Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DarkoFoitzik schreef:Hij kan nog prima rechtdoor lopen. Hij kan het stuk verzameling en wending niet aan. Voor recreatie kan hij nog ingezet worden.
Ja heel k.u.t. beter dat ik het nu weet dan als ik hem had overgezet. We vertrekken 1juni. Heel kort dag om alles voor hem te regelen.
DarkoFoitzik schreef:Tuurlijk is het mijn grote vriend. En denk geen seconde dat dit geen pijn doet. Met de artrose kan hij nog redelijk uit de voeten. Mijn grootste argument is niet dat hij niet meer bij mijn Gebruiksdoel past. Het gaat er met name om dat hij zonder reden getransporteerd wordt naar een plek waar hij niets heeft zonder reden anders dan dat het mijn grote vriend is. Mijn keuze zou moeten zijn voor zijn welzijn.
Ik vind het een vervelend bericht dat je stuurt.
suikermeisje schreef:Stukje training van vandaag.
https://instagram.com/p/BS_ScX-AmFV/
Mijn houding moet ik echt weer eens mee aan de gang
Paard vind ik heel wat verbeterd. We oefenen lekker hard door
Kadankovitch schreef:suikermeisje schreef:Stukje training van vandaag.
https://instagram.com/p/BS_ScX-AmFV/
Mijn houding moet ik echt weer eens mee aan de gang
Paard vind ik heel wat verbeterd. We oefenen lekker hard door
Ik zie duidelijk vooruitgang in de beweging. Probeer dat te bevestigen en dan pas weer iets te verbeteren. Geniet nu een tijdje van deze vooruitgang.
Ja, uit de houding leid ik af dat u nog iets moeite hebt uw paard in die schwung te houden. Maar als dat meer bevestigd is, zult u moeten proberen met 'minder' toe te komen.
Kadankovitch schreef:DarkoFoitzik schreef:Tuurlijk is het mijn grote vriend. En denk geen seconde dat dit geen pijn doet. Met de artrose kan hij nog redelijk uit de voeten. Mijn grootste argument is niet dat hij niet meer bij mijn Gebruiksdoel past. Het gaat er met name om dat hij zonder reden getransporteerd wordt naar een plek waar hij niets heeft zonder reden anders dan dat het mijn grote vriend is. Mijn keuze zou moeten zijn voor zijn welzijn.
Ik vind het een vervelend bericht dat je stuurt.
Heel begrijpelijk dat u het vervelend vindt. Maar ik vermoed dat ik ook begrijp wat Ayasha bracht tot het plaatsen van haar bericht. Wat ik niet begrijp is u al veel eerder wist dat uw paard niet geschikt meer was om mee verder te werken. Waarom, als u deze besluitvorming dat toch openbaar maakt, doet u juist alsof het laatste onderzoek de doorslag gegeven heeft ?
Of laat ik mijn bedenking iets anders formuleren: Waarom hebt u niet veel eerder uw paard van alle training ontslagen. U wist immers vorig jaar al dat het dier artrose in de kroonrand had. Dat was toen zeker al reden genoeg om een dier te ontzien. Een dier dat sowieso door haar afstamming niet echt geschikt is voor het gereden werk. Daarvoor had u toch niet hoeven te wachten dat de schade nog groter was ?
Ik ben iets verbaast, ja zelfs misschien teleurgesteld. Uit uw opiniestukken die u hier regelmatig plaatste, heb ik opgemaakt dat u erg strenge normen hanteer met betrekking wat u ethisch aanvaardbaar vindt met betrekking tot het gebruik van paarden. Mag ik u herinneren aan uw nogal afkeurende opmerkingen als het ging over top-wedstrijdruiters, of ruiters die gewoon niet uw hoogstaand rij-kunstig gedachtegoed deelde?
Zoals bij zoveel, gaat het hier om perceptie. Wellicht kunt mijn "verbazing" veranderen in 'begrip'.
Kadankovitch schreef:Nou die zin was ook niet duidelijk. Uit uw blijkt dat u de beweging van uw paard sterk wilt of moet ondersteunen. Daarom is die houding niet zo mooi. Maar ik zou ook daar niet aan veranderen totdat u de indruk krijgt dat die manier van bewegen voor het paard quasi 'natuurlijk' is geworden. Dus als die manier is bevestigd. En dan pas moet u proberen met steeds minder sterk inwerken met uw zit, toe te komen.
DarkoFoitzik schreef:Hij vertoonde eerder geen kreupelheid na het werk. Tijdens het werk wat onregelmatigheid, af en toe. Nu was hij 4 weken kreupel na een sessie "zwaarder" werk. Klinisch toonde hij amper iets bij de DA. Een stukje ontkenning en een klinische afwezigheid van kreupelheid brengen je tot hoop. Hij geeft immers geen indicatie van pijn. Nu trouwens ook niet meer. In combinatie met mijn ruiter capaciteiten had ik nog even met hem door kunnen rijden totdat het "te veel" zou worden.
Ik wist toen niet van zijn artrose achter af, hij had hier immer nog symptomen getoond (of ik wilde ze niet zien)
Dan komt de keuze van verhuizing, naar Arizona (woestijn). Ga ik hem dat trauma aan doen of zoek ik een goed thuis voor hem?
FCSA schreef:Misschien een plekje als weidemaatje zoeken DF?
@suikermeisje, leuk dat je een filmpje deelt. Ik herken mijn paard er wel een beetje in w.b. grote bewegingen en traag achterbeen. Ik zou eerst werken aan wat vlugger/simpeler door blijven bewegen in alle (zij)gangen; de oprichting lijkt nu niet van achteruit te komen. Ben heel benieuwd naar de mening van juf Knollentuin
Babootje schreef:Ziet er al goed uit Suikermeisje.
Ik zou hem wel nog wat vlugger in benen willen zien maar dat moet je dan ook maar allemaal kunnen verwerken. En idd, hij is best groot voor je.
Edit: FCSA was me net voor. Mee eens, met deel twee alhoewel ik het idee heb dat dat wat je op het oog ziet ook wel een beetje door zn bouw kan komen.