De eigenaresse is net bevallen van haar 2e kindje. Dus ik ben begonnen met rijden doordat zij vanwege de zwangerschap niet meer kon rijden. Nu gaat ze langzaam weer beginnen, maar ik blijf hem rijden. Vooral omdat ze nu met 2 kleine kinderen zit en haar man de hele week werkt. Dan is het nog wel lastig om goede momenten te vinden. Zij moet haar kids meenemen, maar je kunt natuurlijk niet uitgebreid rijden als je een baby en een 2 jarige bij je hebt. Daardoor zal het paard meestal afgescheept worden met een poetsbeurtje of een kwartiertje longeren.
Daarom rij ik hem uitgebreid (dressuur in de bak) en rijdt zij buitenritjes (ongeveer 30 min.) snel tussendoor terwijl ze de kids dumpt bij de eigenaar van het pension.
Een goede oplossing. Ik vroeg haar eens of ze het niet naar vond dat er iemand dat er iemand anders op haar paard rijdt. Daarop kwam het antwoord; "ja vind ik wel, maar ik wil marbo niet verwaarlozen en dit is op dit moment de beste oplossing voor marbo. Hij krijgt tenminste genoeg aandacht zo.
Wij staan op een stal waar de stallen worden schoongemaakt in de winter, en in de zomer staan ze 24/7 op de wei dus dat hoeven we niet te doen. in principe hoef ik alleen maar te rijden maar ik doe wel meer. Ik vet bijvoorbeeld het tuig in, maar dat is omdat ik veel secuurder ben aan dat soort dingen. ik wil het leer altijd mooi en soepel hebben. Haar boeit dat niet zo, dus doe ik het gewoon. Mooie oplossing toch?