[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:05

Ik vind het maar lastige foto's om te beoordelen... aangezien je vliegendek op hebt en de voeten in het gras zitten. Durf er dus eigenlijk niks zinnigs over te zeggen. (ziet er beter uit dan het paard wat ik nu 1 maand bijrijd)

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 00:04

Jeej, eindelijk kan ik hier nog eens iets plaatsen. :)
Ik denk dat sommige en zeker onze rijtechnische probleempjes nog wel kennen, ontspanning ver te zoeken etc. :D

Ik ben lang niet meer in dit topic geweest doordat Elina onverwachts drachtig was en dus een veulentje naast haar heeft lopen van 2,5 maandjes. Maar dat houdt ons niet tegen om toch terug rustig te beginnen. :)

2 dagen geleden voor de 2de keer er terug op. :) niet echt helemaal top, maar wel braaf... maar na het rijden had ze een wondje aan de singel plek, ze had heel erg gezweet (zweette al na 5 min).

Dus vandaag kreeg ik de ingeving om maar eens zonder zadel erop te kruipen. Ik vertrouwde haar heel erg, ook al loopt Djune er zo zot rond te doen.
De eerdere keren als we zonder zadel reden kon ik amper draven. Ik kreeg toen precies geen evenwicht en zij werd er toen ook erg hevig van.

Vandaag was het totaal anders. :) In stap liep ze al echt heel lekker en dan in draf ging het als niets. Ze liep terug licht in de mond, maar ik kon wel alles vragen: pasje wijken, stellingen, kleine voltes... :) omdat ze zo goed voelde ook maar voor het vertrouwen en om het voor haar leuk te houden, mini sprongtje genomen (onze eerste keer zonder zadel).

Mijn droom was om ooit met Elina zonder zadel (en daarna mss bitloos/neckrope) te galopperen. En het is dan vandaag ook gebeurd. :) ze voelde zo aangenaam en bereidwillig aan, dat ik een galopje heb gedaan. Ik belemmerde haar wel, want galop is voor haar nog erg moeilijk en ik vond het spannend. :) maar ze was zooo enorm braaf. Over de galop weet ik dat het totaal nog niet goed zit, hihi. Maar toch erg blij dat de ontspanning en het vertrouwen toch groeit...

Mijn opmerking: ze mag in de draf nog wat meer vooruit, maar ik was al blij dat ze zo ontspannen aanvoelde... Bij Djune daar wilde ze wel wat stoppen, dus daarom dat ik even moest corrigeren (voor de rest liep ze iig echt bijna heel de tijd mooi constant)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:19

Ik vind het zo ontzettend jammer dat het topic is stilgevallen, vroeger kwamen er wel eens interessante discussies langs, maar dat is ook wel al eventjes geleden.. :(

Bij deze dus een kleine poging om wat discussie te voeren mbt 'aan de teugel' en dan wel op basis van dit topic: [RT-D] Rij jij je paard op 2 teugels of op de buitenteugel?

Er zijn verschillende meningen, wat is nu eigenlijk het correctste? Wat ik altijd geleerd heb is dat je bij een jong paard start met het leren aannemen van de buitenteugel en dat naarmate het paard recht gerichter wordt het zelf meer een gelijke aanleuning gaat aannemen op beide teugels.
Maar hoe zit het dan met voltes en de lengtebuiging? Volgens mij gaat dit ook met gelijk contact op beide teugels, maar andere blijven erbij dat de buitenteugel de aanleuning teugel is.

Verder nog een heel interessant artikel die ik graag met jullie wil delen ;)
http://ruitergevoel.com/2014/09/24/een- ... anleuning/

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:33

Ik kom me dan maar eens melden. :)
Ben lang niet actief geweest op bokt of in dit topic.

