Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:26

Citaat:
een magere spillenpoot die tietloos is en een wasbord heeft

En dat vindt niemand hier respectloos??? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:28

Colway schreef:
inesje15 schreef:
Ik heb ook niet de indruk dat ik mijn eigen paard in de weg zit. Heb ook al zo'n beeld van Joenohoe, alvast een gefrustreerd wijf, die haar idee wil opdringen.
Ochja, als jij denkt dat je niet fijn kunt zijn met wat vet, naja... Dan is dat maar zo zeker, ik weet wel beter :-).

Weet niet hoe jij er vroeger uitzag, maar mijn vet stuitert heus niet in het rond... Voor de zware voorgevel bestaat er iets als sportbh ^^

ben het juist helemaal eens met joenohoe....Maakt dat mij ook gefrustreerd?

Je wilt toch niet beweren dat als je te dik bent je vet niet in de weg zit met paardrijden?

Colway, dank :-) gelukkig nog iemand met gezond verstand.

Mensen, deze discussie is voor mij nu echt over. Mensen met echt overgewicht: ga vooral door met excuses verzinnen met waarom je wel op je paard zou mogen zitten. Wees vooral egoistisch en denk niet aan je paard, want het is toch maar een paard. Ik vind dit echt heel erg voor de paarden die het betreft, want die kunnen niet kiezen wie er op hun rug mag zitten...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:28

joenohoe schreef:
mirgino schreef:
joenohoe

jij word het zat?

zet dan niet van die rare dingen neer waar geen hout van klopt |o
dan reageren we ook niet meer op jou. :n

Jij vindt dit dus raar (zegt meer over jou dan over mij denk ik...): mijn mening is dat TE dikke mensen niet zouden mogen paardrijden. Waarom ? Omdat JIJ de verantwoordelijkheid hebt voor het welzijn van je paard. JIJ moet ervoor zorgen dat je paard gezond blijft in alle opzichten. Een paard kan niet kiezen wie hij op zijn rug krijgt... Een paard is niet gemaakt om te dragen, dus als je toch wilt rijden dan moet JIJ ervoor zorgen dat je een gezond gewicht hebt om je paard niet overmatig te belasten en hem kapot te maken. JIJ bent de denkende mens, JIJ beslist over je paard, JIJ moet voor hem zorgen en voor zijn gezondheid en dus ga je NIET op hem zitten als je te dik bent.
Elke keer dezelfde argumenten van de echte dikkerds om toch te mogen paardrijden, het is verspilde energie om steeds te blijven roepen dat het welzijn van hun paard voor zou moeten gaan voor hun eigen lol, want ze luisteren niet (de goeien als bijvoorbeeld Grote Vogel bedoel ik daarmee niet !!!).

>;) dit topic loopt ineens zo hard dat ik het niet kan bijhouden 8)7
wat is dat TE dik?
op die vraag krijg ik al blz geen antwoord!

ik ben te zwaar, maar niet te zwaar voor mijn paard!
ik ben 10/15kg te zwaar

wat is volgens jouw dan TE zwaar?
over hoeveel kg hebben we het dan?

ik kan je zeggen dat ik geen vet heb wat rondblubbert, ik kan mij totaal niet vinden in de beschrijving die gegeven word maar ik ben wel te zwaar voor mijn lengte.

en nog even over mijn gedachte bij joenohoe`s post, jullie kunnen er zelf ook wat van hoor om een omschrijving neer te zetten van vet dat blubbert :+

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:32

Als jij het leuk vind om toch steeds je mening door te drammen en mensen proberen een slecht gevoel te geven, dan doe je dat maar hoor. Ik zie dat dat blijkbaar een van je mindere karaktertrekjes is.

Ik heb overgewicht voor het mensDOM, maar volgens mij niet voor mijn paard. Ik niet omdat jouw vet blubbert dat het mijne blubbert, be jealous :-).
Ik rij trouwens soms zonder zadel, en ja, daar heb je lekker contact mee (reed ook al met boomloos), maar echt, get a life, ik heb ook gevoel in mn billen hé, is niet dat ik 3x harder zou moeten duwen vooraleer ik het zelf voel 8)7 .

