DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:47

kneusje schreef:
Mireille1970 schreef:
Kneusje, wat vraagjes, misschien leuk om elkaar te leren kennen:

Wat rij je, waar rij je, wat voor paard heb je, afstamming?
Bij wie les je, wat is jouw ervaring met LDR?
Vanwaar je mening en interesse in dit topic?
Wat deed je besluiten je vandaag aan te melden en gezellig bokt te komen verrijken?

Wat heeft de afstamming van mijn paard er nou mee te maken?
Vraag 1
Vraag 4 Had vandaag niets te doen, en dat is me nog nooit overkomen vandaar.
Vraag 2 en 3 kom ik nog op terug.

Dat eerste is pure interesse van mij. De rest ook maar dat wachten we dan rustig af.

kneusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 15:48

Don_Marcello schreef:
Beter dan die nietzeggende oneliners die nergens over gaan en ook nog eens off topic zijn. Mijn voorbeelden en houvast zijn Bent Branderup (ik volg komend weekend weer een clinic bij hem) en la guerinierre, gewoon omdat het mij het beste past en ik denk dat dit ook het beste voor je paard is, maar ik zal LDR aanhangers niet afkraken en ben benieuwd naar hun uitleg. Bedankt Kneusje om zoveel meningen nog eens ter tafel te brengen, ik ga het eens rustig bekijken.

Geen Knipoog dank graag gedaan

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:07

Hoop niet dat jullie waarde hechten aan de dignity van de citaten Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:29

janderegelaa schreef:
Die toppers in Duitsland komt IMO omdat ze in Duitsland ook aan de kindertjes op een hele manier les geven en ze echt iets proberen bij te brengen.

Op de gemiddelde Nederlandse manege springen de tranen je in de ogen. Ten eerste al als je ziet op wat voor een materiaal ze rijden en ten 2e is het niveau van lesgeven vaak bedroevend laag. Ik denk dat dat mede komt door de lage salarissen die er betaald worden. Op die manier krijg je natuurlijk nooit gestructureerde instructie. Van een lesplan hebben ze vaak echt nog nooit gehoord. Hoeveel maneges zijn er nu waar ze aan het begin van de les vertellen wat het doel van die les is, waar ze controleren of hetgeen van de vorige les is blijven hangen en waar ze dan ook weer de leerdoelen van de volgende les vertellen? Gewoon heel puur basis didactische kennis.

@edit: Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik als jongetje van een jaar of 8-9 eens in de manegeles gevraagd heb of wij dat ook gingen leren dat onze ponietjes zo mooi met een ronde hals en hun neus naar beneden gingen lopen. ( wist ik veel dat dat nageven was ) Maar dat was alleen voor grote paarden, was het antwoord...

Nou dan is het hier in duitsland met het lesgeven echt niet anders gesteld dan in nederland. Als ik zie hoe ze hier op de maneges in de buurt les krijgen dan springen mij nog steeds de tranen in de ogen. Okee we hebben dan bijvoorbeeld reiterpas, tja maar dat stelt ook gewoon niks voor. Die fouten ergerlijk. Als je ze ziet met stootteugel of bijzet, en maar roppen. En die die les geven als je die ziet rijden dan huil je nog veel harder. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:38

kneusje schreef:
Horsedances schreef:
Inmidddels heeft Ulhrike Tiel de stap genomen om een tweetal DVD's op de markt te brengen met beelden van de trainingsmethode van de Nederlandse dressuurruiters.

Horses for Life heeft er zelfs een speciale editie aan gewijdt.

http://horsesforlife.com/content/blogcategory/94/367/

Inderdaad heel jammer dat @Horsesdances zich niet mengt in de discussie.
Heb deze topic van het begin af gevolgd .
Vind het heel jammer dat Anky haar systeem zo door de slijk word gehaald.
Ze is niet voor niets zo ver gekomen.
Dat onervaren mensen het na doen daar heb ik zo mij twijfels over.
Er zijn een aantal mensen die het systeem nabootsen flink in de problemen gekomen.
Het resultaat is allemaal kreupele paarden in de wei.
at is het resultaat van mensen die in ene keer overstapen na jaren klassiek te hebben gereden.
En dan in een te denken dat ze zwarte garen hebben uitgevonden !!!
Erg paard onvriendelijk.
Wat mij op valt aan deze topic , dat het gros van de mensen zelf niet op hoog niveo rijden de meeste zijn maar amateurs behalve @Tyrza.
Het is heel erg jammer om daar nou steeds je erengie in te stoppen doe eens wat nuttigs ga naar Pieterburen zeehonjes helpen..
Of ga met een bord op de Dam van Amsterdan staan ik ben ik ben geen hetro. of ik ben wel hetro.
Ik verwacht nu eens wat zinnigs van jullie te lezen maar ik heb er een hard hoofd in.