Ik heb een friesje (soort van :+ ), met een struikelpunt.. Galop.
Laatst hebben we een clinic gereden bij Laurens van Lieren wat toch wel een paar puntjes op de I heeft gezet.
Ook krijg ik vaak de opmerking dat wat ik verwacht 'niet past bij mijn paard', dan had ik 'maar een kwpn moeten kopen'. Wat ik verwacht is eigenlijk een rustige constante galop, met de juist aanleuning.
Mijn paard is geneigd zich eruit te vouwen en in een soort strijkplankgalop verder te gaan. Zit voor geen meter. :+ Ik ben toen ook een paar keer met slof wezen trainen om toch iets meer op te kunnen vangen. Maar sinds kort gaat 't voor me gevoel echt veel beter. :) En ben benieuwd of jullie deze mening met me delen.

Afbeelding
Afbeelding

Is 't perfect? Nee. Ik zit niet rechtop, m'n handen mogen ietsje hoger, paard mag nog ietsje opgerichter met 't neusje er ietsje meer uit en nog wat kleiner galopperen.

Tips, trics, commentaar neem ik allemaal aan! En daar doe ik ook echt wat mee. :)
(En voor de nieuwsgierige, ik ben ook zo http://i1332.photobucket.com/albums/w60 ... 700ec1.jpg door de baan gegaan :') )

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:39

@Michelle___: kan me niet voorstellen dat Laurens van Lieren dat zou hebben gezegd. Ik zie niet in waarom niet sterker zou kunnen worden in de galop. Wel is het waar dat Friezen langere tijd nodig hebben omdat ze vaak wat slapper in de achterhand zijn. Het zijn ook meer "dravers" dan galoppeurs, maar qua bouw kun je ze echt wel mooier maken in de galop. Er lopen ten slotte ook Friezen in de GP nietwaar :D Hoop doet leven.
Foto's zien er best goed uit (mooi opgericht en actief achterbeen) maar foto's vind ik altijd bedrieglijk. Ik zie liever een filmpje. Heb je die ook?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:41

Ja SheeNegro.. dacht ook laatst aan dat er toch wel veel interessante dingen zijn besproken in dit topic... maar momenteel heb ik ook weinig toe te voegen. Heb een bijrijdpaard waar nog heel veel aan te sleutelen valt en dus geen foto van iets wat uberhaupt op "aan de teugel" lijkt... probeer vwnw te rijden en te zorgen dat ze weet waar haar achterbenen zich bevinden ... zodat ze wat sterker wordt en minder neiging heeft om zich als giraffe door te laten gaan.

Had de discussie over de twee teugels/buitenteugels ook gelezen... tja.. wat is het correctste... volgens mij is dat er niet... er zijn gewoon diverse meningen... en je moet kiezen wat voor jou en je paard het prettigst werkt. Ik rijd bochten, dus ook voltes etc... vooral met contact op buitenteugel.. (die poging doe ik) binnenhand iets naar binnen... leidend maar niet er druk op.. duw met binnenbeen naar buitenteugel om te zorgen dat paard om binnenbeen buigt.

Had het artikel van ruitergevoel ook gelezen. Vond het wel jammer dat ze niet nog meer voorbeeld plaatjes had van valse nageefelijkheid.. je ziet het namelijk heel veel.. en paard wat ze als voorbeeld hebben is zo duidelijk nog niet stabiel in het contact... terwijl je ook wel paarden ziet die echt zogenaamd super stille aanleuning hebben... maar dan toch een deuk voor de schoft en een knik in de nek.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:41

Staat ook niet dat hij dat heeft gezegd Babootje :') Maar krijg dit opmerking echt vaak :j .

Heb wel ergens een filmpje, ook van deze dag. Even graven. :)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:46

Oke ik durf het ook weer aan! Passoa en ik rijden nu weer een maandje rond. Veulentje is nu 2 maanden ( laatkomertje ). Passoa zelf moet me niet schraler worden , rij nu 2 keer in de week half uurtje en ze zit goed in het voer.

Ik heb net een nieuw bit voor haar een Sprenger Bustrens Dynamic RS KK-Ultra Bicolor 14 mm en ze loopt er best lekker op moet ik zeggen. Ook heb ik nieuwe teugels maat XL gewoon full is met halsstrekken niet lang genoeg. Ik moet mee naar voren zeg maar. Ben wel erg blij dat ik eindelijk rechtop zit. Nu mijn tenen nog naar binnen , handen rechtop en schouders nog wat naar achteren.

