Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MamboBeach schreef:We kunnen heel veel op ons zelf afschuiven, gelukkig, maar niet alles is toe te schrijven op jezelf.
Het is ook wel zo dat een bok ook zo zijn eiegen karakter heeft!
Dirkje25 schreef:En dat is nou juist wat paarden zo leuk maakt, als paarden net zo voorspelbaar zijn als vrouwen dan was het maar saai. Kijk dat ik een foute vrouw zou kiezen dat noem ik dus een typische mannenfout maar dat is mijn mening.
Hier moet ik toch wel effe erg om lachen, ik heb dan heel veel typische vrouwen fouten gemaakt.
Dirkje25 schreef:MamboBeach schreef:We kunnen heel veel op ons zelf afschuiven, gelukkig, maar niet alles is toe te schrijven op jezelf.
Het is ook wel zo dat een bok ook zo zijn eiegen karakter heeft!
En dat is nou juist wat paarden zo leuk maakt, als paarden net zo voorspelbaar zijn als vrouwen dan was het maar saai. Kijk dat ik een foute vrouw zou kiezen dat noem ik dus een typische mannenfout maar dat is mijn mening.
Ik ben dan ook lekker met het springen begonnen. Voor de leuk en afwisseling, maar ook zeker om mijn eigen reflexen te verbeteren. Poeh, daar zit wel werk in hoor. Maar dit is mijn keuze nu en stap dan ook niet meer op jonge hete dieren. Die zijn niet voor mij gemaakt. Mijn volgende topper breng ik over een paar kaar dan ook lekker weg om zadelmak te maken. Heb het vanaf mijn 15e alleen maar gedaan, maar je moet bij je leest blijven, en die van mij ben ik dus aan het veranderen. suleilitha schreef:Tuurlijk heeft een paard een eigen karakter en dat maakt ze ook zo leuk!!!!!!
Ach en verder, ruiterfouten maken we allemaal..... zonder enige uitzondering.
Nah, ik wil posten maar dat is dus ook wat ik zo geweldig vind, al die verschillende karakters!
Ik heb wel eens noodgedwongen een paard gesedeert maar niet om ze dan maar even snel van zadel te voorzien en hop, erop.
Onassa schreef:Dirkje25 schreef:En dat is nou juist wat paarden zo leuk maakt, als paarden net zo voorspelbaar zijn als vrouwen dan was het maar saai. Kijk dat ik een foute vrouw zou kiezen dat noem ik dus een typische mannenfout maar dat is mijn mening.
![]()
Hier moet ik toch wel effe erg om lachen, ik heb dan heel veel typische vrouwen fouten gemaakt.
suleilitha schreef:Zo kun je het inderdaad brengen maar ik denk dat ook jij je wel situaties kan voorstellen waarbij bepaalde paarden staatsgevaarlijk kunnen worden en je iets moet doen, ook uit veiligheidsoogpunt van het paard.
Maar goed, we dwalen af.
Dirkje25 schreef:suleilitha schreef:Zo kun je het inderdaad brengen maar ik denk dat ook jij je wel situaties kan voorstellen waarbij bepaalde paarden staatsgevaarlijk kunnen worden en je iets moet doen, ook uit veiligheidsoogpunt van het paard.
Maar goed, we dwalen af.
Staatsgevaarlijk is als er een paard op onze brave Bea afstormt en je besluit om het af te knallen maar dat bedoel je denk ik niet.
En uit veiligheid voor het paard om er vervolgens op te gaan rijden nee daar kan ik me niks bij voorstellen en nou niet over jouw ervraring beginnen waardoor jij dat wel zou kunnen want ik ben ook geen 15 meer. Ik kan me wel commercieele belangen voorstellen om een paard maar ff half plat te spuiten maar het ging bij jou niet om het geld toch ?
Of werkte je toen op een handelsstal en was het niet jouw beslissing ?
Sorry hoor! 
suleilitha schreef:Dirkje, ik denk meer aan getraumatiseerde dieren die hoe dan ook vervoerd moeten worden. (denk aan gewonde paarden o.i.d.) Verder vind ik het not done om een paard om commerciele redenen plat te spuiten, zoals al gezegd gaat het me niet om geld, en ik distancieer me van dat soort praktijken. Ik denk dat je heel goed weet wat ik bedoel
die van het staatsgevaarlijke dier wat op Bea af komt hou ik erin, briljant!