En trouwens, als je het al zo hard gehad hebt, waarom blijf je dan in godsnaam reageren.
Laatst bijgewerkt door Debola_89 op 26-11-11 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:32

Buitenzinnig schreef:
Citaat:

waarom is dit nu weer respectloos?
dit gaat niet over iemand, maar is een omschrijving van een gedachte die ik kreeg bij een stukje tekst
ik maak geen omschrijving van een persoon hier in dit topic

dit is meer een tante sidonia gedachte :D :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:34

Citaat:
Aan je reactie te zien heb je weinig ontwikkelde hersenen,die mensen mogen geen alcohol nuttigen ivm medicijnen!

hahah, en dan persoonlijk proberen te worden :') Over weinig ontwikkeling gesproken....:')

Ik adviseer je toch om eens een borrel te nemen, dan is het leven wat minder zwaar :+

Citaat:

Nee, zulke dingen mogen blijkbaar wel gezegd worden, maar dat illustreert alleen maar de frustraties denk ik :+

Citaat:
Als jij het leuk vind om toch steeds je mening door te drammen en mensen proberen een slecht gevoel te geven, dan doe je dat maar hoor. Ik zie dat dat blijkbaar een van je mindere karaktertrekjes is.

*lol* Ook weer zo'n illustrerende reactie :')

Ik ga lekker een eindje fietsen naar mijn paard, mensen have fun op de paardenrug!

Debola_89

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:35

Je zou voor minder gefrustreerd worden :P

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:36

De één vindt dat dik, de ander juist dat.. datzelfde geldt wanneer is iemand lelijk?

Je kunt iemand ten eerste al niet beoordelen via een computerscherm, zwaarder zijn hoeft echt niet te betekenen dat het vet overal heen flubbert.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:37

Citaat:
>;) dit topic loopt ineens zo hard dat ik het niet kan bijhouden 8)7
wat is dat TE dik?
op die vraag krijg ik al blz geen antwoord!

ik ben te zwaar, maar niet te zwaar voor mijn paard!
ik ben 10/15kg te zwaar

wat is volgens jouw dan TE zwaar?
over hoeveel kg hebben we het dan?

ik kan je zeggen dat ik geen vet heb wat rondblubbert, ik kan mij totaal niet vinden in de beschrijving die gegeven word maar ik ben wel te zwaar voor mijn lengte.

en nog even over mijn gedachte bij joenohoe`s post, jullie kunnen er zelf ook wat van hoor om een omschrijving neer te zetten van vet dat blubbert :+

te zwaar is niet in kilo's uit te drukken op het gebied van paardrijden zoals iedereen constant doet . Het gaat er om hoe je rijd, of de nog goed op je zit kunt rijden , hulpen goed kan geven en je paard niet in de weg zit , het verschilt uiteraard ook heel erg per paard. Het vervelende is alleen dat de mensen die 'te zwaar' zijn voor hun paard het niet (willen) zien of iniedergeval steeds die grens een stukje verder zetten. Dan zeggen veel mensen van ja iedereen kan het voor zich zelf bepalen want alleen die gene kent zijn paard goed , maar helaas valt dit bij veel mensen nog wel tegen. En de mensen die zeker weten dat ze hun paard niet belemmeren hoeven zich nu dus ook niet aangesproken te voelen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:37

Om het af te leren en tot slot nog even dit citaat van een voor jullie onbekende die de betiteling "wasbord zonder tieten" niet echt aardig vond: "iedereen zegt het beste te willen voor zijn paard, maar is in feite bezig met het eigen ego te strelen. We willen winnen en dat ten koste van het paard".

En deze vlag dekt veel van de reacties in dit topic jammer genoeg...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-11 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Debola_89

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:39

Ik vond MaritAriel's bericht wel leuker om te eindigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:40

inesje15 schreef:

Ik heb overgewicht voor het mensDOM, maar volgens mij niet voor mijn paard. Ik niet omdat jouw vet blubbert dat het mijne blubbert, be jealous :-).
Ik rij trouwens soms zonder zadel, en ja, daar heb je lekker contact mee (reed ook al met boomloos), maar echt, get a life, ik heb ook gevoel in mn billen hé, is niet dat ik 3x harder zou moeten duwen vooraleer ik het zelf voel 8)7 .

En trouwens, als je het al zo hard gehad hebt, waarom blijf je dan in godsnaam reageren.

Jij voelt je wel heel erg aangesproken he ? Het is zonde dat je daardoor niet gaat nadenken maar alleen op je ... getrapt bent. Nogmaals in de herhaling: mensen, deze discussie is voor mij nu echt over. Mensen met echt overgewicht: ga vooral door met excuses verzinnen met waarom je wel op je paard zou mogen zitten. Wees vooral egoistisch en denk niet aan je paard, want het is toch maar een paard. Ik vind dit echt heel erg voor de paarden die het betreft, want die kunnen niet kiezen wie er op hun rug mag zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:43

inesje15 schreef:
Ik vond MaritAriel's bericht wel leuker om te eindigen.

