Citaat:ik smijt niet met contra`s maar vertaal de gedachte die ik krijg bij haar omschrijving ..........
die gedachtes zeggen meer over jou dan over Joenohoe
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
inesje15 schreef:Ik heb ook niet de indruk dat ik mijn eigen paard in de weg zit. Heb ook al zo'n beeld van Joenohoe, alvast een gefrustreerd wijf, die haar idee wil opdringen.
Ochja, als jij denkt dat je niet fijn kunt zijn met wat vet, naja... Dan is dat maar zo zeker, ik weet wel beter.
Weet niet hoe jij er vroeger uitzag, maar mijn vet stuitert heus niet in het rond... Voor de zware voorgevel bestaat er iets als sportbh ^^
(klein grapje)
. Oké, het gewicht is 1 iets. Maar over de duidelijkheid van de zit, het flubberen etc, daar gaat mijn haar van rechtstaan 
Paddenpad schreef:Joenohoe ook al ben jij erin geslaagd om kilo's kwijt te raken wil niet zeggen dat je dan een ander moet veroordelen,ik dacht eerst ook zo als jij maar heb mezelf bijgesteld omdat ik erachter gekomen ben dat er ook nog mensen zijn die dik worden doordat ze medicijnen gebruiken tegen chronische pijnen of andere ziektes,die mensen hebben vaak nog als enige afleiding of ontspanning in hun leven een paar keer op een paardenrug zitten.
Echter ben ik wel van mening,ben je helemaal in staat van goede gezondheid en heb je je gewoon volgevreten waardoor je 15-30kilo te zwaar geworden bent zou ik zeggen doe er iets aan dan blijft en jijzelf langer gezond,je conditie wordt beter en tussen je oren voelt het prettiger,voor je paard is het dan ook wat ontlastender en hoeft hij niet zoveel gewicht met zich mee te dragen wat minder slijtage veroorzaakt op de gewrichten van het dier.
inesje15 schreef:Idd mirgino. Sommigen denken omdat je overgewicht hebt, je zowiezo zit te flubberen. Oké, het gewicht is 1 iets. Maar over de duidelijkheid van de zit, het flubberen etc, daar gaat mijn haar van rechtstaan
@Flugeltje. ik ben te zwaar hoor, dat valt niet te ontkennen, maar ik heb inderdaad het gevoel totaal niet dat mijn paarden er ook maar iets van last van ondervinden.
flugeltje schreef:inesje15 schreef:Ik heb ook niet de indruk dat ik mijn eigen paard in de weg zit. Heb ook al zo'n beeld van Joenohoe, alvast een gefrustreerd wijf, die haar idee wil opdringen.
Ochja, als jij denkt dat je niet fijn kunt zijn met wat vet, naja... Dan is dat maar zo zeker, ik weet wel beter.
Weet niet hoe jij er vroeger uitzag, maar mijn vet stuitert heus niet in het rond... Voor de zware voorgevel bestaat er iets als sportbh ^^
Ik vind je absoluut niet te dik en je paard gaat heel fijn met zijn voeten van de vloer met zijn oortjes er op. Als je echt te zwaar zou zijn, dan zou hij toch niet meer van de grond komen(klein grapje)
joenohoe schreef:Hoe je dik bent geworden maakt niets uit, HET WELZIJN VAN JE PAARD IS HET BELANGRIJKST.
Citaat:Haha, zo hoef je nu ook niet te beginnen. Ik vond Mirgano wel een punt hebben
Citaat:leg eens uit?
Citaat:wat vind jij te dik?
ik kan je zeggen dat mijn `vet`mij niet in de weg zit met rijden!
Citaat:Ik zou wel graag eens jouw referentie zien dat vet blubbert, als je zegt dat het wetenschappelijk bewezen is (en dan wil ik een echte referentie en geen een of ander dom artikel uit de libelle).
inesje15 schreef:joenohoe schreef:Inesje, ik weet niet of jij dat bent, dat maakt me ook niet uit. Als jij gaat rijden op een paard met HKO en rugklachten dan is het terecht dat je je schuldig voelt, of je nu dik bent of niet. Over scheve belasting heb ik het niet gehad. Goed lezen, dat was iemand anders die dat tiepte.
