Die technologische vooruitgang lijkt mij ook wel wat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sizzle schreef:Oei heftig Babootje, wat een pech.
Avanti schreef:Klopt hoor die van mij verbreekt ook de verbinding bij het aandraven.
Zondag een clinic gehad van Karin Liebbrandt en zij loste dit op door eerst zo zo snel te stappen dat ze zelf willen aandraven, maar dit is nog niet zo makkelijk.
Was echt een super clinic voor mij want we hebben toch nog best wat problemen met de verticale balans en daar werd uitgelegd hoe je het paard weer rechtstelt dmv de zachte teugel weer harder maken oftewel de schouder weer recht voor het lijf zetten.
Ook kan een paard alleen vwnw blijven als deze in balans blijft dus als het hoofd omhoog komt is dit het gevolg van disbalans.
Dit moet je dus ook niet corrigeren met het hoofd weer naar beneden te vragen want dan gaat het paard compenseren in het lijf.
Ik vind het wel wat weg hebben van A. De Both.
Hun paarden liepen ook zo ontzettend fijn.
Haar boek is ook echt een aanrader, mijn vragen zijn weer beantwoord.
DarkoFoitzik schreef:het hoofd naar beneden is geen doel. dit is het logische gevolg van de juiste opleidingsroute. door het paard te training in de ontspannen balans zal het sterker worden. Hierin wordt het nageeflijk. deze houding is in inderdaad over de rug met het hoofd (omlaag).
de hals van het paard is zijn balans stok (staart van een kat). het paard kan inderdaad niet bij onbalans nageven. zou het paard dat wel doen dan valt hij.
knollentuin schreef:DarkoFoitzik schreef:het hoofd naar beneden is geen doel. dit is het logische gevolg van de juiste opleidingsroute. door het paard te training in de ontspannen balans zal het sterker worden. Hierin wordt het nageeflijk. deze houding is in inderdaad over de rug met het hoofd (omlaag).
de hals van het paard is zijn balans stok (staart van een kat). het paard kan inderdaad niet bij onbalans nageven. zou het paard dat wel doen dan valt hij.
Of hij hangt lekker aan de hand van de ruiter- 5 e been...
DarkoFoitzik schreef:mag ik jullie inschakelen voor wat hulp?
Ik heb het idee dat mijn paard niet lekker loopt. met name rechtachter. kunnen jullie wat zien aan zijn beweging? zi ja, wat?
https://www.youtube.com/channel/UC_1AHK ... WERswmhHHg