Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:08

Citaat:
ik smijt niet met contra`s maar vertaal de gedachte die ik krijg bij haar omschrijving .......... :j

die gedachtes zeggen meer over jou dan over Joenohoe

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:09

Colway schreef:
Citaat:
ik smijt niet met contra`s maar vertaal de gedachte die ik krijg bij haar omschrijving .......... :j

Haha, zo hoef je nu ook niet te beginnen. Ik vond Mirgano wel een punt hebben.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:09

Colway

wat vind jij te dik?

ik kan je zeggen dat mijn `vet`mij niet in de weg zit met rijden!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:10

Colway schreef:
Citaat:

leg eens uit?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:10

inesje15 schreef:
Ik heb ook niet de indruk dat ik mijn eigen paard in de weg zit. Heb ook al zo'n beeld van Joenohoe, alvast een gefrustreerd wijf, die haar idee wil opdringen.
Ochja, als jij denkt dat je niet fijn kunt zijn met wat vet, naja... Dan is dat maar zo zeker, ik weet wel beter :-).

Weet niet hoe jij er vroeger uitzag, maar mijn vet stuitert heus niet in het rond... Voor de zware voorgevel bestaat er iets als sportbh ^^

Ik vind je absoluut niet te dik en je paard gaat heel fijn met zijn voeten van de vloer met zijn oortjes er op. Als je echt te zwaar zou zijn, dan zou hij toch niet meer van de grond komen :D (klein grapje)

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:11

Idd mirgino. Sommigen denken omdat je overgewicht hebt, je zowiezo zit te flubberen :):) . Oké, het gewicht is 1 iets. Maar over de duidelijkheid van de zit, het flubberen etc, daar gaat mijn haar van rechtstaan :-)

@Flugeltje. ik ben te zwaar hoor, dat valt niet te ontkennen, maar ik heb inderdaad het gevoel totaal niet dat mijn paarden er ook maar iets van last van ondervinden. :=
Laatst bijgewerkt door Debola_89 op 26-11-11 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:11

Paddenpad schreef:
Joenohoe ook al ben jij erin geslaagd om kilo's kwijt te raken wil niet zeggen dat je dan een ander moet veroordelen,ik dacht eerst ook zo als jij maar heb mezelf bijgesteld omdat ik erachter gekomen ben dat er ook nog mensen zijn die dik worden doordat ze medicijnen gebruiken tegen chronische pijnen of andere ziektes,die mensen hebben vaak nog als enige afleiding of ontspanning in hun leven een paar keer op een paardenrug zitten.

Echter ben ik wel van mening,ben je helemaal in staat van goede gezondheid en heb je je gewoon volgevreten waardoor je 15-30kilo te zwaar geworden bent zou ik zeggen doe er iets aan dan blijft en jijzelf langer gezond,je conditie wordt beter en tussen je oren voelt het prettiger,voor je paard is het dan ook wat ontlastender en hoeft hij niet zoveel gewicht met zich mee te dragen wat minder slijtage veroorzaakt op de gewrichten van het dier.

Hoe je dik bent geworden maakt niets uit, HET WELZIJN VAN JE PAARD IS HET BELANGRIJKST.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:12

inesje15 schreef:
Idd mirgino. Sommigen denken omdat je overgewicht hebt, je zowiezo zit te flubberen. Oké, het gewicht is 1 iets. Maar over de duidelijkheid van de zit, het flubberen etc, daar gaat mijn haar van rechtstaan :-)

@Flugeltje. ik ben te zwaar hoor, dat valt niet te ontkennen, maar ik heb inderdaad het gevoel totaal niet dat mijn paarden er ook maar iets van last van ondervinden.

Jij misschien niet, maar hoe zit het met je paarden ? En helaas, het is wetenschappelijk bewezen dat vet blubbert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:13

flugeltje schreef:
inesje15 schreef:
Ik heb ook niet de indruk dat ik mijn eigen paard in de weg zit. Heb ook al zo'n beeld van Joenohoe, alvast een gefrustreerd wijf, die haar idee wil opdringen.
Ochja, als jij denkt dat je niet fijn kunt zijn met wat vet, naja... Dan is dat maar zo zeker, ik weet wel beter :-).

