Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:53

joenohoe schreef:
Paddenpad schreef:
En lezen kun je ook al niet!Heb het hier niet over mijzelf en neem echt wel een neut op zijn tijd,heb dan ook geen medicijnen,ben gezond en niet dik,maar hoe jij en die Joenohoe, Inesje en Mirgino lopen af te zeiken dat ze te dik zijn om op een paard te gaan zitten wat helemaal niet is vraag ik me af of jullie wel met zo'n mentale afwijking op een paard mogen zitten?!

En Colway jij werkt in de hulpverlening,nou dan moet je toch weten dat alcohol en medicijnen niet samengaan,...of ben je de schoonmaakster?! :P

Paddenpad, daar loop ik niet over te zeiken want ik ben inmiddels afgevallen naar 66 kilo. En voor mijn mentale afwijking is het juist goed om paard te rijden, hihi, wordt ik rustig van, is confronterend en leer ik levenslesjes van.

Verder, alcohol en medicijnen gaan SOMS niet samen, het is maar net waar je medicijnen voor hebt en wat voor soort.

En nu ga ik lekker 5 kilometer met mijn paard en shetje wandelen zodat niet alleen hun conditie op pijl blijft maar mijn gewicht en conditie ook. Tot ooit :-).

je snapt haar zin blijkbaar niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:56

MaritAriel schreef:
joenohoe schreef:
Vinden andere mensen dat ook ? En dan bedoel ik ook als ze achter je rug over je praten...

Joenohoe , mischien een idee om te proberen je wat minder te laten mee slepen ? je hebt een sterke mening , geen probleem . Maar je komt nu behoorlijk opgefokt over en dat is volgens mij nergens voor nodig ;)

Jammer dat je dat zo ziet MaritAriel, want ik ben de rust zelve. Dit was natuurlijk niet leuk om te zeggen, maar feit is dat mensen heel vaak niet in je gezicht zeggen wat ze van je denken. Feit is ook dat Inesje maar excuses blijft verzinnen waarom je met echt overgewicht wel zou mogen paard rijden. Heb haar figuur inmiddels mogen bekijken en daarom maakte ik deze opmerking. Niet om bewust iemand te kwetsen, maar om iemand bewust te maken van waar hij of zij mee bezig is. Maar wat ik al zei, ik hou er echt mee op, want het is hier l.llen tegen muren en geluisterd wordt er niet, er worden alleen maar meer en nieuwe excuses verzonnen om met echt overgewicht toch te kunnen paardrijden. En dat is zonde van mijn tijd en energie. Gelukkig zijn er nog mensen als GroteVogel, die zich er wel van bewust zijn dat hun overgewicht slecht is voor de paardenrug en die daar bewust mee bezig zijn. Daar heb ik heilig respect voor en niet voor mensen die hun doen en laten proberen te rechtvaardigen. Punt, over en nu echt uit, ik ga naar buiten, het is heerlijk weer.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:56

MaritAriel schreef:
Citaat:
De een vind dag en nacht op de wei de perfecte manier van welzijn de ander een mooie stal.
De een vind 60 kilo kunnen de ander 100 . Dan heeft toch ieder zijn eigen idee of niet?

het gaat hier toch niet over het idee van de mensen? Die hoeven niks te dragen.

Het gaat er om dat wat mensen vinden wat wel en niet kan. Ieder heeft een ander beeld van welzijn.
Dus wat de een geweldig vind kan de ander dierenmishandeling vinden.
In mijn beeld is een mens niet zo gauw te zwaar voor een paard en ander vind 60 kilo al te zwaar.
Dus welzijn van een paard is niet vast te leggen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:57

@Buitenzinnig
Maar de plaatjes er omheen en de andere opmerkingen in dat stukje maakt wel dat ik het gevoel heb dat je dunne mensen juist "eng" vindt.
Overigens kan "tietloos" ook door een andere oorzaak komen (afgezien van een man, die ze niet hoort te hebben) en dat is dan ook respectloos, omdat die tietloze persoon ze vermoedelijk liever nog gewoon gehad had.

