Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Avanti schreef:Een chambon besteld via marktplaats, maar blijkt een gogue te zijn. Vond haar er nog niet echt fijn op lopen.
Als iemand nog een site weet waar ik een cob maat chambon kan bestellen graag!
Simpelman schreef:In ieder geval ieder moment dat hij zich oprolt houd je contact, span je rustig, soepel, je kruis aan, drijf je vanuit je knieën met twee kuiten voorwaarts. (je moet hiervoor wél aangesloten knieën hebben...)
Je perst hem in je gevoel als een sinaasappel naar voren voor je uit.
Dit is in het begin heel vermoeiend voor je.
Het wordt vanzelf beter.
Hij zou dan in je hand moeten komen, het eerste moment daarin vraag je hem na te geven, met heel lichte tedere weerstand.
Je hand volgt gewoon zoals altijd de bewegingen maar biedt een heel klein beetje weerstand net zolang als nodig.
Gaat hij nu in de krul lopen, dan volg je met je hand, met dezelfde weerstand.
In de fractie van een seconde dat je de neiging voelt dat hij na zal gaan geven breng je je hand zover naar voren als nodig om hem weer voor de loodlijn in te kunnen stellen, alsof hij mag gaan strekken.
Beloooooon!.
Stop.
Morgen verder.
[***] schreef:https://youtu.be/E0OiQ8d3JPg
Dit filmpje heeft mij ontzettend goed geholpen om mijn merrie nog beter te leren stretchen ankem. Mijn paard wil nl ook nog weleens te horizontaal blijven, ze ontspant dan net niet genoeg.
Bovendien is het filmpje erg leuk om naar te kijken en te luisteren.
Starbreeze schreef:Een aanvulling op hoe je paard voor de ll te houden is het vergelijk met het duwen van een winkelwagentje.
Onder geen beding werkt je hand terug, maar doe alsof je een winkelwagentje duwt. Het paard zal daar je hand op gaan zoeken.
ankem schreef:Starbreeze schreef:Een aanvulling op hoe je paard voor de ll te houden is het vergelijk met het duwen van een winkelwagentje.
Onder geen beding werkt je hand terug, maar doe alsof je een winkelwagentje duwt. Het paard zal daar je hand op gaan zoeken.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je een paard hebt dat zo gewend is aan het krulletje, zal het op deze manier niet automatisch de hand opzoeken, maar liever ontwijken. Die van mij gaat aan de longeerlijn als de chambon wat druk geeft zelfs in een krul. Moeilijk om te doorbreken.
Horseware schreef:Het lijkt erop dat ik net te vroeg ben gaan "klagen" over mijn problemen met de werkhouding: vanavond ging het toch zo goedLange stukken heel mooi constant
Daarna snel gestopt en uitgebreid beloond