Hoe kun je nu je vandaag registeren en dan beweren de hele tijd meegelezen te hebben?
Of hebben we te maken met een schaduwaccount, iemand die niet onder zijn eigen naam durft te posten?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:40

Moderatoropmerking:
Het moderatorteam heeft vooralsnog geen aanwijzingen dat Kneusje een schaduwaccount van de een of de ander is

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 16:41

Ik zou wel eens willen weten wie Kneusje is, want ze/hij claimt ons live ook te kennen...
Ben zo benieuwd...

Ik denk ook niet dat het een schaduwaccount is hoor. Wel een account van iemand die als versterking hier in het diepe springt. Anders profileer je jezelf anders denk ik. Ook al deel je deze mening en wil je die graag uitten, dat doe je dan toch anders denk ik zo.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:02

Ik vind het wel een beetje vreemd. @kneusje leest al vanaf juni mee, dat zijn toch al 145 pagina´s en meld zich dan in eens aan om de hele topic als onzin te verklaren, niet ontopic en de mensen die hier hun tijd hebben besteed aan het schrijven van berichten te bestempelen als onwetend en met maar een die GP rijd ( waarschijnlijk Tyrza).
Vervolgens adviseert ze ons onze tijd en energie te besteden aan nuttige dingen als helpen in de opvangcentrum in pieterburen of om ( voor de meesten) en in amsterdam staan met een bord hetero ofzoiets ( waarschijnlijk Mireille 1970).
Dan komt ze nog met oude citaten van oude meesters en van sjef Janssen die we allemaal waarschijnlijk al meerderemalen hebben gezien. En tussendoor beledigd hij of zij nog een aantal mensen.
Op vragen komt geen antwoord.

Samenvattend iemand die zich eerst nu registreert, een blanco profiel ten toon spreid met een smerige opmerking onderaan waar echt niet om gelachen kan worden (hallo hier lezen ook kinderen mee) citaten uit de geschiedenis haalt en plaats, beledigend.
Sorry en dan om respect vragen ronduit vreemd.

Vertel eens wat over jezelf. Ik neem aan dat je onze profielen inmiddels wel bekeken hebt, wij doen niet stiekem over onze ervaringen, wij scheppen er niet over op, wij praten mee uit ervaring, wij hebben onze eigen mening en hoeven niet te leven op de mening van anderen in jouw geval grootmeesters, wij zijn wie we zijn. Vertel jij nu eerst maar eens wie jij bent. >En waarom jij jouw mening hebt als het überhaupt jouw mening. Wat jouw ervaring is met LDR en dergelijke. Antwoorden op vragen wel zo netjes toch.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:07

Kafue schreef:
Ik vind het wel een beetje vreemd. @kneusje leest al vanaf juni mee, dat zijn toch al 145 pagina´s en meld zich dan in eens aan om de hele topic als onzin te verklaren, niet ontopic en de mensen die hier hun tijd hebben besteed aan het schrijven van berichten te bestempelen als onwetend en met maar een die GP rijd ( waarschijnlijk Tyrza).
Vervolgens adviseert ze ons onze tijd en energie te besteden aan nuttige dingen als helpen in de opvangcentrum in pieterburen of om ( voor de meesten) en in amsterdam staan met een bord hetero ofzoiets ( waarschijnlijk Mireille 1970).
Dan komt ze nog met oude citaten van oude meesters en van sjef Janssen die we allemaal waarschijnlijk al meerderemalen hebben gezien. En tussendoor beledigd hij of zij nog een aantal mensen.
Op vragen komt geen antwoord.

Samenvattend iemand die zich eerst nu registreert, een blanco profiel ten toon spreid met een smerige opmerking onderaan waar echt niet om gelachen kan worden (hallo hier lezen ook kinderen mee) citaten uit de geschiedenis haalt en plaats, beledigend.
Sorry en dan om respect vragen ronduit vreemd.