Vast, want dan heb je weer een excuus om met je overgewicht (let wel, je zegt zelf dat je overgewicht hebt, dat verzin ik niet, dat zeg je zelf) op een paard te klimmen. Ver... zo jammer dat je niet even nadenkt over waar je mee bezig bent, maar vooral jammer voor je paard.

Toch een fijn weekend en tot ooit :-).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-11 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:44

again and again. Anders wil ik voor jou ook nog enkele keren copy-pasten hoor...
Ik vind sommige ideeen ook echt belachelijk :)) Je zit je trouwens ook steeds te verdedigen, vraag mij af wat jij te 'verliezen' hebt? Wereldverbeteraar?

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:44

Nee hoor, ik behoor bij het laatste regeltje van haar post, dus hoef ik mij echt niet aangesproken te voelen :-)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:45

joenohoe schreef:
Om het af te leren en tot slot nog even dit citaat voor een voor jullie onbekende die de betiteling "wasbord zonder tieten" niet echt aardig vond: "iedereen zegt het beste te willen voor zijn paard, maar is in feite bezig met het eigen ego te strelen. We willen winnen en dat ten koste van het paard".

En deze vlag dekt veel van de reacties in dit topic jammer genoeg...

dus mensen die vinden dat ze best nog een paard mogen zitten,zijn bezig hun ego te strelen >;)
en wat willen ze winnen dan?

en nog even ik reageer op posts omdat ik het leuk vind om mijn mening te geven
en totaal niet omdat ik gefrustreerd zou zijn door mijn extra 15kg :n
en ook niet om mijn ego te strelen, dan zou ik foto`s moeten plaatsen en waar iedereen dan zou moeten zeggen dat ik mooi slank ben :+ O:)
en winnen..........wat kan je winnen?goede vraag :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:46

inesje15 schreef:
again and again. Anders wil ik voor jou ook nog enkele keren copy-pasten hoor...
Ik vind sommige ideeen ook echt belachelijk :)) Je zit je trouwens ook steeds te verdedigen, vraag mij af wat jij te 'verliezen' hebt? Wereldverbeteraar?

Ja, wereldverbeteraar. En getuige. Van mijn eigen rijden en van een paard dat 11 jaar is geworden bij iemand die ik ken, die daarvan 6 jaar met blessures heeft gelopen waaraan alles gedaan is en heel veel geld uitgegeven is, maar waarbij niet de moeite genomen is om af te vallen, integendeel, op wedstrijd werden rustig 2 broodjes hamburger achter elkaar verorberd. En dan durf jij nog te beweren dat mensen met echt overgewicht paard mogen rijden ? ECHT NIET !!!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:47

Colway schreef:
Citaat:
Aan je reactie te zien heb je weinig ontwikkelde hersenen,die mensen mogen geen alcohol nuttigen ivm medicijnen!

hahah, en dan persoonlijk proberen te worden :') Over weinig ontwikkeling gesproken....:')

Ik adviseer je toch om eens een borrel te nemen, dan is het leven wat minder zwaar :+

Citaat:

En lezen kun je ook al niet!Heb het hier niet over mijzelf en neem echt wel een neut op zijn tijd,heb dan ook geen medicijnen,ben gezond en niet dik,maar hoe jij en die Joenohoe, Inesje en Mirgino lopen af te zeiken dat ze te dik zijn om op een paard te gaan zitten wat helemaal niet is vraag ik me af of jullie wel met zo'n mentale afwijking op een paard mogen zitten?!

En Colway jij werkt in de hulpverlening,nou dan moet je toch weten dat alcohol en medicijnen niet samengaan,...of ben je de schoonmaakster?! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:47

inesje15 schreef:
Nee hoor, ik behoor bij het laatste regeltje van haar post, dus hoef ik mij echt niet aangesproken te voelen :-)

Vinden andere mensen dat ook ? En dan bedoel ik ook als ze achter je rug over je praten...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:49

Colway schreef:
Citaat:
En iedereen heeft een ander idee over welzijn.

Dit is met recht het ergste excuus dat ik tot nog toe gezien heeft. Iedereen meteen miniem beetje gezond verstand weet zelf dat hij of zij al dan niet te dik is om op een paard te stappen. Punt.

weten en accepteren en daar iets mee doen ligt blijkbaar mijlenver uit elkaar[/quote]
De een vind dag en nacht op de wei de perfecte manier van welzijn de ander een mooie stal.
De een vind 60 kilo kunnen de ander 100 . Dan heeft toch ieder zijn eigen idee of niet?