Passoa zelf had enorm veel power vandaag , we reden voor het eerst in een andere weide en ook nog met een ander paard waar ze het liefst volgas achteraan wou.

Ze lijkt een pony maar is 1.70 ik ben gewoon erg lang :')

Het is niet perfect maar ben er zelf wel blij mee.

Afbeelding

Afbeelding

PS ze heeft een lichte karperrug hier kan ik niks aan veranderen.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:56

Evelijn: maar ik neem aan, aan de hand van je verhaal dat je in de beginfase bent van je training, het rechtrichten. Waar streef je dan naar? Wil je dan dat je paard in verdere verloop van de training een gelijk contact aanneemt of is voor jou de 'norm' dat hij bv op de rechterhand ten alle tijden enkel gewoon de buitenteugel, de linkerteugel aanneemt en je eigenlijk bijna niks in je hand hebt rechts? Alle niet hetzelfde contact kort gezegd ;) want dat is eigenlijk het geen wat ik niet zo goed snap..

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:00

Ik heb nog een leuke leer foto ivm stelling en lengtebuiging! :D
De vraag is: wat is er fout?
Situatieschets: ik ben op de middelijn en ik zet een volte 10m in naar rechts.

Afbeelding

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:59

Hallo SheeNegro,
Zo op het eerste gezicht is de volte naar links, en niet naar rechts. _O-
Dat is dan al 'fout', zeg maar. :+

Nu serieus.
Ik mis stelling: daar net achter de oren blijft het paard wel erg recht.
Hm .. dat binnenachterbeen wordt onder de massa doorgezet: het paard 'draagt' niet.
Geen wonder dat er geen stelling, en buiging is. :j

Waarom zeg ik dat laatste? Omdat stelling en buiging voortkomen vanuit het achterbeen.
(met een heel klein beetje hulp om stelling in te leiden)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:06

Ik vind vooral de eerste foto heel mooi. Een mooi berg-op gesprongen galop.

Graag had ik een foto (of video) van het zweefmoment gezien, want Friezen hebben vooral daar vaak een probleem mee.

Verder vind ik je mooi zitten, mooi in het midden. Je lijkt nog wat te knijpen met je bovenbeen.
Je bent serieus bezig!

Met details over handjes en voetjes houd ik me niet bezig: paardrijden gaat om PAARDrijden, toch? <3

michelle___ schreef:
Ik kom me dan maar eens melden. :)
Ben lang niet actief geweest op bokt of in dit topic.

Ik heb een friesje (soort van :+ ), met een struikelpunt.. Galop.
Laatst hebben we een clinic gereden bij Laurens van Lieren wat toch wel een paar puntjes op de I heeft gezet.
Ook krijg ik vaak de opmerking dat wat ik verwacht 'niet past bij mijn paard', dan had ik 'maar een kwpn moeten kopen'. Wat ik verwacht is eigenlijk een rustige constante galop, met de juist aanleuning.
Mijn paard is geneigd zich eruit te vouwen en in een soort strijkplankgalop verder te gaan. Zit voor geen meter. :+ Ik ben toen ook een paar keer met slof wezen trainen om toch iets meer op te kunnen vangen. Maar sinds kort gaat 't voor me gevoel echt veel beter. :) En ben benieuwd of jullie deze mening met me delen.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Is 't perfect? Nee. Ik zit niet rechtop, m'n handen mogen ietsje hoger, paard mag nog ietsje opgerichter met 't neusje er ietsje meer uit en nog wat kleiner galopperen.

