Cassidy schreef:@Sjaantje, ik zou het idd direct doen, maar pas als idd de rillerigheid aangepakt is (met behulp van grondwerk en sacking out) . Als ik iets tegen zou komen, zou ik het opgelost willen zien.
Bijv. (kom ik weer met een voorbeeld, jongens goed lezen, dit is NIET zoals ik het zou doen).
Stel je eens voor dat je een paard hebt dat niet wil aangalopperen. Je gaat hem beleren, werkt alle oefeningen door, maar de galop laat je zitten want dat is nog niet nodig, komt later wel. Paard is op een gegeven moment klaar voor wedstrijden, maar je kunt niet starten omdat je de galop bent vergeten mee te nemen. Die ga je er op het eind nog opmonteren, wat je een jaar kost. Had je de galop meegenomen zoals je de stap en draf had meegenomen, was je eerder klaar geweest.
Dat ik (en anderen) dingen direct willen doen, is misschien het het verschil tussen degene die voor zichzelf een beetje aan het keutelen zijn, en degenen die een degelijk opgeleid paard dat van alle markten thuis is voor anderen willen afleveren of afgeleverd willen zien. Ik zelf zou geen genoegen nemen met een gulden middenweg zonder het geprobeerd te hebben om het probleem aan te pakken, iig niet op het gebied van zoiets "simpels" als het rijden met zweep.
Dat aangalopperen is idd appels en peren vergelijken. Een zweep hoort bij mij niet bij de basisuitrusting, een paard laten aangalopperen daarentegen wel. Zeker als je doel wedstrijdrijden is
Dat van dat aankeutelen doet mij eigenlijk ook wel zeer. Ik ben behoorlijk secuur in het aanrijden en beleren van mijn paarden. Mijn doel is om een paard af te leveren die voor iedereen fijn te berijden is. Een paard waar ook alle knopjes zoveel mogelijk op zitten, uiteraard afh. van het nivo. En ja misschien hoort het mét zweep rijden daarbij, maar is imo nog steeds geen noodzakelijk iets.