Jellebie

joenohoe schreef:
inesje15 schreef:

Vinden andere mensen dat ook ? En dan bedoel ik ook als ze achter je rug over je praten...

Joenohoe , mischien een idee om te proberen je wat minder te laten mee slepen ? je hebt een sterke mening , geen probleem . Maar je komt nu behoorlijk opgefokt over en dat is volgens mij nergens voor nodig ;)

Kwetal

mirgino schreef:
Buitenzinnig schreef:

Citaat:
waarom is dit nu weer respectloos?
dit gaat niet over iemand, maar is een omschrijving van een gedachte die ik kreeg bij een stukje tekst
ik maak geen omschrijving van een persoon hier in dit topic

dit is meer een tante sidonia gedachte :D :j

Maar de plaatjes er omheen en de andere opmerkingen in dat stukje maakt wel dat ik het gevoel heb dat je dunne mensen juist "eng" vindt.
Overigens kan "tietloos" ook door een andere oorzaak komen (afgezien van een man, die ze niet hoort te hebben) en dat is dan ook respectloos, omdat die tietloze persoon ze vermoedelijk liever nog gewoon gehad had.

Je paard zonder respect behandelen vind ik heel erg. Het is geen brommer, waar je een paar extra schokbrekers in kunt monteren om doorzakken te voorkomen. Je paard kan zich niet verweren, je paard loopt door tot hij er letterlijk bij neervalt (dat is iets genetisch) Kinderarbeid heeft een giro nummer, misdeelde cacao kwekers hebben Fair Trade... waar blijft het giro nummer of de Fair Trade van de misbruikte paarden?

Ik ondersteun het standpunt van joenohoe.

En dan nog het onterechte gebruik van het woord "obese" Obese = gewoon te dik. Morbide obesitas = zo dik dat je er dood van kunt gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:50

Paddenpad schreef:
En lezen kun je ook al niet!Heb het hier niet over mijzelf en neem echt wel een neut op zijn tijd,heb dan ook geen medicijnen,ben gezond en niet dik,maar hoe jij en die Joenohoe, Inesje en Mirgino lopen af te zeiken dat ze te dik zijn om op een paard te gaan zitten wat helemaal niet is vraag ik me af of jullie wel met zo'n mentale afwijking op een paard mogen zitten?!

En Colway jij werkt in de hulpverlening,nou dan moet je toch weten dat alcohol en medicijnen niet samengaan,...of ben je de schoonmaakster?! :P

Paddenpad, daar loop ik niet over te zeiken want ik ben inmiddels afgevallen naar 66 kilo. En voor mijn mentale afwijking is het juist goed om paard te rijden, hihi, wordt ik rustig van, is confronterend en leer ik levenslesjes van.

Verder, alcohol en medicijnen gaan SOMS niet samen, het is maar net waar je medicijnen voor hebt en wat voor soort.

En nu ga ik lekker 5 kilometer met mijn paard en shetje wandelen zodat niet alleen hun conditie op pijl blijft maar mijn gewicht en conditie ook. Tot ooit :-).

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:51

Citaat:
De een vind dag en nacht op de wei de perfecte manier van welzijn de ander een mooie stal.
De een vind 60 kilo kunnen de ander 100 . Dan heeft toch ieder zijn eigen idee of niet?

het gaat hier toch niet over het idee van de mensen? Die hoeven niks te dragen.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:51

joenohoe schreef:
inesje15 schreef:

Ja, wereldverbeteraar. En getuige. Van mijn eigen rijden en van een paard dat 11 jaar is geworden bij iemand die ik ken, die daarvan 6 jaar met blessures heeft gelopen waaraan alles gedaan is en heel veel geld uitgegeven is, maar waarbij niet de moeite genomen is om af te vallen, integendeel, op wedstrijd werden rustig 2 broodjes hamburger achter elkaar verorberd. En dan durf jij nog te beweren dat mensen met echt overgewicht paard mogen rijden ? ECHT NIET !!!

Ik heb nog geen enkele keer beweerd dat alle mensen met overgewicht mogen paardrijden, ik vind dat er veel meer facetten zijn dat dit. Ik heb vooral beweert dat IK - en ik heb overgewicht- wel kan door ook andere factoren.

en nog steeds geen definitie van ECHT overgewicht :-)