Paard met zweep op hoofd slaan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kivenkantaja

Re: Paard met zweep op hoofd slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:45

suleilitha schreef:
Kivenkataja, het is ook niet de bedoeling dat je een steigerend paard, op het moment dat het omhoog komt, tegen de neus aan mept, maar van bovenaf, tussen de oren. Verder is er al meerdere keren gezegd dat één welgemikte mep afdoende moet zijn, doorslaan heeft totaal geen zin en ook geen effect;)

Ja sorry, ik geef mijn mening, ik ga niet eerst 15 pagina´s doorspitten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:46

Was wel handiger als je dat wel had gedaan Knipoog

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:48

Als je geen zin hebt om het topic door te lezen waarin zeer ervaren mensen op duidelijke wijze uit leggen wat ze bedoelen moet je ook niet reageren! Het topic staat vol met one of twoliners met daarin ´zielig´of ´kopschuw´. En als je dan de zoveelste bent die niet wil lezen, tsja.....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 18:45

Weet je? Een mep met de vlakke hand op het hoofd heeft mij wel eens geholpen. Het is sneu, maar het paard draaide raar en ik raakte zijn oog. Blind? Clown Welnee, het knipperde heel even. Jammer dan..
Beter dan zelf eventueel in een rolstoel belanden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:17

ach een paard word zoiezo van een paar klappen echt niet kopschuw. Ik heb mijn paard ook weleens een klap tegen zn kop verkocht en die was echt niet kopschuw hoor, wat een onzin.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:19

kivenkantaja schreef:
suleilitha schreef:
Kivenkataja, het is ook niet de bedoeling dat je een steigerend paard, op het moment dat het omhoog komt, tegen de neus aan mept, maar van bovenaf, tussen de oren. Verder is er al meerdere keren gezegd dat één welgemikte mep afdoende moet zijn, doorslaan heeft totaal geen zin en ook geen effect;)

Ja sorry, ik geef mijn mening, ik ga niet eerst 15 pagina´s doorspitten Haha!

Je moet ook snel 25 posten bij elkaar sprokkelen, niet dan? ROFL

Op een discussie topic zou ik toch me even verdiepen in zeker de eerste en de twee à drie laatste pagina's Ja

JesNobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:27

Volgens mij wordt het paard zo harstikke kopschuw. Je slaat jezelf toch ook niet op je hoofd? Dat vind ik namelijk niet fijn dus een paard ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:29

JesNobel schreef:
Volgens mij wordt het paard zo harstikke kopschuw. Je slaat jezelf toch ook niet op je hoofd? Dat vind ik namelijk niet fijn dus een paard ook niet.

Een paard wordt niet kopschuw van een draai om de oren op het moment dat ie jou eraf probeert te mieteren Knipoog
Rij jij zelf paard? Realiseer je je wel dat het mogelijk is geweest dat iemand het paard waar jij nu op rijdt het steigeren heeft afgeleerd?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:43

Ik zet dit topic even op slot en ga alle reacties doornemen om te kijken wat hier precies aan de hand is.

Weer open, zie dat het weer ok verder loopt Lachen

xCondor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:12

detour schreef:
Weet je? Een mep met de vlakke hand op het hoofd heeft mij wel eens geholpen. Het is sneu, maar het paard draaide raar en ik raakte zijn oog. Blind? Clown Welnee, het knipperde heel even. Jammer dan..
Beter dan zelf eventueel in een rolstoel belanden.

Hard, maar wijs. Niks aan toe te voegen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:20

JesNobel schreef:

kopschuw.. welnee... ik wordt een beetje kopschuw van een steigerend paard...
het zou wat anders zijn als je hem 20x per dag tussen zijn oren mept...

Ik mag nog steeds aan zijn oortjes kriebelen hoor.... ondanks dat hij de zweep tussen zijn oren heeft gehad... en hij vind me nog steeds lief. Koe

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:21

hihi.............. die hou ik erin Lachen

IK word een beetje kopschuw............. das nou echt een goede in deze context Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:24

Ik ben ook kopschuw geweest nadat ik onvrijwillig de bovenkant van een paardenhoofd tussen de voortanden kreeg Haha!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:25

Nou een jong paard wat steigert als ik erop zit, vanuit niet willen werken, die geef ik ook een mep op zijn hoofd met mijn hand, zodat hij denkt dat hij zijn hoofd stoot. Bij de meesten jonge paarden werkt dit en is het na 3 keer doen over en uit met het steigeren.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:47

KiWiKo schreef:

IK word een beetje kopschuw............. das nou echt een goede in deze context Lachen