Het zal mij worst wezen dat jij niet aan de ideale maten voldoet, maar als jij TE dik bent, dan ga je niet op een paard zitten. Of jij TE dik bent weet ik niet, dan zou ik foto's moeten zien. Je zegt ZELF dat je te dik bent ergens en dat je je schuldig voelt als je op een paard met HKO en rugklachten gaat zitten, je weet dus wel degelijk waar je verantwoordelijkheden liggen. Als je niet wilt dat je geciteerd wordt, moet je niet van dit soort posten plaatsen.
Ik ben inderdaad zwaarder dan de gemiddelde mens ja. Foto's staan enkele pagina's hiervoor.
Dat had je moeten zien als je deze discussie deftig wil voeren en citaten over iemand anders overneemt.
Het paard heeft ondertussen een duidelijke reden van de rugklachten en deze zijn opgelost. Idd, ik ben verantwoordelijk voor het welzijn, vandaar het nieuwe zadel op maat, de vele onderzoeken (die ons al een fortuin hebben gekost), en het dieet dat ik volg. Het probleem ligt volgens mij enkel onder de noemer wanneer ben je ECHT te dik. Ik denk dat je dit per persoon, per paard en per niveau moet kunnen bekijken, zonder iedereen met een bepaald gewicht over dezelfde kam te scheren.
Het wel of niet mogen rijden is multifactorieel vind ik, dik zijn is daar een onderdeel van, maar er zijn zoveel andere factoren dat het dik zijn echt niet zo uitgeprojecteerd moet worden als het nu wordt gedaan door sommige.
dus daar hoef ik niets over te zeggen.kohtje schreef:sauna schreef:HET WELZIJN VAN JE PAARD MOET TEN ALLEN TIJDE VOOROP STAAN.
Daar kan ik me helemaal in vinden.
En iedereen heeft een ander idee over welzijn.
Citaat:Joenohoe ook al ben jij erin geslaagd om kilo's kwijt te raken wil niet zeggen dat je dan een ander moet veroordelen,ik dacht eerst ook zo als jij maar heb mezelf bijgesteld omdat ik erachter gekomen ben dat er ook nog mensen zijn die dik worden doordat ze medicijnen gebruiken tegen chronische pijnen of andere ziektes,die mensen hebben vaak nog als enige afleiding of ontspanning in hun leven een paar keer op een paardenrug zitten.
Citaat:En iedereen heeft een ander idee over welzijn.
.
mirgino schreef:joenohoe
jij word het zat?
zet dan niet van die rare dingen neer waar geen hout van klopt![]()
dan reageren we ook niet meer op jou.
Colway schreef:Citaat:Joenohoe ook al ben jij erin geslaagd om kilo's kwijt te raken wil niet zeggen dat je dan een ander moet veroordelen,ik dacht eerst ook zo als jij maar heb mezelf bijgesteld omdat ik erachter gekomen ben dat er ook nog mensen zijn die dik worden doordat ze medicijnen gebruiken tegen chronische pijnen of andere ziektes,die mensen hebben vaak nog als enige afleiding of ontspanning in hun leven een paar keer op een paardenrug zitten.
En dat maakt een paard dus weer een gebruiksartikel
als je dan zo graag wilt zitten, ga dan op een barkruk zitten en tik een biertje achterover ter ontspanning
Paddenpad schreef:Colway schreef:µ
En dat maakt een paard dus weer een gebruiksartikel
als je dan zo graag wilt zitten, ga dan op een barkruk zitten en tik een biertje achterover ter ontspanning
Aan je reactie te zien heb je weinig ontwikkelde hersenen,die mensen mogen geen alcohol nuttigen ivm medicijnen!
inesje15 schreef:Ja, als iemand dat beweert dat het wetenschappelijk bewezen is, dan wil ik als wetenschapper wel eens weten waar je dat vindt.
Zoals ik al zei, het te zwaar belasten van een paard is iets met vele facetten. Je moet de combi maken van type paard, type ruiter, niveau etc... Het te dik zijn hoeft niet uitgeprojecteerd worden.
(even offtopic; kun je evengoed zeggen dat de afrikaanse kindjes meer moeten sporten omdat ze te dik (?) zijn.)
En ik wacht nog steeds op jouw definitie van TE dik zijn. Als dat is dat iemand te veel weegt, flubbert en onduidelijke hulpen geeft. Dan kan ik met trots zeggen dat ik niet te dik ben