je paard wat mankeert in mond kan ik iets bij inkomen.

Omdat het vriendelijker zou zijn:heb ik me twijfels over hoor je het ook went of keert je blijft met bepaalde druk zitten.
De hoofdstellen de teugels worden kruislings over het kopstuk geplaats...
Hackamore noem men ook al vaak bitloos,te veel druk kan het neusbeen breken....

Tuurlijk is het met bit ook niet altijd zuiver,ook als je kijkt wat voor ijzer werk er op de markt bestaat.

Mischien toch allemaal nog beter ons best moeten doen met rijden :+

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:06

Billy schreef:

Ik ook.... Heeft niets, maar dan ook helemaal niets met dressuur te maken. Al moet ik toegeven dat die ierse muziek die eronder geplakt is best leuk is :+

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:07

Maar het is wel goed om te zien dat ze in het weiland al durft te galopperen :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:08

jasmijn78 schreef:
Billy schreef:

Ik ook.... Heeft niets, maar dan ook helemaal niets met dressuur te maken. Al moet ik toegeven dat die ierse muziek die eronder geplakt is best leuk is :+

Het had mi zelfs niets met rijden te maken, maar met meeliften.........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 14:10

Barcelano schreef:
Mijn vriend zei laats iets:als paarden bedoeld waren om op te rijden dan had er wel een zadel opgeroeid :+

En zouden wij met kleren aan geboren worden, wat een kul opmerking

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:12

Billy schreef:

Dat is misschien maar het beste :x

Dit valt bij mij onder het kopje paardzitten, ook leuk maar een heel andere discipline. En totaal niet te verwarren met paardrijden :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:13

sarabande schreef:
Barcelano schreef:

En zouden wij met kleren aan geboren worden, wat een kul opmerking

(je hebt mensen die vaak zonder lopen) :+

Waarom als men toch zo zeurt over het paard natuurlijk houden etc.dr zit niks natuurlijks in hoe wij paarden houden...
Maar hoe gaat je er mee om,ook als er een bit in zit.....

sporen rijden dat soort dingen allemaal..

Ik doe het ook maar probeer zo goed mogelijk te leren om het op een eerlijke manier te gebruiken 8-)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:15

Barcelano, mag ik vragen of jij de hele discussie gelezen hebt?
Zo nee, misschien is het handig om dat even te doen voor je reageert, het slaat nu nl als een tang op een varken....

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:18

jep heb ik gedaan:En geef net als iedereen me mening....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:22

Esperanza schreef:
Dat wil ze ook helemaal niet

Dat is inmiddels kristalhelder :). Wat ook duidelijk is geworden is dat Arabesk niet als doel heeft om haar paard(en) zo gezond mogelijk te rijden (om over de rest nog maar niet te spreken). Op deze manier rijden is allesbehalve paardvriendelijk en levert het paard niets anders op dan ballast en verspilde moeite. Dat mag, dat kan, het is niet verboden, maar het kan geen kwaad om er bewust van te zijn.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:24

Nu dit topic over bitloos gaat:laatst zag ik een meisje over de weg met alleen zo hoepel om dr paard de nek.(erg knap als je paard zo netjes loopt,maar wat als er wat gebeurt)
Nu heb ik ooit gehoord dat de verzekering anders tegen aan kijkt als je paard op de weg ergens of aan iemand schade maakt als er geen bit in hangt....

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:34

ik heb alleen bitloos getraint, en had vandaag op concour toch 192 en 188 punten, vorige week zelfde verhaal, maar dan 192 en 190. dus we gaan de Z in! en thuis gewoon bitloos door trainen ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:36

He MP! gefeliciteerd!!! Gaat goed met je, zo te horen.
(train weer gewoon met bit, al mijn leenspullen teruggegeven.)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:39

Ik vind dat 'jullie' behoorlijk afdwalen van waar de discussie eigenlijk over ging .... en het lijkt me dat er hier niemand de wijsheid in pacht heeft noch zelf zo briljant kan rijden om over de rijkunst van een ander te oordelen ...

Wat ik me sowieso afvraag: iedereen die hier een negatieve mening uit over bitloos rijden, heeft diegene het zelf ook wel een geprobeerd? Want alleen dan kun je in feite een eerlijk oordeel geven ... anders blijft het bij meningen, stellingen en theorie in dit topic slingeren zonder dat je eigenlijk weet waar je over praat!
Als je zelf nog nooit bitloos met je paard gereden hebt heeft het echt weinig zin om er iets over te roepen omdat je dan totaal geen idee hebt waar je over praat en alleen maar afgaat op wat je toevallig bij anderen ziet ... en wie zegt dan dat je daarmee een goed beeld hebt gekregen?