Je paard zonder respect behandelen vind ik heel erg. Het is geen brommer, waar je een paar extra schokbrekers in kunt monteren om doorzakken te voorkomen. Je paard kan zich niet verweren, je paard loopt door tot hij er letterlijk bij neervalt (dat is iets genetisch) Kinderarbeid heeft een giro nummer, misdeelde cacao kwekers hebben Fair Trade... waar blijft het giro nummer of de Fair Trade van de misbruikte paarden?

Ik ondersteun het standpunt van joenohoe.

En dan nog het onterechte gebruik van het woord "obese" Obese = gewoon te dik. Morbide obesitas = zo dik dat je er dood van kunt gaan
===========================================================================================

niet mijn gedachte die ik kreeg van een uitspraak van iemand ineens anders gaan vertalen!!!!
lees die post nog maar een keer door!
dan zie je dat jouw post daarover nergens op slaat!

maar iedereen in dit topic is goed in verdraaien van berichten!!!
Laatst bijgewerkt door mirgino op 26-11-11 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:57

Echt beneden alle fatsoen normen hoe jonoehoe reageert.
En bij gebrek aan argumentatie tegen iedereen die er wat van zegt zeggen dat ze zich dan maar aangevallen voelen omdat ze te dik zijn.
Hoe kortzichtig En zonder argumenten kun je zitten omdat aan te dragen.

Ik voel me met mijn 78 kg niet aangesproken omdat mijn paard dat gemakkelijk kan dragen.
Ook heb ik geen last van vet in de weg.
Want heb ik vet in de weg zitten dan heb jij dat ook jonoehoe.
Of is de reactie dat elk zich wel schuldig voelt op je eigen gevoel gebaseerd?
Misschien dat dat ook de belachelijke manier van andere onderuit halen verklaart om jezelf zo beter te voelen.

Ik hoop in ieder geval dat de mods wat doen aan jou manier van reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:58

inesje15 schreef:
Ik heb nog geen enkele keer beweerd dat alle mensen met overgewicht mogen paardrijden, ik vind dat er veel meer facetten zijn dat dit. Ik heb vooral beweert dat IK - en ik heb overgewicht- wel kan door ook andere factoren.

en nog steeds geen definitie van ECHT overgewicht :-)

Nee ? Dat hoeft ook niet denk ik want JIJ zegt zelf dat JIJ overgewicht hebt, dus je bent je er van bewust. Hou dan verd... eens een keer op om excuses te verzinnen !!! En dit was echt het allerlaatste wat ik hier over zeg.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:59

schrikdraad schreef:
En bij gebrek aan argumentatie tegen iedereen die er wat van zegt zeggen dat ze zich dan maar aangevallen voelen omdat ze te dik zijn.

Misschien dat dat ook de belachelijke manier van andere onderuit halen verklaart om jezelf zo beter te voelen.

_/-\o_

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:00

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:01

inesje15 schreef:
Ik vond MaritAriel's bericht wel leuker om te eindigen.

Helemaal mee eens :D

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:02

Ja, overgewicht volgens dit ja, maar vanaf wanneer wordt overgewicht te paard schadelijk. Dat is wat ik bedoel :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:02

inesje15 schreef:
schrikdraad schreef:

_/-\o_

Weer omdat het jou past Inesje... Ik ben tot nu toe beleefd gebleven...

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:03

joenohoe schreef:
Paddenpad schreef:
En lezen kun je ook al niet!Heb het hier niet over mijzelf en neem echt wel een neut op zijn tijd,heb dan ook geen medicijnen,ben gezond en niet dik,maar hoe jij en die Joenohoe, Inesje en Mirgino lopen af te zeiken dat ze te dik zijn om op een paard te gaan zitten wat helemaal niet is vraag ik me af of jullie wel met zo'n mentale afwijking op een paard mogen zitten?!