Vertel eens wat over jezelf. Ik neem aan dat je onze profielen inmiddels wel bekeken hebt, wij doen niet stiekem over onze ervaringen, wij scheppen er niet over op, wij praten mee uit ervaring, wij hebben onze eigen mening en hoeven niet te leven op de mening van anderen in jouw geval grootmeesters, wij zijn wie we zijn. Vertel jij nu eerst maar eens wie jij bent. >En waarom jij jouw mening hebt als het überhaupt jouw mening. Wat jouw ervaring is met LDR en dergelijke. Antwoorden op vragen wel zo netjes toch.

Super verwoord weer. Zo is het maar net. Dat is ook het mooie aan dit topic. Ondanks dat we het niet eens zijn, luisteren we veelal wel en hebben we wel iets leuks met elkaar. En dat willen we graag zo houden! Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:13

Zo kom je ook een beetje tot elkaar en leer je weer van elkaar. Als jullie me met zijn allen niet zo nieuwschierig hadden gemaakt was ik waarschijnlijk nooit LDR mee gaan pakken onder leiding van natuurlijk.
Daarom kun je ook maar beter eerlijk zijn. De paardenwereld is te klein om oneerlijk te zijn de kans dat je elkaar een maal tegenkomt is simpel gezien te groot om oneerlijk te zijn over wat je hebt, kunt of doet.

Dus kneusje nogmaals doe niet zo flauw en achterbaks maar maak jezelf bekend.

kneusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:25

Kafue schreef:
Zo kom je ook een beetje tot elkaar en leer je weer van elkaar. Als jullie me met zijn allen niet zo nieuwschierig hadden gemaakt was ik waarschijnlijk nooit LDR mee gaan pakken onder leiding van natuurlijk.
Daarom kun je ook maar beter eerlijk zijn. De paardenwereld is te klein om oneerlijk te zijn de kans dat je elkaar een maal tegenkomt is simpel gezien te groot om oneerlijk te zijn over wat je hebt, kunt of doet.

Dus kneusje nogmaals doe niet zo flauw en achterbaks maar maak jezelf bekend.

Dit begrijp ik niet helemaal waarom moet ik me zelf bekend maken ?
Dat staat niet in de voorwaarden van Bokt.
Dan kan je 75 % wel gaan vragen die hier op plaatst.
En mijn onderschrift wat is daar nou weer mis mee.?
Je komt toch niet van Mars?
Alles wat er op de tv en in de tijdschriften staan!!!!
En wat heerlijk dat we tot elkaar komen.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:30

Aangezien Kneusje niets nuttigs te melden heeft in dit topic, gaat deze bij mij op de "foei" stand. Doei!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:44

kneusje schreef:
Dit begrijp ik niet helemaal waarom moet ik me zelf bekend maken ?
Dat staat niet in de voorwaarden van Bokt.
Dan kan je 75 % wel gaan vragen die hier op plaatst.
En mijn onderschrift wat is daar nou weer mis mee.?
Je komt toch niet van Mars?
Alles wat er op de tv en in de tijdschriften staan!!!!
En wat heerlijk dat we tot elkaar komen.

Waarom zou je jezelf niet bekend maken. Heb je iets te verbergen ofzo?
Nee het staat niet in de voorwaarden dat heb je helemaal goed, echter als je mensen die op bokt posten gaat beoordelen naar hun kunnen is het wel zo prettig als die mensen weten met wie ze van doen hebben. Met andere woorden met wie we hier de eer hebben te spreken.
75% van de mensen heeft het profiel niet ingevuld, geloof me dat is niet waar. Ik denk dat de meesten hun profiel ingevuld hebben. Of het de waarheid is dat kunnen alleen die mensen je beantwoorden internet is wat dat aan betreft heel erg geduldig. Ik spreek voor mezelf als ik zeg ik denk dat de meesten de waarheid vertellen dit omdat ik een eerlijk mens ben en pleeg te zijn, zo de waard is vertrouwd die zijn gasten zeg ik altijd maar.

Jouw onderschrift vind ik ronduit smerig en sexsistisch dat soort grapjes is werkelijk beneden peil.
Nee ik kom niet van mars maar ik vind het niet keurig. En alles wat er op tv en in tijdschriften staat behoeft toch niet jouw onderschrift te zijn of wel?

Of het heerlijk is dat WIJ tot elkaar komen moet je nog afwachten, mischien valt het je wel behoorlijk tegen.

kneusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:45

Tyrza schreef:
Aangezien Kneusje niets nuttigs te melden heeft in dit topic, gaat deze bij mij op de "foei" stand. Doei!

