als het rijden niet gaat... ruiterfout of niet???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

niet te rijden... ruiterfout of niet

ja
207 (75%)
nee
13 (4%)
weet niet
16 (5%)
anders nl
40 (14%)

Totaal aantal stemmen: 276

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:57

Grinnik, Dirkje ik zie dat je een man bent, no offence hoor, mannen zijn vaak prettige gesprekspartners. Nu is het zo dat ik een vrouw ben, dat had je vast al begrepen en ook weet je dat ik regelmatig paarden corrigeer, beleer en ook betuig.
Ik merk in mijn leefomgeving, dat het vooral mannen zijn, die er op neer kijken dat dit werk door een vrouw wordt gedaan, met name als het om het beleren in tuig gaat.
Het is zomaar een vraag hoor, maar heb jij dit ook?
Over andermans paarden platspuiten en het dan wel even oplossen, niet mijn manier. Verder doe ik het niet voor het lieve geld, want rijk word je er niet van.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:59

We kunnen heel veel op ons zelf afschuiven, gelukkig, maar niet alles is toe te schrijven op jezelf.
Het is ook wel zo dat een bok ook zo zijn eiegen karakter heeft! :j

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:59

Het gekke is dat ik heel makkelijk nog steeds op een paard van een ander stap.
Omdat ik weet wat er met mijn eigen marrie aan de hand is doe ik dat dus niet meer.
Zij heeft lichmaelijke klachten en ik overvroeg haar voor ik dat wist omdat ik dacht dat het aanstelleritis was ;)
Vette fout van mij, want ik heb haar daarmee erg gepest ,maar wilde er niet aan.
Anderzijds als een paard niets mankeerd en me eraf flikkert is dat ook mijn schuld (ik ben zelf verantwoordelijk om wel of niet op die knol te stappen), maar als ik er zonder al teveel kleerscheuren vanaf kom ben ik wel weer zo eigenwijs om er toch meteen weer op te stappen.
Ben misschien dan iets meer familywoman ;)

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:01

MamboBeach schreef:
We kunnen heel veel op ons zelf afschuiven, gelukkig, maar niet alles is toe te schrijven op jezelf.

En dat is nou juist wat paarden zo leuk maakt, als paarden net zo voorspelbaar zijn als vrouwen dan was het maar saai. Kijk dat ik een foute vrouw zou kiezen dat noem ik dus een typische mannenfout maar dat is mijn mening.
:D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:01

Paarden half lam spuiten vind ik absoluut not done!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:03

Tuurlijk heeft een paard een eigen karakter en dat maakt ze ook zo leuk!!!!!!
Ach en verder, ruiterfouten maken we allemaal..... zonder enige uitzondering.
Nah, ik wil posten maar dat is dus ook wat ik zo geweldig vind, al die verschillende karakters!

Ik heb wel eens noodgedwongen een paard gesedeert maar niet om ze dan maar even snel van zadel te voorzien en hop, erop.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:03

Dirkje25 schreef:
En dat is nou juist wat paarden zo leuk maakt, als paarden net zo voorspelbaar zijn als vrouwen dan was het maar saai. Kijk dat ik een foute vrouw zou kiezen dat noem ik dus een typische mannenfout maar dat is mijn mening.

:D :D Hier moet ik toch wel effe erg om lachen, ik heb dan heel veel typische vrouwen fouten gemaakt. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:04

Dirkje25 schreef:
MamboBeach schreef:

Zal je vrouw leuk vinden dat je dit zegt...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:07

MamboBeach schreef:
Zal je vrouw leuk vinden dat je dit zegt...

Daar zie ik dus de humor wel weer van in :D

MamboBeach

Re: als het rijden niet gaat... ruiterfout of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:09

Ben benieuwd wie zijn vrouw is, is niet goed voor hem als ze ook op Bokt zit. :n

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:10

Nou, ik laat anders met mijn 25 de kikkers en konijnen lekker staan hoor. Ik heb een super slim paard, soms iets te slim voor mij. Wel een jong en groen dier, maar op hem hoop ik de fijne kneepjes van het rijden te leren. Deze gaat dan ook niet meer weg. Het is een springer, met fijne gangen en een goede dosis werklust. Geen dooie diender, maar een rondje snelweg zou ook geen probleem zijn... :+ Ik ben dan ook lekker met het springen begonnen. Voor de leuk en afwisseling, maar ook zeker om mijn eigen reflexen te verbeteren. Poeh, daar zit wel werk in hoor. Maar dit is mijn keuze nu en stap dan ook niet meer op jonge hete dieren. Die zijn niet voor mij gemaakt. Mijn volgende topper breng ik over een paar kaar dan ook lekker weg om zadelmak te maken. Heb het vanaf mijn 15e alleen maar gedaan, maar je moet bij je leest blijven, en die van mij ben ik dus aan het veranderen.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:10

suleilitha schreef:
Tuurlijk heeft een paard een eigen karakter en dat maakt ze ook zo leuk!!!!!!
Ach en verder, ruiterfouten maken we allemaal..... zonder enige uitzondering.
Nah, ik wil posten maar dat is dus ook wat ik zo geweldig vind, al die verschillende karakters!