En Colway jij werkt in de hulpverlening,nou dan moet je toch weten dat alcohol en medicijnen niet samengaan,...of ben je de schoonmaakster?! :P

Paddenpad, daar loop ik niet over te zeiken want ik ben inmiddels afgevallen naar 66 kilo. En voor mijn mentale afwijking is het juist goed om paard te rijden, hihi, wordt ik rustig van, is confronterend en leer ik levenslesjes van.

Verder, alcohol en medicijnen gaan SOMS niet samen, het is maar net waar je medicijnen voor hebt en wat voor soort.

En nu ga ik lekker 5 kilometer met mijn paard en shetje wandelen zodat niet alleen hun conditie op pijl blijft maar mijn gewicht en conditie ook. Tot ooit :-).

Oh dus een persoon die door medicijnen zwaarder geworden is mag niet rijden omdat zijn paard dan een gebruiksvoorwerp is,maar jouw paard is dan geen gebruiksvoorwerp omdat jij hem nodig hebt voor je mentale gesteldheid,jaja nou snap ik hem! :?

Dus dat Mirgino en Inesje op hun paarden gaan zitten met wat overwicht maar niet te dik voor een paard is niet goed voor het Paardenwelzijn,maar iemand die levenslesjes moet leren ten koste van een paard is wel goed voor het Paardenwelzijn?! Jaja ik snap hem steeds beter! |o

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:03

inesje15 schreef:
Ja, overgewicht volgens dit ja, maar vanaf wanneer wordt overgewicht te paard schadelijk. Dat is wat ik bedoel :-)

Ik vind je dus helemaal niet te zwaar voor je paard... Je hebt overgewicht, maar in mijn ogen zeker niet schadelijkvoor je paard.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:04

Tuurlijk, ik moet toch niet kopieren wat ze zegt? Zou nogal nutteloos zijn :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:04

flugeltje schreef:
inesje15 schreef:
Ik vond MaritAriel's bericht wel leuker om te eindigen.

Wat ik zei, weer nieuwe excuses... Nogmaals: iedereen die te dik is weet dat zelf wel en zou het met me eens zijn DAT MENSEN MET ECHT OVERGEWICHT NIET ZOUDEN MOGEN PAARDRIJDEN OMDAT HET WELZIJN VAN JE PAARD ALTIJD VOOROP STAAT. Iemand die te dik is maar dat niet wil accepteren reageert zoals door sommigen in dit topic gereageerd wordt.

Paddenpad schreef:
Oh dus een persoon die door medicijnen zwaarder geworden is mag niet rijden omdat zijn paard dan een gebruiksvoorwerp is,maar jouw paard is dan geen gebruiksvoorwerp omdat jij hem nodig hebt voor je mentale gesteldheid,jaja nou snap ik hem! :?

Dus dat Mirgino en Inesje op hun paarden gaan zitten met wat overwicht maar niet te dik voor een paard is niet goed voor het Paardenwelzijn,maar iemand die levenslesjes moet leren ten koste van een paard is wel goed voor het Paardenwelzijn?! Jaja ik snap hem steeds beter! |o

Je snapt er helemaal niets van... TE DIKKE MENSEN MOGEN NIET PAARDRIJDEN NEE, MET DE NADRUK OP TE en wat ik voor de rest zei was een poging tot grapje, zucht.........

THE END
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-11 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Debola_89

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:06

Handig hé, als je zou kunnen eindigen met jouw idee :-)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:07

joenohoe schreef:
flugeltje schreef:

Wat ik zei, weer nieuwe excuses... Nogmaals: iedereen die te dik is weet dat zelf wel en zou het met me eens zijn DAT MENSEN MET ECHT OVERGEWICHT NIET ZOUDEN MOGEN PAARDRIJDEN OMDAT HET WELZIJN VAN JE PAARD ALTIJD VOOROP STAAT. Iemand die te dik is maar dat niet wil accepteren reageert zoals door sommigen in dit topic gereageerd wordt.