Weet niet hoe jij er vroeger uitzag, maar mijn vet stuitert heus niet in het rond... Voor de zware voorgevel bestaat er iets als sportbh ^^

Ik vind je absoluut niet te dik en je paard gaat heel fijn met zijn voeten van de vloer met zijn oortjes er op. Als je echt te zwaar zou zijn, dan zou hij toch niet meer van de grond komen :D (klein grapje)

Bril nodig ? Wordt het een beetje zat, al die gezochte excuses.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:14

joenohoe schreef:
Hoe je dik bent geworden maakt niets uit, HET WELZIJN VAN JE PAARD IS HET BELANGRIJKST.

Je hoeft echt geen 10 x hetzelfde te typen, dat is al overgekomen uit de voorbije 148 pgs...
Mijn paarden ook niet, ze zouden mij het echt wel laten weten, want als ze last zouden hebben, zou dit zich uiten in andere gedragingen.
Ik zou wel graag eens jouw referentie zien dat vet blubbert, als je zegt dat het wetenschappelijk bewezen is (en dan wil ik een echte referentie en geen een of ander dom artikel uit de libelle).

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:15

Citaat:
Haha, zo hoef je nu ook niet te beginnen. Ik vond Mirgano wel een punt hebben

welk punt dan?

Citaat:
leg eens uit?

Jij krijgt het idee dat een ruiter er zo uit zou moeten zien, Joenohoe zegt dat helemaal niet, het zijn je eigen frustraties denk ik

Citaat:
wat vind jij te dik?

ik kan je zeggen dat mijn `vet`mij niet in de weg zit met rijden!

wat ik te dik vind doet er niet toe. Ik vind mijzelf al te dik met 65kg. Een ander zou me slank noemen. Het gaat om te zwaar, in de zin van belastbaarheid. Te zwaar voor een paardenrug. En dat is niet echt in 1 soort gewicht uit te drukken. Maar we kunnen niet ontkennen dat een te fors postuur dat niet in verhouding is en teveel vetprecentage heeft, niet goed is voor een paardenrug.

Citaat:
Ik zou wel graag eens jouw referentie zien dat vet blubbert, als je zegt dat het wetenschappelijk bewezen is (en dan wil ik een echte referentie en geen een of ander dom artikel uit de libelle).

ga je dit nou serieus ter discussie stellen? :+

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:16

sauna schreef:
HET WELZIJN VAN JE PAARD MOET TEN ALLEN TIJDE VOOROP STAAN.

Daar kan ik me helemaal in vinden.

En iedereen heeft een ander idee over welzijn.

Anoniem

inesje15 schreef:
joenohoe schreef:
Inesje, ik weet niet of jij dat bent, dat maakt me ook niet uit. Als jij gaat rijden op een paard met HKO en rugklachten dan is het terecht dat je je schuldig voelt, of je nu dik bent of niet. Over scheve belasting heb ik het niet gehad. Goed lezen, dat was iemand anders die dat tiepte.
Het zal mij worst wezen dat jij niet aan de ideale maten voldoet, maar als jij TE dik bent, dan ga je niet op een paard zitten. Of jij TE dik bent weet ik niet, dan zou ik foto's moeten zien. Je zegt ZELF dat je te dik bent ergens en dat je je schuldig voelt als je op een paard met HKO en rugklachten gaat zitten, je weet dus wel degelijk waar je verantwoordelijkheden liggen. Als je niet wilt dat je geciteerd wordt, moet je niet van dit soort posten plaatsen.

Ik ben inderdaad zwaarder dan de gemiddelde mens ja. Foto's staan enkele pagina's hiervoor.
Dat had je moeten zien als je deze discussie deftig wil voeren en citaten over iemand anders overneemt.
Het paard heeft ondertussen een duidelijke reden van de rugklachten en deze zijn opgelost. Idd, ik ben verantwoordelijk voor het welzijn, vandaar het nieuwe zadel op maat, de vele onderzoeken (die ons al een fortuin hebben gekost), en het dieet dat ik volg. Het probleem ligt volgens mij enkel onder de noemer wanneer ben je ECHT te dik. Ik denk dat je dit per persoon, per paard en per niveau moet kunnen bekijken, zonder iedereen met een bepaald gewicht over dezelfde kam te scheren.
Het wel of niet mogen rijden is multifactorieel vind ik, dik zijn is daar een onderdeel van, maar er zijn zoveel andere factoren dat het dik zijn echt niet zo uitgeprojecteerd moet worden als het nu wordt gedaan door sommige.