Ik heb wel eens noodgedwongen een paard gesedeert maar niet om ze dan maar even snel van zadel te voorzien en hop, erop.

Ik kan me geen enkele reden voorstellen om een paard te sederen. Dat vind ik dus niet passen in het rijtje "keuze van de ruiter"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:12

Ik heb het wel eens moeten doen, maar ik zet hier niet neer waarom, krijg je weer een discussie binnen een discussie en dat is hier nergens voor nodig.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:13

Onassa schreef:
Dirkje25 schreef:

:D :D Hier moet ik toch wel effe erg om lachen, ik heb dan heel veel typische vrouwen fouten gemaakt. ;)

niet off topic gaan nu :D

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:15

suleilitha schreef:
Ik heb het wel eens moeten doen, maar ik zet hier niet neer waarom, krijg je weer een discussie binnen een discussie en dat is hier nergens voor nodig.

Dat heeft immers niks met ruiterfouten te maken maar alleen met moraliteit dacht ik dus zou idd wel erg off topic zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:17

Zo kun je het inderdaad brengen maar ik denk dat ook jij je wel situaties kan voorstellen waarbij bepaalde paarden staatsgevaarlijk kunnen worden en je iets moet doen, ook uit veiligheidsoogpunt van het paard.
Maar goed, we dwalen af.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:17

Dirkje25 schreef:
niet off topic gaan nu :D

Kon het effe niet laten....solly ;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:19

Maar hoe zien jullie het woord ruiter.
Ben je dat enkel als je op het paard zit, of ook daarnaast??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:20

Ik zeg ook ernaast, mijn mening is dat de africhting, hoe je het ook wendt of keert, daar begint en niet pas als je erop bent gestapt.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:22

suleilitha schreef:
Zo kun je het inderdaad brengen maar ik denk dat ook jij je wel situaties kan voorstellen waarbij bepaalde paarden staatsgevaarlijk kunnen worden en je iets moet doen, ook uit veiligheidsoogpunt van het paard.
Maar goed, we dwalen af.

Staatsgevaarlijk is als er een paard op onze brave Bea afstormt en je besluit om het af te knallen maar dat bedoel je denk ik niet.
En uit veiligheid voor het paard om er vervolgens op te gaan rijden nee daar kan ik me niks bij voorstellen en nou niet over jouw ervraring beginnen waardoor jij dat wel zou kunnen want ik ben ook geen 15 meer. Ik kan me wel commercieele belangen voorstellen om een paard maar ff half plat te spuiten maar het ging bij jou niet om het geld toch ?
Of werkte je toen op een handelsstal en was het niet jouw beslissing ?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:24

suleilitha schreef:
Ik zeg ook ernaast, mijn mening is dat de africhting, hoe je het ook wendt of keert, daar begint en niet pas als je erop bent gestapt.

Ja, vroeg me dat af omdat daar nogal eens verwarring over bestaat.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:26

Dirkje25 schreef:
suleilitha schreef:
Maar goed, we dwalen af.

Staatsgevaarlijk is als er een paard op onze brave Bea afstormt en je besluit om het af te knallen maar dat bedoel je denk ik niet.
En uit veiligheid voor het paard om er vervolgens op te gaan rijden nee daar kan ik me niks bij voorstellen en nou niet over jouw ervraring beginnen waardoor jij dat wel zou kunnen want ik ben ook geen 15 meer. Ik kan me wel commercieele belangen voorstellen om een paard maar ff half plat te spuiten maar het ging bij jou niet om het geld toch ?
Of werkte je toen op een handelsstal en was het niet jouw beslissing ?

_O- _O- _O- Sorry hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:27

Dirkje, ik denk meer aan getraumatiseerde dieren die hoe dan ook vervoerd moeten worden. (denk aan gewonde paarden o.i.d.) Verder vind ik het not done om een paard om commerciele redenen plat te spuiten, zoals al gezegd gaat het me niet om geld, en ik distancieer me van dat soort praktijken. Ik denk dat je heel goed weet wat ik bedoel ;)

die van het staatsgevaarlijke dier wat op Bea af komt hou ik erin, briljant!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:45

suleilitha schreef:
Dirkje, ik denk meer aan getraumatiseerde dieren die hoe dan ook vervoerd moeten worden. (denk aan gewonde paarden o.i.d.) Verder vind ik het not done om een paard om commerciele redenen plat te spuiten, zoals al gezegd gaat het me niet om geld, en ik distancieer me van dat soort praktijken. Ik denk dat je heel goed weet wat ik bedoel ;)

die van het staatsgevaarlijke dier wat op Bea af komt hou ik erin, briljant!

Dus alleen bij getraumatiseerde paarden bedoel je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:52

Ja, in die gevallen dat een paard in een situatie komt waarin ie zichzelf en jou kan verwonden. Ik denk dat je daar wel een voorstelling bij kan maken. Behoeft vast geen nadere uitleg.