Dat vind ik nou jammer !!! ik volg je al van puber af.
Ik denk jij heb misschien wel wat nuttigs toe te voegen .
Na eerst de CvB stijl gereden te heben en de A en S stijl

Ben ik nog steeds op zoek naar de juiste uitspraken, waar ik in de toekomst inhoudelijk op kan reageren.
Heb er nog niet veel van gelezen alleen maar verbazing over de mensen die hier al 3 maanden zitten te ratelen
En iedereen stelt hier maar, geen een die precies zegt hoe het dan wel moet.
En wat er fout aan is aan de ene of het andere systeem.
Laatst bijgewerkt door kneusje op 19-09-06 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:51

Weet je waar ik me nu echt aan erger? Aan al die schrijffouten van je.

Overigens ga jij bij mij óók op de foei stand.

kneusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:58

janderegelaa schreef:
Weet je waar ik me nu echt aan erger? Aan al die schrijffouten van je.

Overigens ga jij bij mij óók op de foei stand.

Nog een keer posten en je bent op de 1000 mopje

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:21

janderegelaa schreef:
Moest eigenlijk best lachen (...)

mooi, we doen dit ook voor ons plezier, fijn dat dat blijkbaar ervanaf straalt.

janderegelaa schreef:
een telefoonpaal als bit

Dat getuigd nou weer niet van erg veel inzicht. Dat is geen telefoonpaal maar een redelijke normale doma-vaquera stang. In de tijd vanwaaruit de rij-wijze stamt die ik naastreef hadden ze niet eens telefoon en dus ook geen telefoonpalen.
Oorspronkelijk, en ook nu nog in de Iberische traditie, rijdt men een paard op stang, in licht gevoel in één hand gevoerd. De andere hand heb je immers nodig om te kunnen werken. Een trens (maar nog liever een cavesson (rijkaptoom)) gebruik je bij jonge paarden die nog niet zo makkelijk op de op te hals inwerkende teugels reageren en waar je met je trens nog wat buiging en stelling kunt vragen (met een stang lukt dat niet). Stang én trens is van oorsprong een overgangs optoming waarbij je je steeds minder op de trens (die je in twee handen houdt) en steeds meer op de stang (die je één hand houdt) gaat rijden. Op oude prenten zie ook vaak dat een tens wordt meegevpoerd met de teugels in een grote boog.

janderegelaa schreef:
met een hefboomwerking waar je niet eens veel druk kán zetten want dan rolt je paard zich op als een egel of hij gaat vreselijk in de ankers.

Ik wíl ook helemaal geen druk op het bit en inderdaad als ik er wel druk op zou nemen (soms gebeurt dat moet ik tot mijn schande bekennen) heb ik meteen een LDR plaatje, waar Llano zich oprold als een egel.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:49

En hier is dus mijn punt, geeft dat paard wel na? Of buigt hij in zijn nek omdat dat bit ( wat echt niet fijn is ) hem aardig wat nachtmerrie's kan bezorgen als hij het niet doet.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:14

Wat betreft het manege gebeuren is er niet zo veel verschil tussen Duitsland en Nederland. De mensen die het geluk hebben dat ze een goede trainer / instructeur treffen, hebben in Duitsland het geluk dat ze meestal meteen goed beginnen. In Nederland is het vaak vallen en opstaan. Voor een paard en een ruiter is dat verwarrend. Alles wat je jezelf hebt aangeleerd en wat vanzelf gaat en dan nog verkeerd gaat, werkt de combinatie ruiter en paard tegen. Met lessen ben je veel meer bezig om de verkeerde zaken af te leren, dan de goede te leren. In de breedte hebben de Duitsers het in de dressuur beter voor elkaar dan in Nederland.