Ik heb het niet over een bepaald gewicht, ik veroordeel niemand persoonlijk (als jij dat zo voelt, je hebt zelf gezegd dat je je schuldig voelt omdat je met jouw overgewicht op een paard met rugklachten en HKO gaat zitten). En iedereen die te dik is weet dat zelf wel, helemaal als je de reacties hier ziet :-) dus daar hoef ik niets over te zeggen.

Herhaling: voor de zoveelste keer): mijn mening is dat TE dikke mensen niet zouden mogen paardrijden. Waarom ? Omdat JIJ de verantwoordelijkheid hebt voor het welzijn van je paard. JIJ moet ervoor zorgen dat je paard gezond blijft in alle opzichten. Een paard kan niet kiezen wie hij op zijn rug krijgt... Een paard is niet gemaakt om te dragen, dus als je toch wilt rijden dan moet JIJ ervoor zorgen dat je een gezond gewicht hebt om je paard niet overmatig te belasten en hem kapot te maken. JIJ bent de denkende mens, JIJ beslist over je paard, JIJ moet voor hem zorgen en voor zijn gezondheid en dus ga je NIET op hem zitten als je te dik bent.
Elke keer dezelfde argumenten van de echte dikkerds om toch te mogen paardrijden, het is verspilde energie om steeds te blijven roepen dat het welzijn van hun paard voor zou moeten gaan voor hun eigen lol, want ze luisteren niet (de goeien als bijvoorbeeld Grote Vogel bedoel ik daarmee niet !!!).

mirgino

joenohoe

jij word het zat?

zet dan niet van die rare dingen neer waar geen hout van klopt |o
dan reageren we ook niet meer op jou. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:17

kohtje schreef:
sauna schreef:
HET WELZIJN VAN JE PAARD MOET TEN ALLEN TIJDE VOOROP STAAN.

Daar kan ik me helemaal in vinden.

Dit is met recht het ergste excuus dat ik tot nog toe gezien heeft. Iedereen meteen miniem beetje gezond verstand weet zelf dat hij of zij al dan niet te dik is om op een paard te stappen. Punt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:18

Citaat:
Joenohoe ook al ben jij erin geslaagd om kilo's kwijt te raken wil niet zeggen dat je dan een ander moet veroordelen,ik dacht eerst ook zo als jij maar heb mezelf bijgesteld omdat ik erachter gekomen ben dat er ook nog mensen zijn die dik worden doordat ze medicijnen gebruiken tegen chronische pijnen of andere ziektes,die mensen hebben vaak nog als enige afleiding of ontspanning in hun leven een paar keer op een paardenrug zitten.

En dat maakt een paard dus weer een gebruiksartikel

als je dan zo graag wilt zitten, ga dan op een barkruk zitten en tik een biertje achterover ter ontspanning :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:19

Citaat:

Dit is met recht het ergste excuus dat ik tot nog toe gezien heeft. Iedereen meteen miniem beetje gezond verstand weet zelf dat hij of zij al dan niet te dik is om op een paard te stappen. Punt.[/quote]

weten en accepteren en daar iets mee doen ligt blijkbaar mijlenver uit elkaar

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:19

mirgino schreef:
joenohoe

jij word het zat?

wat klopt er niet dan van wat zij zegt?

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:20

Ja, als iemand dat beweert dat het wetenschappelijk bewezen is, dan wil ik als wetenschapper wel eens weten waar je dat vindt :-).

Zoals ik al zei, het te zwaar belasten van een paard is iets met vele facetten. Je moet de combi maken van type paard, type ruiter, niveau etc... Het te dik zijn hoeft niet uitgeprojecteerd worden.
(even offtopic; kun je evengoed zeggen dat de afrikaanse kindjes meer moeten sporten omdat ze te dik (?) zijn.)

En ik wacht nog steeds op jouw definitie van TE dik zijn. Als dat is dat iemand te veel weegt, flubbert en onduidelijke hulpen geeft. Dan kan ik met trots zeggen dat ik niet te dik ben *\o/*

Anoniem

mirgino schreef:
joenohoe

jij word het zat?