Meis, daar heb je trauma verwerkende therapie voor, hoor! Knipoog Ach gut

Je mag altijd je hartje uitstorten. Pling

Misschien is EMDR ook wat voor de arme paarden die hier allemaal kopschuw zijn geworden door een paar ferme meppen. Duivel
Knipoog

Grapjuh.
Haha!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:00

reed vandaag en mijn paard maakte toch een hoop stampei om een openstaant deurtje kwam die voor de eerstje keer omhoog nou een tik tussen de oren gekregen ( hij was gewoon aant kl*ten ) en ik kreeg opeens commentaar van nou waarom dat hij steigerd normaal nooit ! terwijl ik zo iets had van zo meteen straffen zodat het meteen de eerste en de laatste keer is !. wat vinden jullie ? was ik te snel of heb ik juist gehandeld ?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:10

Ik had hetzelfde gedaan....

Beste stuurlui staan aan wal..

Ik was de mijne aan het inrijden in de binnenbak. hij staakt en komt omhoog en krijgt de achterkant van de zweep tussen zijn oren.
Opmerking van de kant... nou dat is ook niet netjes..
Ik ben boos geworden en naar de bakrand gereden en de teugelss boven zijn hoofd gehouden en gezegd.. alsjeblieft hier heb je hem... jou beurt als je het beter kan.

Nou nee zo bedoelde ze het ook niet.

kijk dat bedoel ik nou... iedereen heeft commentaar en ahhhh zielig maar als je ze confronteerd en zeg.. stap er dan zelf maar op dan ineens zijn ze niet thuis... kijk dat vind ik dus laf.
Boos worden, grote bek, jouw vertellen dat je een dierenbeul ben en dat je je paard mishandel maar ondertussen de grote schijnheil uithangen...

Hamer

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:11

detour schreef:
KiWiKo schreef:

Meis, daar heb je trauma verwerkende therapie voor, hoor! Knipoog Ach gut

Knipoog

Grapjuh.
Haha!

geef mij ook een paar sessies.... Haha!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:11

Goed gedaan hoor. Dikke kans dat hij het hierna ook niet meer doet.

Overigens bestaat er wel een verschil tussen een hupje van de grond en echt kaarsrecht overeind, met alle gevolgen van dien.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:19

nee het was geen hupje Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 09:58

Mando schreef:
Ik had hetzelfde gedaan....

Beste stuurlui staan aan wal..

Ik was de mijne aan het inrijden in de binnenbak. hij staakt en komt omhoog en krijgt de achterkant van de zweep tussen zijn oren.
Opmerking van de kant... nou dat is ook niet netjes..
Ik ben boos geworden en naar de bakrand gereden en de teugelss boven zijn hoofd gehouden en gezegd.. alsjeblieft hier heb je hem... jou beurt als je het beter kan.

Nou nee zo bedoelde ze het ook niet.

kijk dat bedoel ik nou... iedereen heeft commentaar en ahhhh zielig maar als je ze confronteerd en zeg.. stap er dan zelf maar op dan ineens zijn ze niet thuis... kijk dat vind ik dus laf.
Boos worden, grote bek, jouw vertellen dat je een dierenbeul ben en dat je je paard mishandel maar ondertussen de grote schijnheil uithangen...

Hamer

Pfff heb ik ook last van alleen vertikken ze het met hun luie dikke vette reet erop te stappen. Ja maar bij die andere doet hij het niet is het commentaar. Nee die andere vraagt ook veel minder en rijdt een lager niveau RAAR HE. Heb ze de vorige keer ook een terecht gewezen sinds die tijd is het aardig stil.

Trouwens van een klap van achter tussen de oren wordt een paard echt niet kopschuw. Als je het van voren doet zeg ik oke. Ik heb het nog nooit gemerkt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:03

Een paard heeft een groot rechtvaardigheidsgevoel en weet prima waarom hij die tik krijgt, waardoor ze dus ook niet kopschuw zullen worden. Kopschuw wordt een paard als het niet begrijpt waarvoor hij een klap krijgt (niet consequent zijn, verkeerd timen, vaak kleine tikjes ipv in een keer oplossen)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:55

Urielle schreef:
Een paard heeft een groot rechtvaardigheidsgevoel en weet prima waarom hij die tik krijgt, waardoor ze dus ook niet kopschuw zullen worden. Kopschuw wordt een paard als het niet begrijpt waarvoor hij een klap krijgt (niet consequent zijn, verkeerd timen, vaak kleine tikjes ipv in een keer oplossen)

juist helemaal eens.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:27

Niet mijn manier van rijden.... Bloos
Als een paard stijgert moet ze hem voorwaarts rijden...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:29

Lees astjeblieft het topic door voordat je weer met die wijsheden komt. Die van mij kan zelfs vanuit galop de lucht ingaan, en zo zijn er veel meer paarden.