Tips, trics, commentaar neem ik allemaal aan! En daar doe ik ook echt wat mee. :)
(En voor de nieuwsgierige, ik ben ook zo http://i1332.photobucket.com/albums/w60 ... 700ec1.jpg door de baan gegaan :') )

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:40

Bertie! *\o/* *\o/*

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 21:58

Goh, helemaal uit het oog verloren dit topic! Fijn, weer wat leven erin :)

Ik vind de foto van SheeNegro erg grappig om te zien :) Wat mij vooral opviel (naast de links-rechts verwarring :P ) is dat je een beetje 'naast' je paard lijkt te zitten. Je maakt een bocht naar links, maar gaat helemaal op rechts zitten. Daardoor breng je je paard uit balans en nodig je hem uit om uit te zwaaien, wat dan ook het gebrek aan lengtebuiging wat Bertie al zegt in de hand werkt. Je kijkt wel heel mooi bewust in de richting waarin je wilt buigen, je doet heel hard je best netjes te sturen maar brengt je eigen lichaam in een ingewikkeld bochtje :)

Tanjaatjuh, volgens mij heeft je paard een behoorlijke draf en veel "go" van zichzelf er al op zitten, of niet? :) Leuk dier! Je zou haar onder jou inderdaad geen 1.70m geven, maar de combinatie is niet verkeerd. Ik mis een beetje lichaamsgebruik, er zit veel actie in over de benen maar ze lijkt zich nog wat weg te drukken in de bovenlijn (is ze erg vluchtig op jouw been?). Jij lijkt zelf ook wat gespannen te zitten, klopt dat? Ik zou hem zelf wat lager en meer het neusje eruit willen zien, meer vanuit je been naar de hand toe om haar uit te nodigen haar rug meer te gaan gebruiken. Daarvoor zul je zelf de "go" van jou moeten gaan maken in plaats van van haar, door voorzichtig wat te gaan schakelen bijvoorbeeld. En veel rust vanuit jezelf, adem uit en laat losssss :)

Wij zijn ook fijn aan het werk :) Na een lange tijd van spanning beginnen we eindelijk echt samen te werken. Miep loopt haar pootjes voor me uit haar lijf en doet enórm haar best <3

Meest recente foto's (paar weken geleden):
Afbeelding

Afbeelding

Weinig materiaal van de zijkant helaas... Wat mij opvalt is dat er veel meer ontspanning in ons beiden is gekomen (we kwamen hier http://www.mijnalbum.nl/Foto-MGP3WIVK.jpg vandaan). Miepje mag nog wat meer op het achterbeen, maar spant wel mooi haar buikspieren aan en laat verder los in haar lijf. Meer op het achterbeen maak ik haar zelf onmogelijk hier, ik druk haar op de voorhand door wat naar voren te zitten en mijn schouders af te laten hangen. Moet zelf meer gaan zitten dus, dan kan paardlief ook gaan "zitten" :) (of iig op zijn minst netjes horizontaal lopen ;) ).
Om nu een stapje verder te komen mag ik wat meer gaan schakelen, maar moet er zelf enorm op letten rechtop in balans te blijven zitten daarbij. Handen ook iets minder breed, zodat ik niet in de verleiding kom me sterk te maken. Want dat is niet nodig en contraproductief, Miep biedt nl een heel fijn licht contact naar de hand toe aan nu :)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:13

Vientje het klopt inderdaad , het is veel erger geweest zodra ze onder me weg wou ging ik gebogen als een kromme hoepel op haar zitten , dit komt denk ik omdat ze elastisch is en me dan uit balans brengt en ik me geen raad weet dan. Hier wordt nu hard aan gesleuteld. Ik moet wel zeggen dat ze vandaag nog veel meer go had haha. Ze vond alles zo spannend dat ze in 5 minuten al 2 keer gepoept had. Ik ga zeker meer oefenen komt vast goed.

Jij hebt je paard ook lekker aan het lopen. Hou alleen je hand denk ik wat minder breed uit mekaar? Vind het verder een zeer fijn plaatje.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:39

Vientje schreef:

Ik vind de foto van SheeNegro erg grappig om te zien :) Wat mij vooral opviel (naast de links-rechts verwarring :P ) is dat je een beetje 'naast' je paard lijkt te zitten. Je maakt een bocht naar links, maar gaat helemaal op rechts zitten. Daardoor breng je je paard uit balans en nodig je hem uit om uit te zwaaien, wat dan ook het gebrek aan lengtebuiging wat Bertie al zegt in de hand werkt. Je kijkt wel heel mooi bewust in de richting waarin je wilt buigen, je doet heel hard je best netjes te sturen maar brengt je eigen lichaam in een ingewikkeld bochtje :)