Jij vindt dit dus raar (zegt meer over jou dan over mij denk ik...): mijn mening is dat TE dikke mensen niet zouden mogen paardrijden. Waarom ? Omdat JIJ de verantwoordelijkheid hebt voor het welzijn van je paard. JIJ moet ervoor zorgen dat je paard gezond blijft in alle opzichten. Een paard kan niet kiezen wie hij op zijn rug krijgt... Een paard is niet gemaakt om te dragen, dus als je toch wilt rijden dan moet JIJ ervoor zorgen dat je een gezond gewicht hebt om je paard niet overmatig te belasten en hem kapot te maken. JIJ bent de denkende mens, JIJ beslist over je paard, JIJ moet voor hem zorgen en voor zijn gezondheid en dus ga je NIET op hem zitten als je te dik bent.
Elke keer dezelfde argumenten van de echte dikkerds om toch te mogen paardrijden, het is verspilde energie om steeds te blijven roepen dat het welzijn van hun paard voor zou moeten gaan voor hun eigen lol, want ze luisteren niet (de goeien als bijvoorbeeld Grote Vogel bedoel ik daarmee niet !!!).

mirgino

@Colway

_O- ik ben totaal niet gefrustreerd over mijn uiterlijk :n wat geeft jou dat idee?

en ik zet toch ook neer dat het MIJN gedachte is :D

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:22

Ik schrik best wel van de manier waarop joenohoe spreekt.

Ik vind ´dik´ sowieso een naar woord laat staan de zin ´jij bent dus wel dik´.

Natuurlijk moeten de zwaardere mensen oppassen op wat voor paard zij stappen, je zet zo iemand niet op een B pony nee.
Er zijn zoveel mensen die om andere redenen zwaarder zijn geworden, mogen zij dan niet paardrijden omdat het paard er zogenaamd rugklachten van kan krijgen?

Ik zie soms combinaties op wedstrijd dat ik denk ja, de combinatie zelf is niet prachtig omdat de ruiter wat overgewicht heeft maar wie ben ik om dat te zeggen?

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:23

Colway schreef:
Citaat:

als je dan zo graag wilt zitten, ga dan op een barkruk zitten en tik een biertje achterover ter ontspanning :+

Aan je reactie te zien heb je weinig ontwikkelde hersenen,die mensen mogen geen alcohol nuttigen ivm medicijnen!

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:24

Paddenpad schreef:
Colway schreef:
µ

Aan je reactie te zien heb je weinig ontwikkelde hersenen,die mensen mogen geen alcohol nuttigen ivm medicijnen!

:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:25

inesje15 schreef:
Ja, als iemand dat beweert dat het wetenschappelijk bewezen is, dan wil ik als wetenschapper wel eens weten waar je dat vindt :-).

Zoals ik al zei, het te zwaar belasten van een paard is iets met vele facetten. Je moet de combi maken van type paard, type ruiter, niveau etc... Het te dik zijn hoeft niet uitgeprojecteerd worden.
(even offtopic; kun je evengoed zeggen dat de afrikaanse kindjes meer moeten sporten omdat ze te dik (?) zijn.)

En ik wacht nog steeds op jouw definitie van TE dik zijn. Als dat is dat iemand te veel weegt, flubbert en onduidelijke hulpen geeft. Dan kan ik met trots zeggen dat ik niet te dik ben *\o/*

Meid, windt je niet op. Ga lekker paardrijden met je overgewicht als je denkt dat je dat tegenover jezelf verantwoorden kunt. En als je nu nog niet weet dat je vet blubbert, dan ken je je eigen lijf niet denk ik. Iedereen die te dik is weet dit zelf wel, gezien de soms heftige reacties hier, daar hoef ik geen definitie van te geven. Dat je onduidelijke hulpen geeft heb ik nooit gezegd, wel dat je minder goed je hulpen kunt geven door al dat vet wat er tussen zit. Durf wel een weddenschapje aan met jou, ga maar eens afvallen en zeg dan nog eens dat ik ongelijk heb... Dat doe je dan niet meer. Jep, jij weegt teveel (volgens JE EIGEN zeggen), je vet blubbert (helaas, alle vet blubbert, schudt maar eens met je voorgevel) en je kunt je hulpen minder goed geven door al dat vet.
En dat laatste lijkt een beetje op boomloos rijden (= normaal gewicht) en boomzadel rijden (te dik). Met een boomzadel zit er veel spul tussen jou en het paard. Ga maar eens op een boomloos zadel rijden dan merk je dat je seintjes meteen doorkomen en alles wat je doet gemerkt wordt door je paard... Is anders, maar wel te vergelijken met rijden als dikkerd en rijden als iemand met "normaal" gewicht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-11 11:30, in het totaal 3 keer bewerkt