Wat betreft opleidingen, wordt de kwaliteit ook steeds slechter. Niet alleen het aangeboden materiaal (paarden en ruiters) is slechter, ook de training, instructie en theorie is slechter dan het geweest is.
We hebben tegenwoordig cursussen waarbij je na 20 lesavonden opleiding fase 1,2 of 3 voor elkaar hebt. Je moet wel heel veel aanleg bij cursussen hebben, wil je daar in 20 lessen echt wat van opsteken. Als je het cursusmateriaal bekijkt en de lessen volgt, dan vraag ik me in alle oprechtheid wel eens af, wie er beter van wordt...... Het is handig om een papiertje te halen, maar op dit niveau zegt het bijzonder weinig over je kwaliteiten. De mensen die les geven zijn meestal ruiters die wat hoger rijden en op die manier bijklussen om de kosten van het paardrijden wat te drukken. Omdat er zo weinig structuur in zit, is het vaak herhalen van wat je zelf net geleerd hebt...... Als paardrijinstructeur of instructrice een goed betaalde baan is, dan weerspiegelt dat misschien meer de kwaliteit van de instructie.

Op manegelessen kun je nauwelijks over paardrijden praten. Paarden lopen allerbelabbertst en als er een goede tussen zit, is dan na een maand over. De kwaliteit van het paard weerspiegelt de kwaliteit van de ruiters die er gemiddeld opzitten. Op die manier schiet het dus met echt paardrijden niet op.
Voor de meesten is paardrijden een survival op de rug van een paard en een redelijk knuffelgehalte.
Dat is op zich geen ramp, je gaat er alleen niet beter door rijden.

Het is leuk dat we sponsors in de ruitersport hebben. Als je naar de flow van het geld kijkt en bekijkt welke mensen wat beslissen, dan is het een erg kleine wereld, die er in de praktijk wat anders uitziet, dan je op het eerste gezicht zou zeggen.

Manegebedrijven is over het algemeen low-cost om het rendabel te houden. Je moet je zaakjes heel goed op orde hebben, wil je er een goede boterham aan verdienen, en daarnaast om je klanten nog iets wat met paardrijden bij te brengen. Neemt niet weg dat je met een lesje per week, toch plezier in "paardrijden" kan hebben. Het in meer virtual reality, het gevoel hebben dat je paardrijdt. Als de klant "happy" is, is dat voldoende.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:38

Goh, die kneus zorgt weer voor wat pagina's erbij hier...
Je hoeft idd niet te vertellen wie je bent hoor, is op zich niet relevant. Wel zou het handig zijn als je duidelijk kon maken wat jij hier wilt bijdragen? Iedereen quoten van Sjef tot Kottas is misschien wel leuk en laat zien dat je van alles wat mee probeert te pikken, maar: What's your point Verward

Wat vind jij van LDR en waarom? Tot nu toe begrijp ik dat je wel vindt dat Anky en Tyrza het "mogen" gebruiken en "goed" toepassen. Wat is er volgens jou goed aan deze "goede" LDR? (en niet quoten dus Knipoog )

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:41

kneusje schreef:
Om het nogmaals te lezen!!!!!
Op deze pagina kun je een aantal citaten lezen van beroemde ruiters, trainers, instructeurs of grootmeesters.
Albert Voorn
Bent Branderup
Arthur Kottas-Heldenberg
GEORGE THEODORESCU
Richard Hinrichs
Klaus Balkenhol
Egon von Neindorff
Dr. Reiner Klimke
DAVID DE WISPELAERE

Kneusje, denk je even aan het copyright dat op de door jou gequote teksten zit? Er zitten zeven interviews van één en dezelfde schrijver en twee van een andere schrijver tussen.
Je had toestemming moeten vragen bij het blad waar je het uitgehaald hebt en vervolgens aan bronvermelding moeten denken. Dit is strafbaar.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:44

kataklopje schreef:
Kneusje, denk je even aan het copyright dat op de door jou gequote teksten zit? Er zitten zeven interviews van één en dezelfde schrijver en twee van een andere schrijver tussen.
Je had toestemming moeten vragen bij het blad waar je het uitgehaald hebt en vervolgens aan bronvermelding moeten denken. Dit is strafbaar.
Het zijn quotes geen hele artikelen, dus zal wel meevallen.
Al zou bronvermelding wel zo netjes zijn geweest.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:44

Ja een beetje klant is koning idee.
Goede instructie is gewoon moeilijk te vinden. Ook nog veel te vaak zie je dat op bijvoorbeeld wedstrijden dat beloond wordt wat we eigenlijk niet willen zien. Maar leuk paard, knappe amazone in de zin van uiterlijk figuur en een goede combinatie is geboren. Enkele juryleden prikken daar doorheen en dan krijg je de histerische ouders die tegen de jury te keer gaan ja maar mijn dochter was vorige week nog een. Of zij die hun kind een goed duur ver opgeleid paard kopen ja maar het paard is al......
Tref je een goede instructeur kun je ver komen, maar die zijn zo sporadisch vindbaar. Ik heb er lang naar gezocht en dan nog is het moeilijk want wat is goed en wat is slecht, soms kom je er pas na tijden achter.
En inderdaad als je er een paar euros voor over hebt kun je instructeur worden, en het niveau is meestal belabberd. Veel liever van een ervaren persoon les dan een jonkie zonder ervaring maar met papier. Net zoals de juryleden dat kun je toch ook heel gemakkelijk worden.