Hm .. ik zie niet dat ze naast het paard zou zitten. Dat zie ik vaak, en dan is het in ieder geval véél erger. :+
Wél heb ik de indruk (maar ik kan dat op de foto niet goed zien) dat rechterheup en -schouder naar voren komen, en linkerheup en -schouder wat teruggehouden worden.
Als de linkerheup ingetrokken wordt (maar zoals gezegd niet goed te zien) is het binnendoorzetten van het linkerachterbeen wel een logisch gevolg.
Maar zoals gezegd, ik zie het niet duidelijk genoeg op de foto om er iets over te kunnen zeggen. :o

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:13

He, dit is voor het eerst dat ik de behoefte voel om lijntjes te tekenen :D

Het kan ook zeker heel erg veel erger, en is een moeilijke hoek om te kijken :j
Waaruit ik haal dat de amazone meer op rechts zit is de 'knik' in de combinatie, het bovenlichaam van de amazone lijkt niet in een lijn te staan met haar paard. Haar zwaartepunt lijkt ook iets naar rechts te hellen. Dat sluit trouwens wel aan bij het intrekken van de heup, dat zie ik nu ook :j

Kan het binnendoor zetten van het achterbeen niet ook te maken hebben met het zwaartepunt van de amazone dat wat naar buiten ligt (In mijn optiek dan he)? Dat paard op die manier probeert zichzelf recht onder de amazone te houden? Oprechte vraag, ik zit te filosoferen of dat niet alleen voor het horizontale evenwicht van het paard geldt maar ook voor het zijwaartse.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 00:43

Vientje schreef:

bertie schreef:
Hm .. ik zie niet dat ze naast het paard zou zitten. Dat zie ik vaak, en dan is het in ieder geval véél erger. :+
Wél heb ik de indruk (maar ik kan dat op de foto niet goed zien) dat rechterheup en -schouder naar voren komen, en linkerheup en -schouder wat teruggehouden worden.
Als de linkerheup ingetrokken wordt (maar zoals gezegd niet goed te zien) is het binnendoorzetten van het linkerachterbeen wel een logisch gevolg.
Maar zoals gezegd, ik zie het niet duidelijk genoeg op de foto om er iets over te kunnen zeggen. :o

Lastige foto want (als je naar de achtergrond kijkt) is ie een beetje schuin genomen.
Zoals al gezegd, stelling en buiging niet in orde. Paard lijkt ipv om het been heen te buigen door het binnenbeen te vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:59

Bertie :D Hoi!!!!

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:38

SheeNegro interessant artikel. Zit zeker een kern van waarheid in, maar ik had toch ook liever wat tekst gehad over de fouten van de ruiter. Vaak ligt die deuk na de schoft en de valse knik aan bijv. strenge (zagen, handen vastzetten) ruiterhand of gewoon onwetendheid. Na het lezen van het artikel zou ik meer het gevoel hebben dat de fout bij mn paard ligt, terwijl dit vaak aan de ruiter ligt. Verder fijn artikel!

Michelle_ het paard mag nog wat meer op de achterhand, je ziet nu dat het buitenvoorbeen verder op de grond is dan het binnenachterbeen. Verder wat je al zei, neusje wat meer er uit en iets meer bij elkaar, maar dit hangt allemaal samen en als je ermee aan de slag gaat komt dat zo goed :)

Leuk dat het topic weer opleeft :D

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:25

De les liep af, vandaar 2 reacties ipv 1.
Vientje vanwaar jullie vandaan komen ziet het er erg goed uit! Volgens mij herinner ik me nog een eerder topic van jullie, kan dat?
Paard draagt beter en ontspant de bovenlijn volgens mij ook beter. Wel mag hij nog iets meer ontspannen vind ik. Doe je ook wel stukken vwnw? Ben benieuwd hoe ze dat doet :)

Edit: Nog een keer het filmpje bij het artikel bekeken. Helaas zie je in het slow motion stuk het bit enorm op en neer gaan... Jammer van het totaalbeeld :(