THE END

Gelukkig ben ik dan zo'n tietenloze spriet met een wasbordbuik en een slechte houding (want dat mag dan weer wel :o )

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:08

@flugeltje

*\o/* fijn dat jij nu een gelukkig gevoel over gehouden hebt aan dit topic *\o/*

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:09

joenohoe schreef:

THE END

Nou ik denk dat je nu gauw naar je paard moet gaan na deze post voor mentale ondersteuning,word je lekker rustig van! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:09

flugeltje schreef:
Gelukkig ben ik dan zo'n tietenloze spriet met een wasbordbuik en een slechte houding (want dat mag dan weer wel :o )

Nee dat mag niet, ga aan je houding werken, doe eens je best voor je paard for g.ds sake !!!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:10

inesje15 schreef:

Dan kom ik weer met mijn lijstje, maar dat vindt vrijwel niemand hier acceptabel - terwijl dat wel is samengesteld door dierenartsen, rij-instructeurs, paardenfysio's etc.

Lichaamsvet kan niet bestuurd worden door spieren en reageert dus later/anders dan de rest van het lichaam. Je kunt niet te dik zijn, maar wel te zwaar voor je paard. Wanneer je te zwaar en/of te dik bent, is het raadzaam om andere dingen te verzinnen om samen te doen met je paard en je wat rijden betreft te beperken door rustig stappen. (en liefst ook dat niet te vaak/te langdurig)
Je paard moet ook volwassen zijn (ca. 6-7 jaar) voldoende getraind en gespierd en gezond zijn....

Bedenk ook dat - hoe goed je zadel ook past - de belasting de haarvaten in de huid samen drukt, dus het is zeker zinvol om elke 1,5 tot 2 uur even af te stappen en de haarvaten de kans te geven zich weer te herstellen. Dat verzin IK niet, ook dat is door wetenschappers bewezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:10

Paddenpad schreef:
joenohoe schreef:

THE END

Nou ik denk dat je nu gauw naar je paard moet gaan na deze post voor mentale ondersteuning,word je lekker rustig van! :(:)

Het was een grapje... al snapte jij dat niet. Mijn mentale gezondheid is uitstekend en ik ben heppie :-).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-11 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:11

Buitenzinnig schreef:
Dan kom ik weer met mijn lijstje, maar dat vindt vrijwel niemand hier acceptabel - terwijl dat wel is samengesteld door dierenartsen, rij-instructeurs, paardenfysio's etc.

Lichaamsvet kan niet bestuurd worden door spieren en reageert dus later/anders dan de rest van het lichaam. Je kunt niet te dik zijn, maar wel te zwaar voor je paard. Wanneer je te zwaar en/of te dik bent, is het raadzaam om andere dingen te verzinnen om samen te doen met je paard en je wat rijden betreft te beperken door rustig stappen. (en liefst ook dat niet te vaak/te langdurig)
Je paard moet ook volwassen zijn (ca. 6-7 jaar) voldoende getraind en gespierd en gezond zijn....

Bedenk ook dat - hoe goed je zadel ook past - de belasting de haarvaten in de huid samen drukt, dus het is zeker zinvol om elke 1,5 tot 2 uur even af te stappen en de haarvaten de kans te geven zich weer te herstellen. Dat verzin IK niet, ook dat is door wetenschappers bewezen.

THE END !!!!!!!!!

Gus, heb de grote letters net pas ontdekt, das toch wel leuker lezen zo zonder leesbril :D .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-11 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:13

joenohoe schreef:
flugeltje schreef:

Nee dat mag niet, ga aan je houding werken, doe eens je best voor je paard for g.ds sake !!!

Ik heb Cesar houdingstherapie :P . Maar tot die tijd dat mijn houding niet 100% is mag ik dus ook niet paardrijden :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:13

Nou TS als ik jou profiel foto zie word ik ook niet echt vrolijk wat heb jij dan een belg?
of ben ik nou extreem;)