Paardenmateriaal wordt beter, al is dat hokjes fokken op den duur natuurlijk niet goed de populatie wordt dan wel erg klein je ziet toch vaker slechte bewegingen maaiende gangen en dergelijke, kleine koppies en lange benen het past gewoon niet altijd meer. Verschillend materiaal beweging karakter dwingt je erover na te denken over oplossingen.
Ik ben ook vaak genoeg gevallen en weer overeind gekrabbeld. De weg is zo lang maar de rugzak met ervaring wordt rijkelijk gevuld.
Ruiters moeten ook hard en consequent zijn voor zichzelf hoe vaak wordt de oplossing niet gezocht in scherp materiaal en niet bij zichzelf.. Altijd het paard zijn schuld terwijl in samenspraak met het vaak beter gaat. Natuurlijk hebben de duitser het in de breedte beter voor elkaar, ze zijn veelzijdiger en veeleisender in de sport. Je moet zelfs een diploma halen wil je op concours gaan. Of het veel voorsteld weet ik niet, in het begin bij de A dressuur rijd je in ieder geval nog met zijn tweeen in de baan wat wel fijner is als je een jonkie start. Theorie kun je leren maar de vraag is of velen dat nog willen. Nadenken over het doel, jezelf iedere les weer een doelstelling geven en die nastreven dus vandaag dit en morgen dat. Maar ook de smalte in de opleiding de specialisatie begint al zo vroeg. De ruiters leggen de schuld bij het paard, de instructie vaak te onervaren om het op te lossen. Maar ook de ruggegraad van de ruiter, is de les te moeilijk of de instructeur te hard dan haken ze af. >Rennen huilend je les uit en je ziet ze niet weer, onder de mom van die is zo hard. Maar hard moet je zijn hoe kun je een juiste reaktie op je hulp verwachten als je hem niet goed geeft?

Het gemak om een kant en klaar paard te kopen, een hele dure instructeur te nemen, en dan met het fijnste van het fijnste op concours. Ach het is zo eenvoudig. Hoe vaak niet rijden stalruiters de paarden zes keer in de week en gaat de eigenaar er zondag mee op concours.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:51

QQQQ schreef:
Het zijn quotes geen hele artikelen, dus zal wel meevallen.
Al zou bronvermelding wel zo netjes zijn geweest.

Nee, zo werkt het niet. Je mag niet zomaar andermans interviews gebruiken, stukken eruit pakken, door elkaar husselen en op een site zetten. a) moet je schriftelijke toestemming van de uitgever of hoofdredacteur hebben en b) moeten de teksten dan volledig overgenomen zijn (flarden mag niet, dat rukt alles uit zijn verband).
Er een bron onder zetten is dus ook niet voldoende, je moet toestemming hebben en dan aan bronvermelding doen.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:57

kataklopje schreef:
Nee, zo werkt het niet. Je mag niet zomaar andermans interviews gebruiken, stukken eruit pakken, door elkaar husselen en op een site zetten. a) moet je schriftelijke toestemming van de uitgever of hoofdredacteur hebben en b) moeten de teksten dan volledig overgenomen zijn (flarden mag niet, dat rukt alles uit zijn verband).
Er een bron onder zetten is dus ook niet voldoende, je moet toestemming hebben en dan aan bronvermelding doen.

Als dat zo is was Bokt al lang opgedoekt want er wordt constant zonder toestemming uit allerlei bladen geqoute Ja !
Het zijn uitspraken van bepaalde mensen die worden aangehaald - wie dat gepubliceerd heeft, daar gaat het toch niet om? Vergelijkbare of identieke teksten zijn vaak ook nog wel elders gepubliceerd, of ze gebruiken dergelijke uitspraken in hun eigen clinics etc. Dus waarom zou je je zo off topic druk maken hierover (of zijn het toevallig jouw artikelen?).