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:19

bertie schreef:
Hallo SheeNegro,
Zo op het eerste gezicht is de volte naar links, en niet naar rechts. _O-
Dat is dan al 'fout', zeg maar. :+

Nu serieus.
Ik mis stelling: daar net achter de oren blijft het paard wel erg recht.
Hm .. dat binnenachterbeen wordt onder de massa doorgezet: het paard 'draagt' niet.
Geen wonder dat er geen stelling, en buiging is. :j

Waarom zeg ik dat laatste? Omdat stelling en buiging voortkomen vanuit het achterbeen.
(met een heel klein beetje hulp om stelling in te leiden)

Wat fijn om jou hier terug te zien Bertie <3
Wat jij hier allemaal zegt is ook dat wat ik vroeg met wat is er fout aan deze foto. Ik plaatste hem ook omdat veel mensen dit nog niet kunnen zien, dus het is fijn als dit toch ook eens aanbod komt, niet waar? Want uiteindelijk houdt het allemaal nauw verband met elkaar en mag dit toch ook zeker gekend zijn. En een fout voorbeeld is altijd mooi meegenomen, want zo moet het dus niet :D

En verder heb ik inderdaad een serieus probleem met rechts en links :+

Babootje: dat is inderdaad ook wat er vaak gebeurd, maar dat is dan omdat ik door hem zelf op rechts wordt gezet. Het is dubbel hé, hij zet links niet goed onder, zet me daarbij op rechts, waardoor de lengtebuiging niet goed gaat en hij naar binnen valt.
Gelukkig heb ik in training vaak heldere 5 minuten om mij mooi terug op links te zetten :j

_Michelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:36

Fijn dat er terug gereageerd wordt.. :)

Nu ik terug begonnen ben met rijden, heb ik heel veel aan de tips en commentaar hier. :)

Kunnen jullie ook eens naar mijn filmpje dat ik op deze pagina heb geplaatst kijken?

Gisteren heb ik terug met zadel gereden, aangezien het wondje goed genezen is. Nu, Elina reageert al redelijk fel bij het opzadelen, als ik het zadel wil opleggen. Dan spant ze heel haar spieren aan en bolt ze haar rug en kijkt ze heel angstig.

Ik heb trouwens ook al een tijdje last van geen stille been en het wordt precies alleen maar erger. Ik heb wel de indruk dat ik het vooral heb met dat zadel. Toen ik het kocht, voelde het al niet helemaal goed naar mijn gevoel, maar het was wel goed voor Elina zei de zadelpasser.

Ik zou ook graag eens willen horen hoe ik mijn volgend probleem kan oplossen:

Elina geeft heel erg mooi na en neemt goed contact aan beide teugels aan, maar vanaf ik rechterdoor wil gaan, komt ze omhoog. Hoe kan ik dit mooi constante gevoel aanhouden in de rechte lijnen? :D

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:45

Bertie & juliedo24, thanks! :D
Zweefmoment is er echter bijna niet, in draf ook niet. Ben hiermee wel aan het trainen met draf- en galopbalken als het in de bak ligt of met de les. Merk dan wel dat ze gedurfder gaat galopperen. En er mag best een beetje meer power in! :D Soms is ze net iets té mak.
Over m'n bovenbeen klopt ook! Daarvoor moet ik soms verplicht zonder zadel rijden. :+
Ik ben trouwens aan het kijken voor een nieuw zadel. Deze ligt iets strak op de schouder, en ik zit er niet meer zo fijn in. :)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:49

_Michelle, ik ken niks van merries en het kan dus zijn dat ik ooit van spoken gehoord heb dat de rug kan veranderen vlak na zwangerschap. Volgens mij kan een extra bezoekje van de zadelmaker nu echt geen kwaad ;)

Hou je je buitenteugel er wel goed genoeg aan? Want dat is ten alle tijden aanleuningsteugel (je weet wel: binnenbeen - buitenteugel) en er zou dus niks moeten veranderen aan dat contact volte of rechtdoor.

Goh waarom 2 michelle's x) ik heb het dus tegen Elina eigenares :P