Vind nog wel dat er wat te veel spanning zit in oa de hals. Vind hem te strak, vooral goed op de eerste foto te zien. (laten we de foto's van nu dan maar gebruiken om te beoordelen) Vind de tweede foto qua hals het netste ogen.
Ik ga je een voorbeeld geven van mij met Amira. Helaas rijd ik haar niet meer bij, maar om je een voorbeeld te geven.
Op de voorhand? Nee hoor, moment opname. Bij jou precies zo
Zelfde dag, andere hand. Jammer van de openstaande mond.. Pony liep hier dus helemaal niet op de voorhand, dit was gewoon een moment opname.
Hier eens 2 foto's van Gaspard waar je het verschil goed kan zien, tussen het ondertreden van de achterhand, en op de voorhand vallen. Allebei van dezelfde dag, tijdens het longeren. Enkel heel veel laten schakelen.

Let hierbij vooral op de billen. Die zijn rond, lopen vanuit de rug iets omhoog. Kijk naar zijn hals, en de uitdrukking op zijn hoofd. Hij oogt gespannen (terwijl hij zichzelf regelmatig in de krul trekt. Deed hier nog niet zo lang dubbele lijnen met hem dus was voor hem ook nieuw), onderhals erop, en vind hem wat gespannen.

Neem dan nu deze foto. Kijk naar de billen. Vanuit de rug lopen deze omlaag. Zijn kont is hier niet rond meer, maar wat langer. Zijn pas is ruimer, en het achterbeen treed meer onder. Hij loopt als het ware opwaarts. Let dan op zijn hals. Hij zakt hier vanuit de schoft, zijn neusje is netjes op de loodlijn (ongeveer dan, is lastig te zien op de foto maar als je het je een beetje inbeeld kan dit best kloppen), en paard is gewoon lekker ontspannen aan het werk. (en let even op de touwtjes waar geen spanning opstaat

Gaspard rekt hier dus zijn rugspier wat op, en spant zijn buikspieren aan.
Ik probeer altijd dit beeld een beetje voor me te houden. Probeer vooral naar de billen van het paard te kijken, en hoe deze staan. Komen ze als een bolletje uit de rug omhoog (dus de ronde billen), dan treed het paard niet correct onder met de achterhand, want het paard kan op die manier nooit ver genoeg onder treden om dat opwaartse effect te krijgen.
Vind jouw paard niet op de voorhand vallen hoor.

De anderen, zoals Veulen, Joolien en Babootje zullen het vast nog 100 malen beter uitleggen dan ik. Wat dat betreft vind ik het moeilijk om zo via tekst met lettertjes uit te leggen wat ik bedoel, en dit kunnen zij gewoon veel beter. Simpel weg doordat zij meer ervaring hebben dan ik, maar hoop toch dat je wat aan mijn uitleg hebt, en dat de anderen dit zullen verbeteren, en aanvullen waar nodig is.